جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه (۱۳/۱۲/۹۷) با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد. علیرضابیگی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47320
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

کرونا :

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز دوشنبه (۱۳/۱۲/۹۷) با دریا اُرس سفیر جدید ترکیه در تهران دیدار و گفتگو کرد.

علیرضابیگی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو طرف گفت: از ابتدای تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رایزنی ها و گفتگوهای خوبی میان دو طرف صورت گرفته است.

وی افزد: گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی با علاقمندی آمادگی دارد در تسریع مناسبات فیمابین و رفع موانع احتمالی موجود بر سر راه همکاری های دو کشور، تلاش خود را بکار گیرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه گفت: مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته است و مقامات دو کشور هم مصمم هستند این راه با قوت طی شده و همکاری های فیمابین بیش از پیش توسعه یابند.

علیرضابیگی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی فیمابین گفت: حل مشکلات بانکی و پولی میان دو کشور منجر به توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین می شود.

وی افزود: تجارت با ارزهای ملی و حذف دلار می تواند به روند تقویت مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه کمک شایانی نماید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در پایان بر اهمیت تقویت همکاری های میان استان ها و شهرهای مختلف دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به طولانی بودن مرزهای دو کشور و ظرفیت های چشمگیر موجود در استان های همجوار، بستر مناسبی برای توسعه همکاری های استانی میان ایران و ترکیه وجود دارد که باید از آنها به نفع دو ملت بهره بگیریم.

یاسین رحیمی‌پور بازیکن گچسارانی به تیم ملی نونهالان ایران دعوت شد
دنبال کنید

وی همچنین احداث شهرک های صنعتی مشترک میان ایران و ترکیه را واجد اهمیت ارزیابی کرد.

دریا ارس سفیر جدید ترکیه در تهران نیز در دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی میان ایران و ترکیه گفت: مشترکات فراوان دو ملت بستر مناسبی برای تقویت روابط فرهنگی و انسانی میان دو کشور فراهم نموده است که به ما در توسعه هر چه بیشتر همکاری های فیمابین کمک خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم در مدتی که در این سمت هستم با همکاری طرف های ایرانی بتوانیم دوستی ها را تقویت نماییم.

دریا ارس گفت: از گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجالس دو کشور انتظار داریم که در پارلمان-ها پشتیبان دولت ها باشند و در مواردی که پای منافع ایران و ترکیه در میان است تلاش خود را برای تسریع در همکاری های فیمابین به کار گیرند.

دریا ارس سفیر جدید ترکیه در تهران در پایان گفت: ایده هایی مانند شهرک صنعتی مشترک که برای تقویت مناسبات اقتصادی فیمابین مطرح شده اند را پیگیری خواهم کرد.

شایان ذکر است آقایان محمد وحدتی هلان، سیدتقی کبیری و اکبر ترکی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه نیز در این دیدار حضور داشتند./

پایان پیام

 

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

دیدار علیرضا بیگی با سفیر جدید ترکیه در تهران علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در تسهیل مناسبات دو طرف گفت: از ابتدای تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رایزنی ها و گفتگوهای خوبی میان دو طرف صورت گرفته است. http://cdn.icana.ir/d/019/201903106753191992.jpg دیدار,علیرضا,بیگی,با,سفیر,جدید,ترکیه,در,تهران Icana

اهداف و پیامهای عاشورا باید به درستی برای مردم بیان شود
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi