سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

سهم‌ منابع بانکی کردستان بسیار پایین است

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کردستان از لحاظ ایجاد اشتغال، آخرین استان کشور است و باید با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای رفع بیکاری گام برداشت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94012
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

سهم‌ منابع بانکی کردستان بسیار پایین است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌های استان کردستان با وزیر اقتصاد از عدم همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان انتقاد کرد و اظهار کرد: منابع بانکی به صورت یکسان در استان‌ها تقسیم‌ نشده است.

وی افزود: باید قبل از آن که افراد جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانک‌ها معرفی شوند، منابع مالی آن تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد اشتغال‌زایی شد و اظهار کرد: کردستان از لحاظ ایجاد اشتغال، آخرین استان کشور است و باید با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای رفع بیکاری گام برداشت.

وی تصریح کرد: اینکه کمتر از ۶دهم درصد منابع بانکی استان، تسهیلات پرداخت و یا منابع کردستان در استان‌های دیگر هزینه شود، ظلمی در حق مردم است. باید با بانک‌هایی که چنین کاری انجام داده‌اند، برخورد شود.

فرشادان در ادامه با بیان اینکه با توجه به کشاورزی بودن و پایان بودن سرانه مردم کردستان، مالیات بر ارزش افزوده قابل تحقق نیست، خاطر نشان کرد: در کردستان ۵ برابر بیشتر مالیات وصولی داریم که این نگران‌کننده و فشار مضاعفی را به قشر ضعیف جامعه وارد می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه ۳۴ درصد مردم استان کردستان با سپرده‌های قرض‌الحسنه سر و کار داشته و تمایلی به دریافت تسهیلات با نرخ بالا را  ندارند، تاکید کرد: همکاری بانک‌ها افزایش یابد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi