جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراکات میان ایران و افغانستان پشتوانه محکمی برای گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، فوزیه کوفی رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق بشر و امور زنان ولسی جرگه افغانستان با پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضا این فراکسیون دیدار و گفتگو کرد. سلحشوری در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مراودات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، گفت: ارتباطات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42958
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

کرونا :

اشتراکات میان ایران و افغانستان پشتوانه محکمی برای گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، فوزیه کوفی رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق بشر و امور زنان ولسی جرگه افغانستان با پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضا این فراکسیون دیدار و گفتگو کرد.

سلحشوری در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مراودات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، گفت: ارتباطات دیرینه فرهنگی و اشتراکات زبانی میان دو ملت مسلمان ایران و افغانستان پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فی‌مابین فراهم آورده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت برگزاری نشست های تخصصی میان زنان مجالس دو کشور با یکدیگر، افزود: انتقال تجارب در امر قانونگذاری و بررسی قوانین حمایت از زنان در مجالس ایران و افغانستان می تواند به ارتقا سطح مراودات پارلمانی منجر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح فعالیت های فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، افزود : پیروزی انقلاب اسلامی سبب ارتقاء جایگاه واقعی زنان در جامعه ایران گشته است به نحوی که در سالهای اخیر شاهد حضور درصد بالایی از زنان در عرصه ها و مناصب سیاسی و اجتماعی هستیم.

در ادامه این دیدار فوزیه کوفی رئیس کمیسیون جامعه مدنی، حقوق بشر و امور زنان ولسی جرگه افغانستان با اشاره به روابط برادرانه دو ملت افغانستان و ایران در طول تاریخ، گفت : همواره روابطی دوستانه و بر اساس احترام متقابل میان دو کشور برقرار بوده است.

وی در ادامه افزود: مردم افغانستان هیچگاه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان در طول سال های مبارزه با دشمنان را از یاد نخواهند برد.

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک برای حمایت از سرمایه گذاران
دنبال کنید

 فوزیه کوفی در پایان بر تداوم رایزنی و گفتگو میان کمیسیون های تخصصی و زنان مجالس ایران و افغانستان و تبادل اطلاعات در موضوعات حمایت از زنان و کودکان و رشد جایگاه زنان در جوامع اسلامی تأکید کرد.

شایان ذکر است در این دیدار طیبه سیاوشی، معصومه آقاپور و سکینه الماسی نمایندگان مردم تهران، شبستر و کنگان در مجلس شورای اسلامی و از اعضا فراکسیون زنان با گفتگو پیرامون مسائل مورد علاقه طرفین در سخنانی بر لزوم تداوم ارتباطات پارلمانی میان بانوان مجالس ایران و افغانستان تأکید کردند./

پایان پیام

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸

اشتراکات میان ایران و افغانستان پشتوانه محکمی برای گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی است رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه اشتراکات میان دو ملت ایران و افغانستان پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: انتقال تجارب در امر قانونگذاری و بررسی قوانین حمایت از زنان در مجالس ایران و افغانستان می تواند به ارتقا سطح مراودات پارلمانی منجر شود. http://cdn.icana.ir/d/019/201707109013302529.jpg اشتراکات,میان,ایران,و,افغانستان,پشتوانه,محکمی,برای,گسترش,مناسبات,سیاسی,و,فرهنگی,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi