شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت‌های همکاری مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و هند در حوزه های مختلف وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی  26 آذر ۱۳۹۷  با سوراب کومار، سفیر هند در تهران دیدار و گفتگو کرد. رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی بین دو کشور، گفت: ظرفیت‌های همکاری مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و هند در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46637
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۱۳

کرونا :

ظرفیت‌های همکاری مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و هند در حوزه های مختلف وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی  26 آذر ۱۳۹۷  با سوراب کومار، سفیر هند در تهران دیدار و گفتگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی بین دو کشور، گفت: ظرفیت‌های همکاری مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و هند در حوزه های مختلف وجود دارد که می تواند به توسعه و گسترش تعاملات در عرصه های گوناگون ویژه رابط پارلمانی فی‌مابین منجر گردد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات مثبت سفیر هند در دوران ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری نمود با ادامه این روند در آینده بتوان شاهد ارتقای روابط به ویژه پارلمانی باشیم.

وی همچنین تشکیل و فعالیت گروه‌های دوستی پارلمانی در دو کشور را جهت تحکیم و تقویت روابط پارلمانی مهم و ضروری خواند.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از مواضع مثبت هم در سازمان ها و نهادهای بین المللی در حمایت از کشورمان و نیز توافق برجام، از تلاش های مقامات عالی رتبه دو کشور برای حل مشکلات مالی و بانکی خبر داد.

وی در پایان پروژه بندر چابهار را شریان مهم اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران – هند و کشورهای همجوار دانست که اجرا و توسعه آن کمک بسیاری به تقویت روابط تجاری و بازرگانی دو کشور خواهد نمود.

سوراب کومار، سفیر هند در این دیدار با توجه به اتمام مأموریتش، حضور در جمهوری اسلامی ایران را تجربه ارزشمندی برای خود خواند و اظهار داشت: ارتقای سطح روابط دو کشور از اهمیت ویژه ای برای هند برخوردار است و هند سیاست خارجی مستقل خود در قبال جمهوری اسلامی  ایران را در آینده ادامه خواهد داد.

رفاقتی ۵۳ ساله که کمرنگ می‌شود؛ آیا کُره جنوبی قصد پرداخت بدهی خود به ایران را ندارد؟
دنبال کنید

وی در ادامه معافیت کشورش در تحریمهای نفتی از جانب آمریکا را فرصتی برای تداوم ارتباطات تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور خواند و آن را عاملی برای کاهش وابستگی دو کشور به غرب دانست.

سفیر هند در تهران همچنین بر اجرایی شدن توافقات امضا شده کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد./

پایان پیام

 

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۳

ظرفیت‌های همکاری مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و هند در حوزه های مختلف وجود دارد سفیر هند در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند دیدار و گفت وگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201812109954610859.jpg ظرفیت‌های,همکاری,مناسبی,میان,جمهوری,اسلامی,ایران,و,هند,در,حوزه,های,مختلف,وجود,دارد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi