دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۳۹میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گچساران پرداخت شد

گچساران – کرونا نیوز – مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی گچساران گفت: ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت بیمه ای به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و سرما زدگی در این شهرستان پرداخت شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65200
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

بیش از ۳۹میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گچساران پرداخت شد

مسلم محمودیان روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: این مبلغ به کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سرما و سایر عوامل قهری و در زیربخش های دام و طیور و عمدتا محصولات زراعی و  باغی پرداخت شده است .

وی بیان کرد: از این میزان خسارت ۲۴ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال در بخش کشاورزی، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باغداری و پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به دامداران گچسارانی پرداخت شد.

محمودیان ادامه داد: ۲ هزار و ۷۷۹ نفر از بهره برداران گچسارانی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (مهرماه ۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی کرده اند که یکهزارو  ۵۲۳ نفر در بخش زراعت و باغبانی بوده است.

مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی گچساران گفت: سرما زدگی، خشکسالی، باد شدید و گرد و خاک، توفان و بیماری ها مهمترین خسارت را در این سال زراعی به کشاورزان گچسارانی وارد کرد.

محمودیان اظهار داشت: کشاورزان بیش از هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به ستاد صندوق کشاورزی کشور جهت بیمه نامه محصولات خود در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (مهرماه ۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) واریز کرده اند.

وی ادامه داد: کشاورزان اقدام به بیمه یکهزارو ۸۱۰ هکتار اراضی دیم و آبی  شامل گلزا، گندم و جو ، ۳۳۴ هکتار باغات مرکبات و ۷۴ هزار راس دام کرده بودند.

محمودیان با بیان اینکه در سال زراعی جاری غرامت اراضی کشاورزی ۲ برابر شده ، گفت: غرامت هر هکتار اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری ۲۰ میلیون ریال می باشد در حالی که در سال گذشته بیش ۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: حق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته و به ۲ میلیون ریال در هر هکتار رسیده است.

نگرانی از اجرای سد «خرسان ۳» در استان‌های زاگرس‌نشین
دنبال کنید

۳۵ هزار هکتار  زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi