پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۳۹میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گچساران پرداخت شد

گچساران – کرونا نیوز – مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی گچساران گفت: ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت بیمه ای به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و سرما زدگی در این شهرستان پرداخت شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65200
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

بیش از ۳۹میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گچساران پرداخت شد

مسلم محمودیان روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: این مبلغ به کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سرما و سایر عوامل قهری و در زیربخش های دام و طیور و عمدتا محصولات زراعی و  باغی پرداخت شده است .

وی بیان کرد: از این میزان خسارت ۲۴ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال در بخش کشاورزی، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باغداری و پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به دامداران گچسارانی پرداخت شد.

محمودیان ادامه داد: ۲ هزار و ۷۷۹ نفر از بهره برداران گچسارانی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (مهرماه ۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی کرده اند که یکهزارو  ۵۲۳ نفر در بخش زراعت و باغبانی بوده است.

مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی گچساران گفت: سرما زدگی، خشکسالی، باد شدید و گرد و خاک، توفان و بیماری ها مهمترین خسارت را در این سال زراعی به کشاورزان گچسارانی وارد کرد.

محمودیان اظهار داشت: کشاورزان بیش از هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به ستاد صندوق کشاورزی کشور جهت بیمه نامه محصولات خود در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (مهرماه ۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) واریز کرده اند.

وی ادامه داد: کشاورزان اقدام به بیمه یکهزارو ۸۱۰ هکتار اراضی دیم و آبی  شامل گلزا، گندم و جو ، ۳۳۴ هکتار باغات مرکبات و ۷۴ هزار راس دام کرده بودند.

محمودیان با بیان اینکه در سال زراعی جاری غرامت اراضی کشاورزی ۲ برابر شده ، گفت: غرامت هر هکتار اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری ۲۰ میلیون ریال می باشد در حالی که در سال گذشته بیش ۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: حق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته و به ۲ میلیون ریال در هر هکتار رسیده است.

تدوین کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد 
دنبال کنید

۳۵ هزار هکتار  زمین کشاورزی قابل کشت در گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi