جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم همکاری تمامی کشورها برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs /باید از چرخه نظامی شدن فضای سایبری جلوگیری کرد

عباسی در نشست کمیته صلح و امنیت ملی بین المجالس جهانی: لزوم همکاری تمامی کشورها برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs /باید از چرخه نظامی شدن فضای سایبری جلوگیری کرد سرویس سیاسی عضو شورای بین المجالس جهانی ، گفت:بایستی از چرخه نظامی شدن فضای سایبری به طور جدی جلوگیری کرد. به گزارش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38127
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

کرونا :

لزوم همکاری تمامی کشورها برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs /باید از چرخه نظامی شدن فضای سایبری جلوگیری کرد
عباسی در نشست کمیته صلح و امنیت ملی بین المجالس جهانی:

لزوم همکاری تمامی کشورها برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs /باید از چرخه نظامی شدن فضای سایبری جلوگیری کرد

سرویس سیاسی
عضو شورای بین المجالس جهانی ، گفت:بایستی از چرخه نظامی شدن فضای سایبری به طور جدی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی در کمیته دائمی صلح و امنیت ملی اتحادیه بین المجالس جهانی‌ که در سن پترزبورگ برگزار می شود، بر همکاری تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده درICTs  تاکید کرد، که متن سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس، خانم‌ها و آقایان

در ابتدا مایلم مراتب خرسندی خود را از مشارکت در این نشست مهم ابراز نمایم. امیدوارم مباحث و بررسی‌های کارشناسی در این نشست، در راستای اهداف تعیین شده‌ آن مثمر ثمر باشد.

خانم رئیس و حضار محترم

امروزه کاربرد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی (ICTs) در تمامی جوانب زندگی بشر، زیرساختارهای اقتصادی، اجتماعی و سیستم‌های صنعتی واقعیتی انکارناپذیر است. ماهیت و ظرفیت‌های فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICTs) به گونه‌ای است که هم می‌تواند در راستای خدمت به توسعه و پیشرفت جامعه جهانی باشد و هم می‌تواند به گونه‌ای به کار گرفته شود که مغایر با منافع ملی و ثبات بین‌المللی باشد. در حالی که وابستگی ما به این فناوری‌ها و به عبارت دیگر فضای سایبری روز به روز بیشتر می‌شود، به همان نسبت آسیب‌پذیری‌مان نیز در مقابل اقدامات مختل‌کننده و مخرب، تهدیدات موجود و بالقوه ناشی از سوءاستفاده از آنها افزایش می‌یابد. بایستی از طریق همکاری‌های بین‌المللی، در عین حال که ظرفیت‌های ICTs برای توسعه و رفاه بدون تبعیض کشورها گسترش می‌یابد، از کاربرد آن برای مقاصد مغایر با اهداف منشور سازمان ملل متحد و در راستای منافع تنگ‌نظرانه و محدود برخی کشورها جلوگیری شود بایستی استفاده از حوزه سایبری در راستای اهداف نظامی و به عنوان تهدید علیه سایر کشورها خودداری شود؛ بایستی از چرخه نظامی شدن فضای سایبری به طور جدی جلوگیری نمود.

استان استعداد تبدیل شدن به ۱۰ استان اول کشور را دارد
دنبال کنید

خانم رئیس؛ همکاران گرامی

ظرفیت‌های فضای سایبری به شکلی است که می‌تواند توسط جنایتکاران و تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد. تروریست‌ها و افراط‌گرایان تکفیری و سلفی برای نشر افکار مخرب تأمین مالی، آموزش، جذب نیرو و راه‌حل برای هم انضباط‌بخشی امنیتی تلقی گردد و هم ساماندهی کشورهای عضو در جهت صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی.

علاوه بر این، مسائل امنیتی برای کشورها و دولت‌ها نیز دستخوش تغییر و تحولات جدی شده و علاوه بر مسائل نظامی و سیاسی، طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود. از جمله مهم‌ترین مسائل امنیتی جهان معاصر می‌توان به موضوعاتی نظیر گسترش فعالیت‌ گروه‌های تروریستی، تهدیدات سایبری و زیست‌محیطی اشاره کرد.

عالیجنابان خانم‌ها و آقایان

این نشست‌ در شرایطی برگزار می‌شود که مناطق پیرامونی ما و جهان، با چالش‌ها و بحران‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه است. متأسفانه پدیده تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز به یک تهدید ویرانگر جهانی تبدیل شده است. کشته و زخمی شدن هزاران انسان بیگناه و آوارگی میلیون‌ها نفر در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن، افغانستان و لیبی از جمله پیامدهای شوم این پدیده است. بی‌تردید، مبارزه اصولی با این گروه‌های افراط‌گرا مستلزم شناسایی و مقابله با بسترها و خاستگاه ایدئولوژیک آنها و کشورهای حامی و تأمین‌کننده منابع مالی آنها است. ایدئولوژی تکفیری ـ وهابی به عنوان یک جریان منحرف که مبتنی بر نفرت‌پراکنی و حذف دیگران است، کماکان به مثابه موتور محرکه و مشوق اصلی جریانات تروریستی در نقاط مختلف دنیا به ویژه در خاورمیانه اقدام می‌کند.

در این شرایط، برخی قدرت‌های جهانی و متحدان منطقه‌ای آنها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با سوءاستفاده از شرایط و فضای ایجاد شده در منطقه خاورمیانه و با رویکردی کاملاً دوگانه جهت منافع خود نه تنها امنیت منطقه را با چالش‌هایی مواجه کنند، بلکه حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی برخی کشورهای منطقه را نیز نقض نمایند. نمونه این امر، سیاست‌های غلط این بازیگران در کشورهایی نظیر عراق و سوریه است که منجر به ایجاد گروه‌های تروریستی، آشوب و جنگ داخلی، گسترش ناامنی و بی‌ثباتی، کشتار غیرنظامیان و شهروندان بی‌گناه شده است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان دادند به مذاکرات صلح و هیچ معاهده بین‌المللی پایبند نیستند
دنبال کنید

پایان پیام

 

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۱

اسداله عباسی

لزوم همکاری تمامی کشورها برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs /باید از چرخه نظامی شدن فضای سایبری جلوگیری کرد عضو شورای بین المجالس جهانی ، گفت:بایستی از چرخه نظامی شدن فضای سایبری به طور جدی جلوگیری کرد. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710102805719703_Thum.jpg£اسداله عباسی£ لزوم,همکاری,تمامی,کشورها,برای,افزایش,ثبات,و,امنیت,در,استفاده,از,ICTs,/باید,از,چرخه,نظامی,شدن,فضای,سایبری,جلوگیری,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi