تدوین طرح دو فوریت الزام دولت به ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس
جبارکوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص آخرین پیگیریهای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درباره لایحه رتبهبندی معلمان، گفت: دولت قرار بود این لایحه را طی چند ماه گذشته به مجلس ارائه دهد اما از آنجا که این موضوع تاکنون به سرانجام نرسیده بنابراین طرحی دوفوریتی درخصوص نظام رتبه بندی معلمان در
جبارکوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص آخرین پیگیریهای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس درباره لایحه رتبهبندی معلمان، گفت: دولت قرار بود این لایحه را طی چند ماه گذشته به مجلس ارائه دهد اما از آنجا که این موضوع تاکنون به سرانجام نرسیده بنابراین طرحی دوفوریتی درخصوص نظام رتبه بندی معلمان در مجلس در حال آمادهسازی است که البته این طرح سال گذشته در صحن علنی مجلس آراء کافی را کسب نکرد.
نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به احتمال بسیار این طرح دو فوریتی که پیام بسیار مثبتی برای فرهنگیان دارد تا زمان پایان بررسی لایحه بودجه ۹۴ در صحن علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه میشود، چون دولت متعهد شده بود که موضوع نظام رتبهبندی معلمان در سال ۹۳ اجرا شود، اما با وجود اتمام سال هنوز این لایحه به مجلس نرسیده است.
وی تصریح کرد: در این طرح دو فوریتی دولت ملزم میشود که تا ۶ ماه اول سال آینده لایحه رتبهبندی معلمان را به مجلس تقدیم کند.
واگذاری مدارس دولتی تخلف آشکار آموزشوپرورش است
این نماینده مردم درمجلس نهم درخصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، افزود: این موضوع تخلف آشکار آموزش وپرورش از قانون است.
کوچکی نژاد ادامه داد: اینکه گفته می شود بحث واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با هدف خرید خدمت انجام می شود، حکایت از وجود روشهای انحرافی در آموزش و پرورش دارد که تاکنون آسیب های جدی را به این وزارتخانه وارد کرده است، البته پیشنهادی در این خصوص مطرح است مبنی براینکه بودجه مناطق آموزش و پرورش همانند دانشگاه ها به طور مستقل داده شود، زیرا زمانی که به تعداد دانش آموزان یک منطقه بودجه به آن منطقه داده شود، مدیران منطقه تلاش می کنند که از بودجه بهینه استفاده کنند.
۲۰۰ هزار دانشآموز با روش غیرقانونی برای تحصیل به بخش خصوصی منتقل شدند
وی با بیان اینکه براساس اصل سوم و سی قانون اساسی آموزش تا پایان دوره متوسطه برعهده دولت است، افزود: البته این موضوع به آن معنا نیست که بخش خصوص نمی تواند در این بخش فعالیت کند، زیرا در حال حاضر یک میلیون دانش آموز در بخش خصوصی تحصیل میکنند بنابراین باید تاکید کرد که دولت باید به بخش خصوصی هم کمک کند.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون مدارس غیردولتی شفاف بوده و مجلس این موضوع را تصویب کرده است، متاسفانه این قانون در حال حاضر نادیده گرفته شده و ۲۰۰ هزار دانش آموز با روش دیگری برای تحصیل وارد بخش خصوصی شدند که این روش نادرست و اشتباه است./
پایان پیام
نویسنده:
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰