شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

هوشمندسازی خدمات دولت و تجهیز خانوارها به فیبر نوری؛ ماحصل تکالیف برنامه مجلس برای وزارت ارتباطات

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس دوازدهم تکالیف برنامه‌ای مجلس برای وزارت ارتباطات در طول ۵ ساله آینده را تشریح کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111635
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۷

کرونا :

هوشمندسازی خدمات دولت و تجهیز خانوارها به فیبر نوری؛ ماحصل تکالیف برنامه مجلس برای وزارت ارتباطات
زنگنه

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به تکالیف دولت در زمینه هوشمندسازی خدمات دولتی در برنامه هفتم، توسعه بیان کرد: مهمترین مصوبه‌ای که ما در کمیسیون تلفیق برنامه، در حوزه فناوری اطلاعات مد نظر قرار دادیم، مبحث تقویت فیبر نوری در زیرساخت‌های ارتباطی کشور بود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به موجب مصوبه مجلس وزارت ارتباطات باید حداقل ۲۰ میلیون اتصال فیبر نوری را در طول برنامه هفتم توسعه اجرایی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارشی که وزیر ارتباطات روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛ در طول سه سال گذشته تقریباً به اندازه ۳۰ سال گسترش فیبر نوری در شهرها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیز فیبر نوری در ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است، بیان کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه و تا پایان ۵ سال آینده، وزارت ارتباطات باید تجهیزات ارتباطی ۲۰ میلیون خانوار، از مجموع ۲۵ میلیون خانواری که در کشور داریم  را مجهز به فیبر نوری کند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ما در بخش هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه مقرر کردیم که تا پایان این برنامه، ۱۰۰ درصد خدمات دولت از طریق بستر فضای مجازی و هوشمندسازی خدمات دولت ارائه شود تا عملاً مراجعه مردم به ادارات و دستگاه‌ها کاهش پیدا کند.

زنگنه تاکید کرد: همچنین در موضوع افزایش سرعت اینترنت، ساخت ماهواره و پیشرفت‌ها در زمینه تجهیزات ماهواره‌ای هم مصوباتی در قانون برنامه هفتم توسعه برای وزارت ارتباطات پیش بینی شده است./

مردم نباید در کنار تحمل مشکلات بیماری، دغدغه تأمین هزینه درمان داشته باشند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi