جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلایه فرمانداران شهرستان های استان از نبود زیرساخت ها در نقاط گردشگری / چرا هیچ مسئولی فکری به حال پل بشار نمی کند!

نشست کارگروه خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن دفتر فنی استانداری برگزار شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل ، نشست کارگروه خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41485
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
نشست کارگروه خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن دفتر فنی استانداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل ، نشست کارگروه خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن دفتر فنی استانداری برگزار شد.

در این جلسه مصوبات قبلی کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و فرمانداران شهرستان های هشت گانه استان مسایل و مشکلات حوزه گردشگری و خدمات سفر را  مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیک شدن به سال جدید به دستگاه های خدمات رسان هشدار داد و گفت:  هرگونه حفاری در استان باید تا ۲۰ اسفند سال جاری تعین تکلیف شود و حفاری های صورت گرفته در سطح معابر و خیابان های شهرها نیز تا ۲۵ اسفند مرمت شوند.

عزیز فیلی افزود: کشیک نانوایی ، بازرسی از اصناف، ساماندهی  و تزئین ورودی شهرها، نصب بنر استقبال از مسافران و گردشگران، نصب علایم راهنمایی و رانندگی ، خط کشی ها ، شست و شوی تابلوها ، ساماندهی ۳۰ کیلیومتری شهرها و لکه گیری و روکشی از جمله اقداماتی است که دستگاه های اجرایی مربوط باید جهت استقبال از گردشگران نوروزی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه  و بویراحمد نیز گفت: کارگروه ستاد خدمات سفر دایمی است و سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح استان را برعهده دارد و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای استقبال از گردشگران و بررسی راهکارهایی که برای خدمت به مسافران و گردشگران در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

فرمانداران شهرستان های هشت گانه استان  نیز در این نشست مسایل و مشکلات حوزه گردشگری و خدمات سفر را  مطرح کردند و از کمبود برخی زیرساخت ها در حوزه گردشگری شهرستان خود اظهار نارضایتی داشتند.

انتقاد فرماندار بویراحمد از شهرداری یاسوج

فرماندار بویراحمد در این نشست با اشاره به مصوبات کارگروه قبلی خدمات سفر استان و اجرایی نشدن برخی از انها اشاره کرد و گفت: راه اندازی بازارچه صنایع دستی در ورودی  و خروجی شهر یاسوج مانور مشترک با دستگاه های خدمات رسان، ساماندهی سالن های ورزشی، استقرار مراکز راهنمایی مسافران و توزیع اقلام فرهنگی بین انها از کارهای در دست اجرا برای سال جدید است.

شاهرخ کناری در این جلسه مصوباتی را قرائت کرد و خطاب به مسئولان شهرداری یاسوج گفت : باید پرسید چرا شهرداری این مصوبات را اجرایی نمی کند.

وی بیان کرد: وضعیت روشنایی آبشار و بلوار پاسداران و پارک اسکان و تکمیل جاده زیر هتل آزادی شهر یاسوج از جمله مصوبات دور قبل کارگروه گردشگری است که از سوی شهرداری یاسوج اجرایی نشده است .

کناری ابراز داشت: ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل دیوار چینی جاده دسترسی به بیمارستان امام سجاد (زیر هتل ازادی) اعتبار اختصاص یافته اما شهرداری تاکنون اقدامی نکرده است .

وی گفت: وضعیت جمع آوری زباله های  ورودی روستای مهریان به سمت فرودگاه یاسوج که متولی ان شهرداری است نیز بلاتکلیف مانده است و کار لکه گیری، کمبود وسایل ورزشی در پارک بانوان یاسوج، اصلاح درخت ها در سطح شهر شناسایی و کد کدار کردن اصناف ، پیگیری تخلیه فاضلاب در کنار جاده ها از دیگرمصوبات کارگروه گردشگری قبلی است که توسط شهرداری اجرایی نشده است.

حرف‌های امروزی یک چپ خط امامی
دنبال کنید

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: موضوع سوخت زباله ها در دوپشته دشتروم نیز باید از سوی محیط زیست استان و شهرداری یاسوج انجام می شد اما تاکنون گزارشی به فرمانداری ارسال نشده است.

کناری درخصوص ساماندهی خودروهای میوه فروش نیز گفت: چند نقطه به سمت منطقه اکبر آباد مکان یابی شده تا وضعیت این خودروها نیز مشخص شود.

گلایه فرمانداران شهرستان های استان از نبود زیرساخت ها در برخی نقاط گردشگری 

فرماندار باشت نیز از کمبود سرویس بهداشتی در مناطق گردشگری شلال دون، رود رونه و برخی نقاط دیگر گلایه کرد و خواستار توجه ویژه به این موضوع تا قبل از فرارسیدن سال نو و هجوم گردشگران به این مناطق شد.

فرماندار لنده نیز از اجرایی نشدن طرح گردشگری و نبود زیرساخت های گردشگری در شهرستان لنده گلایه کرد و گفت: یک چشمه سرویس بهداشتی در برخی مناطق گردشگری لنده وجود ندارد که این امر شرایط را برای گردشگران  و مسافران نوروزی دشوار می کند.

فرماندار چرام نیز به جاذبه گردشگری چشمه بلقیس و کمپینگ گردشگری که در مجاورت این باغ احداث شده اشاره کرد و گفت: برای  تکمیل فاز نهایی این کمپینگ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و به زودی( تا اسفند) بهره برداری می شود .

داریوش پاداش تامین آب کمپین گردشگری چشمه بلقیس را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت شهرداری در این زمینه همکاری نمی کند.

وی کمبود نقدینگی در خودپردازهای شهر چرام همزمان با سال جدید را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه میوه با کیفیت در شهر چرام تنها در دو سه روز اول سال جدید در این شهر یافت می شود و بعد از ان نیز میوه های درجه ۲ و ۳ به فروش می رسد که نیاز است مسئولان امر فکری به حال تامین میوه تا پایان تعطیلات کنند.

پاداش خواستار تعیین پزشک کشیک برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در این شهرستان شد.

واکنش مدیرکل پشتیبانی امور دام استان به اظهارات رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیزگفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار که شش ماه پیش برگزار شد موضوع مشکلات بازار استان مورد بررسی قرار گرفت و ۳۰۰ تن سیب و ۳۵۰ تن پرتقال در سردخانه تعاون روستایی استان برای توزیع در سال جدید ذخیره شد.

سالار حسین پور افزود: سال گذشته که پرتقال ها وارداتی بودند از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند و امسال قرار است همزمان با برداشت پرتقال در مناطق جنوب خریداری این محصول و ذخیره سازی ان انجام شود.

 وی بیان کرد: هم اینک ۳۰۰ تن مرغ  و ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد در سرخانه پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده و در تامین مرغ گرم نیز مشکلی وجود ندارد.

حسین پور ابراز داشت: در زمینه تامین نان که یک کالای اساسی است نیز در ایام تعطیلات مشکلی نخواهد بود و ۲۰۰ تن آرد مازاد بر نیاز نانوایی ها از طریق شرکت غله استان تامین می شود.

بعد از صحبت های حسین پور، مدیرپشتیبانی امور دام و طیور استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و گفت: در زمینه ذخیره سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز به دلیل نبود سردخانه با مشکل مواجه هستیم زیرا ظرفیت سرخانه استان تنها ۲۲۰ تن است و تلاش ها برای پیدا کردن سردخانه بی نتیجه مانده است.

لاهوتی گفت: باید سردخانه ای با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام و طیور قرار گیرد تا کار ذخیره سازی را انجام دهد.

بستر برگزاری انتخابات سالم در کهگیلویه و بویراحمد مهیا است
دنبال کنید

وی بیان کرد: امسال ۲۰۰۰ تن گوشت مرغ و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برای توزیع در اختیار این شرکت قرار گرفت که از این میزان ۱۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۸۰ تن نیز گوشت قرمز توزیع شد و مابقی نیز در سردخانه برای ایام عید ذخیره سازی شده است.

لاهوتی گفت: توزیع تخم مرغ نیز به این شرکت واگذار شده و از هفته آینده آغاز خواهد شد.

آماده سازی یک هزار و ۳۲۷ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به دلیل کمبود برخی زیرساخت ها از جمله هتل و مسافرخانه در استان بار اصلی گردشگران نوروزی بر دوش آموزش و پرورش است.

هادی زارع پور افزود: امسال ۱۲ پایگاه در قالب ۱۸۴ مدرسه در سه گروه الف، ب و ویژه برای اسکان مسافران و گردشگران نورزوی سال ۹۷ آماده سازی شده اند که در یک هزار و ۳۲۷ کلاس درس  اسکان داده می شوند و ۳۵۸ عوامل اجرایی کار خدمات رسانی به این میهمانان را در مدارس برعهده دارند.

وی بیان کرد: آدرس این مدارس اسکان با شماره تلفن مشخص شده اند و آدرس رزرو نیز به صورت اینترنتی در اختیار گردشگران قرار می گیرد و در سامانه کشوری نیز وجود دارند.

زارع پور افزود: مسافران و گردشگرانی که در مدارس استان اسکان داده می شوند بیمه می شوند.

انتقاد شدید کارشناس راهنمایی و رانندگی استان از دستگاه های خدمات رسان 

کارشناس ترافیک نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز از رها کردن حفاری ها توسط شرکت های خدمات رسان انتقاد کرد و گفت: شرکت گاز، آب و برق کنده کاری هایی را در سطح شهر یاسوج انجام داده اند که ماه ها به حال خود رها شده اند و موجب تصادفات جرحی و فوتی می شوند.

جابر پیوست گفت: اکثر تصادفات جرحی و فوتی در خیابان های اصلی اتفاق می افتد و ضروری است دستگاه های اجرایی خدمات رسان نسبت به تعمیر و مرمت کنده کاری ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرهای استان خط کشی قابل قبولی در خیابان ها نداریم ، افزود: کاهنده های سرعت نیز وضعیت مناسبی ندارند و هر گردشگری که به این استان وارد شود دست کم با یک تصادف عقب به جلو مواجه می شود.

وی انتقادهای تندی نیز به وضعیت پل اول بشار که بارترافیکی بالایی را تحمل می کند کرد و گفت: برای روان سازی ترافیک بر روی این پل یک افسر راهنمایی و رانندگی باید به طور ۲۴ ساعته حضور داشته باشد که نباید اینگونه باشد.

چرا هیچ مسئولی فکری به حال پل بشار نمی کند

پیوست با بیان اینکه چرا هیچ مسئولی فکری به حال پل بشار نمی کند، ابراز داشت: آیا باید براثر کنده کاری های خیابان ساحلی شهر یاسوج چند نفر جان خود را از دست بدهند تا مسئولان فکری برای مرمت این حفاری ها کنند.

این کارشناس راهنمایی و رانندگی استان افزود: ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان وضعیت مناسبی ندارند که باید فکری به حال آنها شود.

وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید محل اسکان گردشگران نوروزی را به ماموران انتظامی اعلام کنند تا مسافران را راهنمایی کنند و چادرهای هدایت گردشگران نیز در نقاطی نصب شود که باعث ترافیک نشوند.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi