جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیما‌و منظر درهم‌ریخته شهری به دلیل ساخت‌وسازهای سلیقه‌ای/ ضرورت بازتعریف طرح‌ تفصیلی

بدری مطرح کرد: سیما‌و منظر درهم‌ریخته شهری به دلیل ساخت‌وسازهای سلیقه‌ای/ ضرورت بازتعریف طرح‌ تفصیلی سرویس اجتماعی سخنگوی فراکسیون مدیریت‌شهری و روستایی مجلس با انتقاد از ساخت‌و‌ساز شهری از سوی مالکان و بر اساس سلایق‌شخصی، گفت: طرح‌ تفصیلی از حیث توجه به معماری ایرانی- اسلامی و ساماندهی سیما‌و‌منظر شهری باید بازتعریف‌ و‌ بازنگری شود. چهارشنبه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26255
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

سیما‌و منظر درهم‌ریخته شهری به دلیل ساخت‌وسازهای سلیقه‌ای/ ضرورت بازتعریف طرح‌ تفصیلی
بدری مطرح کرد:

سیما‌و منظر درهم‌ریخته شهری به دلیل ساخت‌وسازهای سلیقه‌ای/ ضرورت بازتعریف طرح‌ تفصیلی

سرویس اجتماعی
سخنگوی فراکسیون مدیریت‌شهری و روستایی مجلس با انتقاد از ساخت‌و‌ساز شهری از سوی مالکان و بر اساس سلایق‌شخصی، گفت: طرح‌ تفصیلی از حیث توجه به معماری ایرانی- اسلامی و ساماندهی سیما‌و‌منظر شهری باید بازتعریف‌ و‌ بازنگری شود.

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

سیما‌و منظر درهم‌ریخته شهری به دلیل ساخت‌وسازهای سلیقه‌ای/ ضرورت بازتعریف طرح‌ تفصیلی

صدیف بدری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص سیما ومنظر شهری با محوریت معماری ایرانی- اسلامی، گفت: شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی نهادهای مرتبط با ساماندهی سیما ومنظر شهری هستند، وزارت راه و شهرسازی از جهت سیستم نظام مهندسی باید نظارت عالی بر تمامی سازه‌ها داشته باشد، شهرداری‌ها هم به دلیل ارائه مجوز ساخت‌ و صدور پروانه و پایان کار در این موضوع دخیل هستند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دخیل نبودن مهندسان یا افراد ذیصلاح حقوقی یا حقیقی در ساخت و سازها، تصریح کرد: متاسفانه در اکثر شهرها ساختمان‌ها توسط کارفرمایان که اغلب هم مالک هستند ساخته می‌شود و توجهی به استفاده از دانش مهندسان متخصص شهرسازی نمی شود.

وی با بیان اینکه عدم طراحی نما بر اساس اقلیم، منطقه و معماری ایران- اسلامی آلودگی بصری ایجاد کرده است، افزود: هنگام صدور پایان کار نه تنها توجهی به شاخص‌های ساخت سازه نمی‌شود بلکه نماهایی که بر اساس سلیقه افراد ساخته شده‌ نیز جریمه نشده و با آنها برخورد نمی‌شود، در این شرایط شهرداری‌ها هم مجوز صادر می‌کنند.

بدری معتقد است: نظام مهندسی و شورای عالی معماری وشهرسازی ناظران عالی هستند که متاسفانه تاکیدی بر سیما و منظر شهری ندارند.

استخراج اسمی مواد معدنی در استان به مرز ۵.۵میلیون تن رسید
دنبال کنید

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح تفصیلی باید از حیث تامین کمک هزینه شهرداری، اجرای معماری ایرانی- اسلامی، ساماندهی سیما و منظر شهری، عقد قراردادهای ساخت و ساز و نظارت بر سازه‌ها باز تعریف شود تا دغدغه مقام معظم رهبری هم در این زمینه مرتفع شود./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi