جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

صبح امروز همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد که خطبه های این نماز باشکوه در یاسوج و سایر شهرستانها در زیر آمده است. خطبه های نماز عید سعید فطر یاسوج به امامت حجت الاسلام حسینی صدر امام جمعه موقت شهر یاسوج: حجت الاسلام حسینی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43798
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۱۸

کرونا :

نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

صبح امروز همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد که خطبه های این نماز باشکوه در یاسوج و سایر شهرستانها در زیر آمده است.

خطبه های نماز عید سعید فطر یاسوج به امامت حجت الاسلام حسینی صدر امام جمعه موقت شهر یاسوج:

حجت الاسلام حسینی صدر دردخطبه های عید سعید فطر این روز را یکی از روزهای ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دانست و گفت: امام راحل فرمودند اگر مسلمانان هرکدام یک لیوان آب بریزنند اسراییل را آب خواهد لرد.

وی عید سعید فطر را نشانه حل مشکلات اقتصادی جهاد اسلامی و جهان اسلام دانست و گفت: همه باید دست به دست هم بدهند تا امروزمشکلات برطرف شود.

امام جمعه موقت یاسوج به روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس امسال متمایز از دیگر سالها بود و از سویی دیگر پیروزی های جبهه مقاومت در لبنان عراق و سوریه تو دهنی بزرگی به دشمن بود.

حسینی صدر به نقشه دشمن برای ضربه زدن به جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز نشانه های شکست رژیم غاصب صهیونیزمی را همه به عینه دیده ایم.

وی اتحاد در جهان اسلام را نشانه پیروزی اسلام بر کفر جهانی دانست و افزود: شعار جدید جهان اسلام تقابل در برابر کفر است.

امام جمعه موقت یاسوج به شکست استکبار جهانی درمقایل جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: اقدام غربیهاو معامله غرب به شکست مواجهه خواهد شد.

حسینی صدر ادامه داد: امروز یک ننگ برای برخی کشورهای اسلامی است که دست در دست دشمن داده اند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت:امروز دشمن در سه لایحه اقتصادی و فشار روانی در نشریات و رسانه ها می خواهند مردم را مایوس بکنند.

حسینی صدر نا امیدی مردم را یکی از نقشه های دشمن در جنگ نرم دانست و گفت:کتمان خدمات و بر هم زدن اتحاد از دسیسه های دشمن است که باید مواظب ان باشیم.

وی جنگ روانی را از حربه های دشمن برای غلبه بر جبهه مقاومت دانست و گفت:انشانه روزب جبهه مقاومت بر کفر جهانی پیروز خواهد شد.

***********

امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های نماز عیدفطر:

 

حجت الاسلام عبودی در خطبه های عید سعید فطر ضمن تبریک این روز بزرگ به مسلمانان جهان و اشاره به خطبه های امام علی (ع) عنوان کرد: بیشترین ضربه هارا بهترین آدما در دنیا میبینند،به این جهت که خداوند میخواهد انسان ها را امتحان کند.انسان های اهل  ایمان خودرا وابسطه به دنیا نمیکنند.

وی افزود: برای خوبی ها حد تعیین کنید و نه در حد مرامتان خوبی کنید.خوبی ها  باید حد و اندازه ای داشته باشد هرکسی را به اندازه لیاقت او به او بها دهید.

خطیب جمعه باشتبا اشاره به سخنی از امام علی(ع) تصریح کرد: زندگی کردن با مردم این دنیا همچون دویدن با گله اسب است،تا وقتی که تو میدوی و درحرکت هستی انها هم در حرکت هستند،اگر زمین خوردید افراد جلویی هیچگاه به عقب باز نمیگردنند و افرادی که پشت سر تو هستند از تو میگذرند،رضایت خداوند بر همه چیز مهمتر است.

نو نوار شدن ناوگان اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد با اختصاص ۱۷ آمبولانس جدید
دنبال کنید

وی افزود: در تعجبم از مردمی که به دنبال دنیایی هستند که روز به روز از آن فاصله میگیرند،و غافل هستند از اخرتی که روز به روز به آن نزدیکتر میشوند.
تلاش کنیم اخرت را آباد کنیم  و نه دنیای فانی را که هر روز در حال دور شدن از ان هستیم.

وی جشن بزرگ مسلمانان (عید سعید فطر) را به همه مسلمانان جهان تبریک گفته و تصریح کرد: خداوند به ما عنایت کند تا سال اینده این بندگی و عبادات را ادامه دهیم.

خطیب جمعه باشت به برگزاری انتخاباتدوماه پیش در عراق اشاره و گفت: دو جریان که حرف اول را در عراق میزند دیروز به توافق رسیدند،دو جریان سائرون و فتح در کنار هم نشسته و باهم متحد شدند.این جریان ها در تشکیل دولت دخالت خواهند کرد.

حجت الاسلام عبودی گفت:دو جریان در اقلیم کردستان نیز اعلام حمایت و خوشحالی از این اتحاد جریان ها کردند،امیدواریم که یک دولت ملی تشکیل شود و مشکلات کشور عراق نیز برطرف شود.

وی به مصاحبه رئیس جمهور سوریه اشاره و اظهار کرد : عربستان میگفت اگر کشور سوریه با ایران قطع ارتباط کند ما از انها حمایت خواهیم کرد.
ولی رئیس جمهور عراق با اقدار در مصاحبه خود،اعلام میکند کشور من ۴۰سال با ایران دست دوستی داده است و با اجازه ما وارد کشورمان شده است.این  مصاحبه ارزشمندی بود که هم دشمنان را ناامید کرد و اینکه سپاه ایران توانسته پایگاه های خود را در سوریه مستحکمتر کند.

خطیب جمعه باشت گفت: در حادثه اخیری که باعث شد چند نفر از بسیجیان ما در سوریه شهید شوند سوریه اقدام به شلیک موشک کرد.امروزه در دنیا اقتدار داریم و در کشور نیز باید همچنان اتحاد خود را با رهبری نشان دهیم.

وی از مردم شهرستان که در این ماه حضور گسترده در برنامه های فرهنگی داشتند تشکر کرده و گفت: ستاد برگزاری نماز عید فطر نیز باهمکاری فرماندار و مسئولان زیربط برگزار شده که تقدیر و تشکر از همه انها داریم.

**************
خطبه های نماز عید فطر در لنده: عید فطر عید پایان یک ماه عبادت و بندگی به درگاه خداونداست

امام جمعه شهرستان لنده در خطبه های نماز عید سعید فطر گفت:عید فطر، روز مبارزه با مستکبرین است و این نماز نمایشی برای مبارزه با قدرت های مستکبری است

وی افزود:روز عید فطر روز توجه به مشکلات اقتصادی مردم است که دولتمردان باید مردم را در خصوص این مهم اقدام کنند.

امام جمعه شهرستان لنده گفت:مشکلات و گرفتاری های مالی مهمترین شرایط جامعه است که ناشی از حمایت از کالای ایرانی و به حرکت دراوردن چرخه اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکیدکرد:واقعیت جامعه ما همین وضعیت مردم است در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز متاسفانه کمتر شاهد برخورد مسولان میباشیم.

خطیب نماز عید فطر گفت:بی اطلاعی بیشتر مسولان از وضعیت موجود جامعه ناشی از قاصله های است که بین مردم و مسئولان است و برجام نیز چندان چاره گشایی نشده است.

پذیرش بیش از 16هزار نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی افزود:برجام دچار مشکلات ساختاری اشت و خطوط قرمز رهبری نیز رعایت نشده است و لوایح  . ftifنیز مشکلات کشور حل نشده است.

محمودی اصل گفت:قراردادهای این پروتکل مالی ناشی از قرارداد استعماری است که اطلاعات اقتصادی کشور لو خواهد رفت و مشکل دیگر اینکه در حوزه تررویسم نیز مشکلاتی هست که نهادهای انقلابی به خصوص گروههای مقاومت را باید تحریم کرد.

وی خاطرنشان کرد:وقت و همت مسئولان ما باید صرف مسائل و بهبودوضعیت مالی مردم شود به طوری که شیرینی و حلاوت ان را بچشند.

*************

امام جمعه شهرستان بهمئی: مسئولان استانی در رفع مشکلات اراضی بهمئی به وعده خود عمل نکردند

نماز عید سعید فطر صبح امروز همزمان با سراسر کشور به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، امام جمعه این شهر اقامه شد.

حجت الاسلام افروغی حضور در نماز باشکوه عید سعید فطر و شادی و دید و بازدید از همدیگر از نمادهای تقوا دانست.

وی گفت:امروز جشن پیروزی بر هوای نفس است و باید به عظمت این پیروزی دادن عیدی است، که بهتر است اولویت  گیرندگان فطریه نزدیکان فقیر باشند.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه به برخی از احکام پرداخت فطریه اشاره کرد.

وی افزود:مبلغ زکات فطره شهرستان 5هزار تومان است و کسانی که سال خمسی ندارند باید به ازای هر نفر مبلغ 1250تومان به عنوان خمس زکات فطره پرداخت کنند.

حجت الاسلام افروغی در فرازی از خطبه های امروز بر لزوم حفظ وحدت در جامعه تصریح کرد.

وی تصریح کرد:با توجه به مشکلات معیشتی مردم، باید با کار عالمانه، علم نخبگان در اختیار اقتصاد و کمک به معیشت مردم کمک کنند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به سالروز تاسیس دانشگاه آزاد، گفت: مسئولان دانشگاه آزاد بهمئی نسبت به علمی کردن این دانشگاه و رفع مشکلات آن تلاش کنند.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد:با اشاره به رویدادهای اخیر در منطقه، عربستان را همچنان گاوی شیرده برای ایادی استکبار جهانی دانست.

وی افزود:ایران یکی از کشورهای بسیار مهم برای ترانزیت هوایی، زمینی و دریایی است که باید از تمامی این ظرفیت ها استفاده شود.

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در زمینه تولید باغات اقدامات خوبی صورت گرفت اما در بحث ایجاد صنایع تبدیلی کار خاصی صورت نگرفت.

وی در ادامه به سالروز بی کفایتی بنی صدر، گفت:مجلس شورای اسلامی در آن سال ها اقدامات خوبی انجام دادند و این درسی است برای کسانی که بخواهند مثل بنی صدر عمل کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رفع معارض اراضی شهرستان بهمئی، گفت: هر چند مسئولان استانی وعده حل این مشکل را داده بودند اما تاکنون به وعده خود عمل نکردند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:تصرف زمین های مردم به نام دولت اشتباهی بزرگ است.

وی با تاکید لزوم توجه به صرفه جویی در مصرف آب و برق، گفت:مردم باید یاری کنند تا از بحران تابستان بگذریم.

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری از 100میلیون به بالا در زمینه تولید برق خورشیدی می توانند ضمن کمک به رفع مشکلات برق، در آمد زدایی خوبی داشته باشند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi