چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

روابط نزدیک با همسایگان از اصول اساسی سیاست خارجی ایران اسلامی است/ تسهیل در همکاریهای بانکی ، صدور ویزا و سرمایه گذاری مشترک با ارمنستان ، قزاقستان و قرقیزستان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران سخن می گفت، تاکید کرد: در شرایط امروز منطقه، به هر میزان که روابط ما با کشورهای منطقه و همسایگانمان بهتر، مشورت ها بیشتر و  برنامه ریزی ها دقیق تر باشد بهتر می توانیم در برابر معضلاتی همچون نا امنی، بی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30603
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

کرونا :

روابط نزدیک با همسایگان از اصول اساسی سیاست خارجی ایران اسلامی است/ تسهیل در همکاریهای بانکی ، صدور ویزا و سرمایه گذاری مشترک با ارمنستان ، قزاقستان و قرقیزستان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران سخن می گفت، تاکید کرد: در شرایط امروز منطقه، به هر میزان که روابط ما با کشورهای منطقه و همسایگانمان بهتر، مشورت ها بیشتر و  برنامه ریزی ها دقیق تر باشد بهتر می توانیم در برابر معضلاتی همچون نا امنی، بی ثباتی و تروریسم که منطقه را فرا گرفته ایستادگی کرده و برای گسترش روابط و مناسبات برنامه ریزی کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در فضای بوجود آمده در پساتحریم لازم بود که بار دیگر روابط را با کشورهای دوست خود بررسی کنیم، افزود: تحریم ها به مانعی در مسیر روابط اقتصادی نزدیک کشورهای دوست با ایران تبدیل شده بود و امروز که تحریم ها برداشته شده شرایط به گونه ای است که کشورهای دوست ما نیز خوشحال هستند که می توانند روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران داشته باشند و از خدمات فنی و مهندسی کشورمان استفاده کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات برای تجار و فعالان اقتصادی در زمینه توسعه مناسبات و همکاری های همه جانبه با دیگر کشورها، گفت: در سفر به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشورها در رابطه با تسهیل در صدور ویزا برای رفت آمد راحت تر تجار و سرمایه گذاران و مردم دو کشور و در گام بعدی لغو روادید، رایزنی و گفتگو کردیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه توسعه روابط بانکی یکی از موضوعات مهم در مذاکرات با سه کشور بود، اظهارداشت: امروز ارتباط خوبی میان بانک های مرکزی ایران و این سه کشور برقرار است و در مذاکرات هم تصمیمات خوبی در خصوص توسعه این روابط در راستای تسهیل مناسبات تجاری فی مابین اتخاذ شد.

گزارش کرونا نیوز تصویری فوتسال جام ولایت نفت و گاز گچساران ( شب نهم )
دنبال کنید

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایران با سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به عنوان اعضای اتحادیه اوراسیا، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر برای توسعه مناسبات ایران و اتحادیه اوراسیا در زمینه تعرفه و تجارت ترجیحی و عضویت ایران در این اتحادیه رایزنی و گفتگو شد.

دکتر روحانی افزود: گسترش روابط فی مابین در بخش های تجاری، کشاورزی، کشت فراسرزمینی، خدمات فنی و مهندسی، ساخت نیروگاه و سد، فرهنگی و علمی و دانشگاهی  از دیگر موضوعات مورد گفتگو در دیدارها و مذاکرات هیات های عالی رتبه ایران و این سه کشور بود که در این راستا اسناد و موافقت نامه هایی هم امضا شد.

رییس جمهوری با اشاره به برگزاری همایش مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران همزمان با این سفر با تجار و  فعالان اقتصادی این سه کشور اظهار امیدواری کرد دستاوردهای این سفر ،بیش از پیش منافع ملت ایران و مردم منطقه را تامین کند.

روابط نزدیک با همسایگان از اصول اساسی سیاست خارجی ایران اسلامی است/ تسهیل در همکاریهای بانکی ، صدور ویزا و سرمایه گذاری مشترک با ارمنستان ، قزاقستان و قرقیزستان 3“>

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: دفتر ریاست جمهوری

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi