جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لطفا از “جیب ملت” اکثر مسئولین و نمایندگان مجلس را به جام جهانی اعزام کنید

حقیر به عنوان یک شهروند پیشنهاد می دهم ؛ نه تنها نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بلکه اکثر مسئولین زحمتکش به جام جهانی اعزام شوند. و چه خوب است که همین فردا به مسابقات اعزام شوند و بعد از پایان مسابقات تا مدت زمانی در روسیه بمانند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43768
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

کرونا :

لطفا از “جیب ملت” اکثر مسئولین و نمایندگان مجلس را به جام جهانی اعزام کنید

 

چندی پیش در خبرها آمده بود؛ در مجلس قرعه‌کشی کرده‌اند تا چند نفر از نمایندگان خدوم ملت با هزینه بیت‌المال به جام جهانی روسیه اعزام شوند. بعد از درج خبر در فضای مجازی و اعتراض مردم، نمایندگان فهیم و مردمی وطنم، در اقدامی قابل تحسین و البته در واکنش به اعتراضات بی جای مردم که الکی هر چیزی را در بوق و کرنا می کنند، تعدادی از نمایندگان عزیز این خبر جعلی را تکذیب و برخی هم انصراف داده و الباقی هم سکوت کردند که جای تقدیر دارد.

حقیر به عنوان یک شهروند پیشنهاد می دهم ؛ نه تنها نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بلکه اکثر مسئولین زحمتکش به جام جهانی اعزام شوند. و چه خوب است که همین فردا به مسابقات اعزام شوند و بعد از پایان مسابقات تا مدت زمانی در روسیه بمانند.

از هزینه ی ملت نمک نشناس که قدر آن عزیزان را نمی داند به جام جهانی بروند. بروند تا آدم های متفاوت و متنوع در شکل، رنگ و زبان های مختلف ببینند. صداهای جدید از افراد مختلف با دین و آیین های مختلف بشنوند. مکان ها و جاهای جدید و فضاهای تازه ای را از نزدیک ببینند و لمس کنند و ببینند با وجود برگزاری جام جهانی تورم، گرانی و اختلاس میلیاردی بوجود نیامد. هر چند جام جهانی در بلاد کفر این ” کمونیست های لامذهب ” از خدا بی خبر در حال برگزاریست.

وقتی در ایران اسلامی تورم و گرانی بیداد می کند و کمر مردم فقیر و بیچاره – حامیان واقعی انقلاب و حافظان واقعی سرزمین پارسی – زیر فشار گرانی خم شده و عکس العمل و حتی نهیبی آرام از مسئولین محترم شنیده نمی شود. وقتی مسئولین محترم نمی خواهند؛ بازار بی در و پیکر ” خودرو” و قیمت های نجومی و سرسام آور” خودرو های ” بی کیفیت داخلی را ببینند. وقتی گرانی اجناس، میوه، مسکن، اجاره خانه و مواد خوراکی را نمی خواهند ببینند. تقلب در اجناس مختلف را تا جاییکه از روغن سوخته ماشین ” زولبیا و بامیه ” به خورد ملت می دهند را – رانت زر و زور و قدرت آن را نادیده می گیرد- نمی خواهند ببینند.وقتی پدیده های زشت پارتی بازی، احتکار و قاچاق کالا های مختلف را نمی خواهند ببینند. وقتی در مدارس غیر انتفاعی هزینه های میلیونی از دانش آموزان گرفته می شود در حالیکه طبق نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ، آموزش رایگان حق ملت می باشد. وقتی یک غیر فرهنگی با آبروی جامعه ی فرهنگی و دانش آموزی بازی می کند و علیرغم تاکید صریح مقام معظم رهبری، مسئولین محترم به سادگی از کنار قضیه رد می شوند. ای کاش ما مردم که مقصرین اصلی گرانی خودرو، میوه، مواد خوراکی، مسکن و….هستیم، همتی نشان می دادیم و صندوق خیریه ای راه اندازی می کردیم و مقداری پول جمع می کردیم تا مسئولین عزیز را به بهانه تماشای جام جهانی به سفری طولانی می فرستادیم تا بروند و ببینند که؛ دولت‌ها به صورت حداکثری در زندگی خصوصی مردم ” سرک” نمی‌کشند. ‌‌‌ بروند تا ببینند زنان و مردان می‌توانند در کنار هم در ورزشگاه بنشینند و فوتبال تماشا کنند؛ بی آن که کسی تهییج و خدای ناکرده تحریک شود.

نطنز از کدام کوچه ضربه خورد؟!
دنبال کنید

بروند شاید با ” قانون و فیفا ” آشنا شوند و یاد بگیرنند که فدراسیون فوتبال نه زیرمجموعه دولت ها که زیرمجموعه نهادی بین المللی است و خنده دار هست که جمعی از نمایندگان ملت ” نامه ” بنویسند و از مربی تیم ملی، تقاضای تغییر در لیست اعزامی به جام جهانی را نمایند. بروند تا شاید با نهاد های بین المللی آشنا شوند و متوجه شوند که نهادهای بین المللی سازوکار قانونی خاص خود را دارند و با بد و بیراه و ناسزاگویی به آنها نمی توان کاری کرد بلکه باید با بازی های خوب، نگاه ها را به سوی خود جلب کرد. بروند تاپاسخ گویی به مردم، نظم و ترتیب و رنگ های مختلف از ملیت های مختلف را ببینند که می شود در کنار بقیه زندگی کرد.

بیایید همه پول جمع کنیم تا اکثر مسئولین و نمایندگان محترم مجلس بروند جام جهانی، برای چند ماه هم بعد از اختتامیه بازی ها و گرفتن عکس های ” سلفی ” بمانند و بعد ببینند که در غیاب آنها آب از آب تکان نخورد. گرانی و تورم همچنان ۸ درصد است. بروند و ببینند که در کشور های کمونیستی که حتی به ” خدا ” معتقد نیستند؛ هر کسی خلافی کرد بدون مسامحه و سانسور و ( ” م ح ” یا ” د ر ” ) گفتنی، مجازات خواهد شد و مهمتر از همه یاد بگیرند و ببینند که ” افراد دارای ژن های خوب و آقازاده ها ” فدای سیستم و حزب و نظام می شوند برعکسِ ایرانِ من، متاسفانه نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون بهای هزاران شهید و جانباز هست،دارد فدای آقازاده ها و افراد دارای ” ژن های عالی ” و ” ایران خودرو ” و ” سایپا ” می شود‌.

بادکنک بایدن، به جای بدهی هنگفت؟!
دنبال کنید

بروند خوش‌بگذرانند، شاید با خوش بودن ملت راحت تر کنار بیایند؛ شاید خوششان آمد و دلشان به رحم آمد و با سفرهای خارجی مردم کمتر مخالفت کنند و عوارض خروج را کم کردند.

بروند با جهانگردی و جذب توریسم و اشتغال زایی و اوقات فراغت جوانان آشنا شوند، شاید شاید خدای نکرده تلنگری بخورند و در برگشت برای جذب توریسم و اشتغال جوانان بدون رابطه بازی برنامه ریزی کنند.

بروند اینترنت پاک و بدون فیلتر ببینند، شاید سرعت لاک پشتی اینترنت را زیاد نموده و اینترنت هراسی آن ها کم شد.
بروند، پایخگویی مسئولین بلاد کفر را ببینند، سوال کنند، جواب منطقی مسئولین آنها را بشنوند، بعد از عمری حرف زدن و شعار دادن و عمل نکردن.

بروند و چند هفته ای زندگی عادی را تجربه کنند فارغ از پشت صندلی های طولانی نشستن، تماس های تلفنی ممتد با هزینه ی ملت بدبخت، لابی های زهرماری، رانت های میلیاردی، استخدام های فامیلی، جلسات بیهوده و حرف های بدون عمل. شاید دریابند زندگی عادی یعنی چه؟ همان چیزی که ملت ایران می خواهند؛ زندگی عادی فارغ از شعارزدگی، سیاست زدگی و دشمن هراسی.

سید عبدالمناف محسنی. دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه شیراز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi