پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

سخنگوی کیسیون قضایی مجلس گفت: در طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، مکان ها و خودروهایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می شود و مبادرت شرکت ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جاهایی که لازم بود مجازات ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109741
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

کرونا :

جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر قانون مجازات قاچاق اسلحه را داریم اما پاسخگوی مشکلاتی که مردم و کشور را تهدید می کند نیست بنابراین بررسی و تعیین تکلیف این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه طرح مذکور دارای ۱۱ ماده است، افزود: مجریان به دلیل خلاء های موجود امکان برخورد با دارندگان اسلحه و مهمات را نداشتند اما در قانون جدید قاچاق اسلحه در فضای مجازی جرم انگاری شده و نوآوری هایی در آن ایجاد و مجازات ها تشدید شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: در قانون جدید مجازت قاچاق سلاح های سرد، گرم، سنگین و نیمه سنگین، انفرادی و مهمات پیش بینی شده همچنین توزیع، فروش قطعات و تبدیل و حمل سلاح ممنوع و ضبط سلاح و مهمات در آن دیده شده است.

دلخوش یادآور شد: از سویی مکان ها و خودروهایی که برای خرید و فروش سلاح استفاده شده به نفع دولت مصادره می شود و مبادرت شرکت ها به حمل، توزیع و قاچاق سلاح هم مدنظر قرار گرفته و در واقع مجلس در تمامی موارد در جاهایی که لازم بود مجازات ها تشدید و اصلاحاتی انجام شود ورود کرده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi