شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت مهارت، راهکار رفع مشکل اشتغال است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس گفت: در سالهای اخیر و با تأکیدات ، همت مجلس و دولت سیزدهم مسیر درستی در حوزه آموزش مهارتی ریل گذاری شده است. برنامه هفتم نگاه بلندی به بحث مهارت دارد تا ارتباط علم و دانش با مهارت و تولید به صورت معنی داری برقرار و زنجیره آن با اشتغال کامل شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95226
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کرونا :

تقویت مهارت، راهکار رفع مشکل اشتغال است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی در نشست دانشگاه علمی و کاربردی استان اظهار کرد: با وجود تعدد دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی عالی و اعضای هیأت علمی، متأسفانه دانش آموختگان صاحب مهارت تربیت نکردیم و در حوزه اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی نتایج خوبی نداشتیم چرا که نتوانستیم ارتباط صنعت و دانشگاه به طور سیستمی برقرار کنیم.

زارعی افزود: وقتی در میدان کار می‌رویم، در حوزه بهره وری و افزایش کیفیت تولیدات می‌رویم، جای پای دانشگاه مشخص نیست و با عدم توجه به بحث‌های آمایشی و توسعه بی رویه برخی رشته‌های دانشگاهی، نه تنها فارغ التحصیلان را به سمت اشتغال هدایت نکردیم بلکه در برخی موارد زمینه‌های اشتغال را از بین بردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود بیان کرد: در سالهای اخیر و با تأکیدات ، همت مجلس و دولت سیزدهم مسیر درستی در حوزه آموزش مهارتی ریل گذاری شده است. برنامه هفتم نگاه بلندی به بحث مهارت دارد تا ارتباط علم و دانش با مهارت و تولید به صورت معنی داری برقرار و زنجیره آن با اشتغال کامل شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی در میدان کار کردن است، یعنی نتیجه کار دانشگاه دانش آموختگانی باشد که در میدان عمل حرف برای گفتن داشته باشند.

وی در ادامه گفت: برای حل مشکل اشتغال راهی جز تقویت آموزش‌های مهارتی نداریم برای اینکه تکلیف اشتغال را مشخص کنیم باید دانش آموخته صاحب مهارت تربیت کنیم چرا که بدون مهارت نه بخش‌های تولیدی می‌توانند آن طور که باید به فعالیت خود ادامه دهند و نه می‌توانیم در منطقه رقابت کنیم./

پیش‌نویس اخذ مجوز برای تامین خوراک فولاد پاسارگاد کوار به هئیت دولت ارجاع می شود/ عملیاتی شدن 70 درصد مصوبات سفر نایب رئیس مجلس
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi