پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت تشکیل فراکسیون آینده یا هوش مصنوعی در مجلس دوازدهم

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پژوهش ها و مطالعات صورت گرفته در پارلمان های دنیا در حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوین، گفت: ضرورت دارد مجلس آینده نیز در این زمینه گام های جدی بردارد و حتی فراکسیونی با شرح وظایف مشخص در این حوزه داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109747
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

کرونا :

ضرورت تشکیل فراکسیون آینده یا هوش مصنوعی در مجلس دوازدهم

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با تأکید بر ضرورت تشکیل فراکسیون هوش مصنوعی یا فراکسیون آینده در مجلس دوازدهم، عنوان کرد: ضرورت دارد برای اتخاذ هر تصمیمی دولت و مجلس یک نگاه آینده پژوهشی داشته باشند به این معنا که بتوانند تغییرات آینده را شناسایی و نسبت به آن ها راه حل اتخاذ کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالى تصریح کرد: به طور مثال اگر امروز بازار ارز در التهاب شدید است به این معنا است که افرادی که در حوزه اقتصادی کار می‌کنند، هیچ چشم اندازی نسبت به آینده نداشتند. در برخی از پارلمان های کشورهای پیشرفته مطالعات مهمی در زمینه آینده پژوهشی در حال انجام است و حتی کشورها در این زمینه رتبه بندی شدند که ایران در رده ۸۶ در بین کشورهای جهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: نسل جدید در کشور به عبارتی نسل دیجیتال و نسل قدیم نسل آنالوگ محسوب می‌شود لذا نمی‌توان با این نگاه نسل قدیم، برای نسل دیجیتال تصمیم گیری کرد. سرعت تولید داده‌ها امروزه در دنیا به قدری بالا است که اگر در این زمینه با تکنولوژی و علم همراه نشویم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد. شاهدیم که در دنیا امروز هوش مصنوعی چطور زندگی بشر را دستخوش تغییرات کرده لذا می‌توان از این ظرفیت برای بهبود راندمان پارلمان و اتخاذ تصمیمات درست بهره برد.

وحیدی تأکید کرد: در زمینه تنقیح قوانین نیز و حذف قوانینی که متضاد یکدیگر هستند، نیز هوش مصنوعی می‌تواند کمک شایانی داشته باشد. امروزه به دلیل اهمیت این موضوع، کمیسیون هایی در پارلمان های کشور مختلف با عنوان کمیسیون پهنای باند تشکیل شده و این مسئله نشان از حرکت کشورهای دنیا به این سمت می‌دهد، سئوال این است ما در چه وضعیتی در جهان امروز قرار داریم.

صادرات ۹۴۱ هزار تُن کالا از استان مرکزی به ۸۱ کشور جهان
دنبال کنید

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: اضافه کرد: نگاه به رشته های مهندسی و ریاضی باید تقویت شود و مهم ترین چالش امروز ما در این حوزه مهاجرت نخبگان این حوزه است، به این دلیل که نتوانستیم برای فارغ التحصیلان این حوزه موضوع اشتغال را حل کنیم در این حوزه دچار مشکل هستیم، لذا در همین فراکسیون می‌توان برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی برنامه ریزی کرد و حتی به صادرات خدمات فنی و مهندسی که برای کشور ارزآوری نیز دارد، اندیشید./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi