جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیری، جمعیت کشور را تهدید می‌کند/ سیاست‌های ابلاغی جمعیت همچنان روی کاغذ

عابدی مطرح کرد: پیری، جمعیت کشور را تهدید می‌کند/ سیاست‌های ابلاغی جمعیت همچنان روی کاغذ سرویس اجتماعی عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار درباره پیری جمعیت به دلیل سیر نزولی رشد جمعیت، اجرای سیاست های ابلاغی رهبری در بخش جمعیت را بهترین راهکار برای جلوگیری از سالمندی جمعیت خواند. شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25411
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

پیری، جمعیت کشور را تهدید می‌کند/ سیاست‌های ابلاغی جمعیت همچنان روی کاغذ
عابدی مطرح کرد:

پیری، جمعیت کشور را تهدید می‌کند/ سیاست‌های ابلاغی جمعیت همچنان روی کاغذ

سرویس اجتماعی
عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار درباره پیری جمعیت به دلیل سیر نزولی رشد جمعیت، اجرای سیاست های ابلاغی رهبری در بخش جمعیت را بهترین راهکار برای جلوگیری از سالمندی جمعیت خواند.

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۸

پیری، جمعیت کشور را تهدید می‌کند/ سیاست‌های ابلاغی جمعیت همچنان روی کاغذ

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در دهه ۵۵ تا ۶۵ شمسی رشد جمعیت در کشور بسیار افزایش داشت، گفت: رشد صعودی جمعیت درآن مقطع از زمان مشکلاتی مانند کمبود مهدکودک و مدارس را در تمامی استان‌های کشور به وجود آورد، بنابراین این موضوع حتی اثرات منفی بر نسل آن زمان که درحال حاضر این افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند گذاشت.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دهه ۵۰ تاکنون به دلیل تبلیغات فرزند کمتر زندگی بهتر رشد جمعیت به یکباره کاهش چشمگیری پیدا کرد، افزود: متاسفانه سیر نزولی رشد جمعیت برای آینده کشور به لحاظ توانمندی و بالندگی جمعیت بسیار نگران کننده است، به طوری که بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی به دلیل رشد منفی جمعیت اجازه ورود اتباع بیگانه به کشورشان را صادر کردند.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات و سیاستگذاری‌های سازنده برای جلوگیری از رشد منفی جمعیت، تصریح کرد: طی چند سال گذشته باید رشد جمعیت سیر متوسطی را طی می‌کرد اما رشد منفی جمعیت باعث شد که برای تامین نیروی کار شاهد ورود اتباع بیگانه از کشورهای همسایه باشیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه سیاست های جمعیتی بسته کاملی بوده و یک وزارتخانه در آن به تنهایی نقش ندارد، گفت: البته همین که وزارت بهداشت و درمان سیاست های کنترل جمعیت خود را تغییر و رشد تعالی خانواده را مورد توجه قرار داد به طورحتم اساسی و مثبت ترین قدم در راستای سیاست های جمعیتی است اما به طور حتم تمامی ارکان دولت در بحث سیاست های جمعیتی درگیر هستند.

Iran Gains 4 Medals in Asian Junior Taekwondo Championships in Kazakhstan
دنبال کنید

عابدی با بیان اینکه سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های دولتی باید درجهت ترغیب افراد به فرزندآوری باشد، افزود: به عنوان مثال اگر شهرداری ها اقدام به صدور مجوز به ساخت وساز درمناطق مختلف شهر می‌کنند، باید نیازهای کودک در همان منطقه را نیز درنظر بگیرند؛ همچنین در ساخت مراکز مختلف باید به بحث مهد کودک‌ها نیز توجه شود تا خانواده ها دغدغه نگهداری از فرزند را نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه درمان ناباروری بحث عمومی جامعه نیست، افزود: اما برای اینکه توجه به سیاست های جمعیتی را بیش از گذشته مدنظر قرار دهیم، باید در درمان ناباروری، بیمه‌ها با قدرت بیشتری وارد عمل شوند ولی به طور حتم در بحث افزایش جمعیت اولویت اول رسیدگی به درمان ناباروری نیست./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi