یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه (۱۳/۱۲/۹۷) با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد. علیرضابیگی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47320
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

کرونا :

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه (۱۳/۱۲/۹۷) با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو طرف گفت: از ابتدای تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رایزنی ها و گفتگوهای خوبی میان دو طرف صورت گرفته است.

وی افزد: گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی با علاقمندی آمادگی دارد در تسریع مناسبات فیمابین و رفع موانع احتمالی موجود بر سر راه همکاری های دو کشور، تلاش خود را بکار گیرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه گفت: مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته است و مقامات دو کشور هم مصمم هستند این راه با قوت طی شده و همکاری های فیمابین بیش از پیش توسعه یابند.

علیرضابیگی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی فیمابین گفت: حل مشکلات بانکی و پولی میان دو کشور منجر به توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین می شود.

وی افزود: تجارت با ارزهای ملی و حذف دلار می تواند به روند تقویت مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه کمک شایانی نماید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در پایان بر اهمیت تقویت همکاری های میان استان ها و شهرهای مختلف دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن مرزهای دو کشور و ظرفیت های چشمگیر موجود در استان های همجوار، بستر مناسبی برای توسعه همکاری های استانی میان ایران و ترکیه وجود دارد که باید از آنها به نفع دو ملت بهره بگیریم.

بررسی ابعاد ترور شهید فخری زاده و مقابله با تحرکات سرویس‌های جاسوسی بیگانه
دنبال کنید

وی همچنین احداث شهرک های صنعتی مشترک میان ایران و ترکیه را واجد اهمیت ارزیابی کرد.

دریا ارس سفیر جدید ترکیه در تهران نیز در دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی میان ایران و ترکیه گفت: مشترکات فراوان دو ملت بستر مناسبی برای تقویت روابط فرهنگی و انسانی میان دو کشور فراهم نموده است که به ما در توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین کمک خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم در مدتی که در این سمت هستم با همکاری طرف های ایرانی بتوانیم دوستی ها را تقویت نماییم.

دریا ارس گفت: از گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجالس دو کشور انتظار داریم که در پارلمان-ها پشتیبان دولت ها باشند و در مواردی که پای منافع ایران و ترکیه در میان است تلاش خود را برای تسریع در همکاری های فیمابین به کار گیرند.

دریا ارس سفیر جدید ترکیه در تهران در پایان گفت: ایده هایی مانند شهرک صنعتی مشترک که برای تقویت مناسبات اقتصادی فیمابین مطرح شده اند را پیگیری خواهم کرد.

شایان ذکر است آقایان محمد وحدتی هلان، سیدتقی کبیری و اکبر ترکی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز در این دیدار حضور داشتند./

پایان پیام

 

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو طرف گفت: از ابتدای تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رایزنی ها و گفتگوهای خوبی میان دو طرف صورت گرفته است. http://cdn.icana.ir/d/019/201903106753191992.jpg دیدار,علیرضا,بیگی,با,سفیر,جدید,ترکیه,در,تهران Icana

سردار حاجی‌زاده:آمریکا چون گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi