دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش سوزی جنگلی در فرانسه ۳۰۰۰ گردشگر را مجبور به ترک منطقه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل کرونا ، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر سه شنبه از آتش سوزی شدید در یکی از مناطق گردشگری فرانسه هم مرز با اسپانیا و ترک منطقه از سوی گردشگران و ساکنان خبر دادند. روزنامه انگلیسی «مترو» نوشت، این بخش محبوب فرانسه جدید‌ترین منطقه‌ای است که با آتش سوزی‌های ویرانگر تخلیه شده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97528
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

کرونا :

آتش سوزی جنگلی در فرانسه ۳۰۰۰ گردشگر را مجبور به ترک منطقه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل کرونا ، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر سه شنبه از آتش سوزی شدید در یکی از مناطق گردشگری فرانسه هم مرز با اسپانیا و ترک منطقه از سوی گردشگران و ساکنان خبر دادند.

روزنامه انگلیسی «مترو» نوشت، این بخش محبوب فرانسه جدید‌ترین منطقه‌ای است که با آتش سوزی‌های ویرانگر تخلیه شده و ۳ هزار گردشگر منطقه را ترک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آتش سوزی ۵۰۰ هکتار زمین در منطقه  «پیرنه-اورینتال» نزدیک مرز فرانسه با اسپانیا را درنوردید. این آتش سوزی به دلیل هوای بسیار گرم، خشکسالی و بادهای شدید تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به سرعت به روستاهای منطقه گسترش یافت. این آتش سوزی تاکنون حدود ۳۰ خانه را ویران کرده، خودروها را سوزانده و یک اردوگاه  تفریحی را تخریب کرده است.

آتش سوزی جنگلی در فرانسه ۳۰۰۰ گردشگر را مجبور به ترک منطقه کرد 3

 

به دنبال این آتش سوزی ساکنان منطقه به سرعت منطقه را ترک کردند. این در حالی است که دود سیاه آسمان را پر کرده بود. شهردار منطقه در توصیف اوضاع گفت که ده‌ها خانواده با کودکان درحالیکه  هنوز لباس شنا به تن داشتند در حال فرار بودند، زیرا به دلیل شعله‌های آتش قادر به رسیدن به مکان‌های اسکان خود نشده بودند. شهردار منطقه گفت: «شهر و روستاهای ما به شدت آسیب دیده است.»

آتش سوزی در بسیاری از مناطق جنوب اروپا و آفریقا در سال جاری در کشورهایی همچون ایتالیا،یونان،الجزایر و تونس رخ داده است.

موج گرما در جنوب اروپا و مدیترانه موجب شده که مقام‌های بهداشتی کشورهای واقع در این منطقه هشدارها نسبت به گرمازدگی را تشدید کنند.  (جزئیات بیشتر).

شب خاطره اربعین حسینی در یاسوج + تصاویر
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi