جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

دولت چهاردهم سیاست متوازن در عرصه سیاست خارجی را پیگیری کند

نماینده مردم سمنان در مجلس دوازدهم معتقد است؛ باید حضور مقتدرانه‌ای در سکوی‌های اول دفاع از دیپلماسی داشته باشیم و دولت چهاردهم باید مقدرات آن را فراهم کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111632
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۷

کرونا :

دولت چهاردهم سیاست متوازن در عرصه سیاست خارجی را پیگیری کند
گلرو

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، درباره رویکرد سیاست خارجی در دولت چهاردهم ،گفت: سیاست خارجی در هر مقطعی از شرایط منطقه و نظام بین الملل، تفاوت خاص خود را داشته و باید متناسب با این تفاوت‌ها، تاکتیک ها چیدمان شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس دوازدهم با اشاره به رویکرد سیاست خارجی در دولت شهید رئیسی، گفت: در دولت شهید رئیسی رویکردهای مناسبی آغاز شد؛ از این رو در این دولت تاکید بر توسعه روابط با همسایگان در همه زمینه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه رویکرد دولت شهید رئیسی در افزایش روابط چندجانبه و دو جانبه با کشورهایی که خللی در روابط ما با این کشورها وجود داشت، ادامه داد: از این رو توسعه روابط با کشورهایی نظیر عربستان، کویت و امارات به درستی پیش رفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند جانبه گرایی در دولت سیزدهم مسیر خوبی را طی کرد، ادامه داد: این موارد در پیوستن ایران به اجلاس شانگ های، اورآسیا و بریکس نمود عینی پیدا کرد. لذا این مجموعه‌ها از  مجموعه های قدرتمند دنیا هستند که بیش از نیمی از جمعیت دنیا را دارا می باشند. بنابراین ما اگر قصد داریم موفق شویم باید به چندجانبه گرایی روی بیاوریم، از این رو این موارد باید در دولت آینده – دولت چهاردهم –  مجددا ادامه پیدا کند.

گلرو بیان کرد: همچنین در دولت چهاردهم، حضور ما باید در سازمان های بین المللی تقویت شود؛ یعنی ما در سازمان ملل، چه در نیویورک و چه در ژنو باید حضور مقتدارانه ای داشته باشیم. بنابراین این حوزه ها باید تقویت شود تا ما بتوانیم قدرتمندانه در مراکزی که سکوی های اول دفاع از دیپلماسی است،موفق عمل کنیم.

تکمیل بیمارستان انار/اخذ امکانات پزشکی برای مراکزدرمانی انار و رفسنجان
دنبال کنید

وی با بیان اینکه دولت بعدی باید یک سیاست متوازن در عرصه سیاست خارجی را پیگیری کند، تاکید کرد: این بدین معناست که به یک حوزه جغرافیایی و یک موضوع اکتفا نشود.به عنوان مثال دولتی روی کار می آید و تاکید دارد که قصد دارد تعامل با اروپا و غرب را پیگیری کند و  دیگری می گوید به سمت شرق می رود؛ لذا سیاست خارجی عرصه تنوع بخشی روابط با همه حوزه هاست و ۵ قاره را شامل می شود بنابراین حتی ما باید با اروپا نیز کار کنیم و نمی توانیم بگوییم چون سیاست ما شرق محور است، باید اروپا را فراموش کرد. ما باید یک سیاست متوازن را در دستور کار خود قرار دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین امر اقتصاد در عرصه سیاست خارجی امری مهم است و رهبری هم در دیدار با کارگزاران نظام به نقش دیپلماسی اقتصادی تاکید داشته اند. بنابراین دیپلماسی اقتصادی هم باید در دولت چهاردهم به جد تقویت شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi