دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌نویس اخذ مجوز برای تامین خوراک فولاد پاسارگاد کوار به هئیت دولت ارجاع می شود/ عملیاتی شدن 70 درصد مصوبات سفر نایب رئیس مجلس

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس گفت: فولاد پاسارگارد کوار بزرگترین فولاد بخش خصوصی کشور و با تکنولوژی بالا است که تولیدات بسیار بالایی نیز دارد اما با مشکل تامین خوراک مواجهه است که در این جلسه مقرر شد در اولین فرصت پیش نویسی که ایمیدرو برای اخذ مجوز خوراک این شرکت تهیه کرده است به هئیت دولت ارجاع دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89384
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

پیش‌نویس اخذ مجوز برای تامین خوراک فولاد پاسارگاد کوار به هئیت دولت ارجاع می شود/ عملیاتی شدن 70 درصد مصوبات سفر نایب رئیس مجلس

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح نشست نیک زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارتخانه ها و بانک های عامل که برای پیگیری مصوبات سفر به شهرستان کوار، خرامه و سروستان در هئیت رئیسه مجلس برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا نیک زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سفری به شهرستان های کوار، خرامه و سروستان داشتند و در چند حوزه مواردی را مصوب کردند و این نشست نیز در راستای همان سفر برگزار شده تا مشخص شود کدام دستگاه های اجرایی به تعهدات خود عمل کردند.

وی افزود: آقای نیکزاد در سفر خود به حوزه انتخابیه، مصوبه ای در خصوص تامین آب شهرک صنعتی کوار، سروستان و خرامه داشتند و مقرر شده بود این اقدام انجام گیرد همچنین در رابطه با احداث پست برق در شهرک های صنعتی شهرستان های کوار، خرامه و سروستان نیز مصوبه ای صورت پذیرفته بوده است که تا حدودی این موضوعات پیش رفتند اما به کلی انجام نگرفته اند که در این جلسه دستورات لازم در این رابطه صادر شد.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه بیان کرد: موضوع تامین اعتبار  از ماده ۵۶ برای تکمیل سد کوار بوده است که مقرر شده بود بانک ملی و بانک توسعه تعاون این منابع را تخصیص دهند و خوشبختانه بانک ملی اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین بانک توسعه تعاون نیز اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان  را برای تسریع در تکمیل سد شهید سلیمانی کوار در نظر گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: از موارد دیگری که در سفر آقای نیکزاد به حوزه انتخابیه مصوب شده بود اجرای خط انتقال آب به خرامه بود که نیازمند تامین اعتبار از ماده ۵۶ بوده که این اعتبار  نیز تامین نشده است اما مقرر شده بانک تجارت اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان را برای این پروژه تخصیص دهد.

مشکلات دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم برطرف شود
دنبال کنید

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شده بود عملیات اجرایی احداث زیرساخت شهرک صنعتی کوار شروع شود و البته برای انجام این کار نیز قول مساعد داده شده بود که تا حدودی پیشرفت داشته است اما در این نشست قرار بر این شد تکمیل این پروژه تسریع پیدا کند.

مظفری رحیمی به اهمال کاری سازمان نوسازی مدارس نسبت به انجام تعهدات خود برای حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: سازمان نوسازی مدارس به تعهداتی که در سفر آقای نیک زاد به حوزه انتخابیه داده بود عمل نکرده است که مسئولان این سازمان در این نشست قول مساعد دادند تا تعهدات خود را در ماه های آتی انجام دهند اما هر آنچه را که خیرین تعهد کرده بودند در حال پیشرفت است.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس فقط عملیات اجرایی استخر دانش آموزی خرامه را پیش برده است که قول داده شد در اسرع وقت این استخر به بهره برداری برسد و برای سایر پروژه ها نیز تامین اعتبار کنند.

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان به عدم تامین خوراک فولاد پاسارگاد کوار اشاره و اظهار کرد: فولاد پاسارگارد کوار بزرگترین فولاد بخش خصوصی کشور و با تکنولوژی بالا است که تولیدات بسیار بالایی نیز دارد اما با مشکل تامین خوراک مواجهه است که در این جلسه مقرر شد در اولین فرصت پیش نویسی که ایمیدرو برای اخذ مجوز خوراک این شرکت تهیه کرده است به هئیت دولت ارجاع دهد.

وی افزود: همچنین قرار بر این شده است آقای نیک زاد با وزیر صمت صحبت کنند تا موضوع تامین خوراک فولاد پاسارگاد برطرف شود که امیدوارم این مهم در اسرع وقت انجام شود تا زمینه اشتغالزایی برای جوانان منطقه را فراهم کند.

احداث چندین خانه بهداشت در روستاهای شادگان/ اخذ امکانات برای مراکز درمانی حوزه انتخابیه
دنبال کنید

مظفری رحیمی به موضوع تامین اعتبار برای پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ریحانه النبی کوار اشاره کرد و گفت: بحث تامین اعتبار بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ریحانه النبی کوار نیز در این جلسه مطرح شد که دستورات لازم به کمیسیون تلفیق داده شده تا به صورت ویژه تامین اعتبار شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi