یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گیربکس zf پژو

گیربکس یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که در صورت عملکرد صحیح می‌تواند قدرت موردنیاز برای حرکت خودرو در شرایط مختلف را تأمین کند. گیربکس zf یکی از بهترین نوع از این قطعه در جهان به‌حساب می‌آید که در حال حاضر روی پژو پارس مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این گیربکس مزایای متعددی دارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله توضیحات جامعی در مورد zfها به شما ارائه دهیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92882
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

کرونا :

گیربکس zf پژو

گیربکس zf پژو

گیربکس یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که در صورت عملکرد صحیح می‌تواند قدرت موردنیاز برای حرکت خودرو در شرایط مختلف را تأمین کند. گیربکس zf یکی از بهترین نوع از این قطعه در جهان به‌حساب می‌آید که در حال حاضر روی پژو پارس مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این گیربکس مزایای متعددی دارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله توضیحات جامعی در مورد zfها به شما ارائه دهیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

گیربکس zf پژو 1

گیربکس zf چیست؟

نوعی گیربکس خودکار که توسط شرکت Friedricgshafe AG طراحی شده و در حال حاضر در خودروهای پژو پارس از آن استفاده می‌شود. این قطعه که بخشی از سیستم گشتاور خودرو محسوب می‌شود، مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نظیر تغییر دنده سریع و نظرات الکترونیک بر عملکرد گیربکس است که کارایی آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل است که در خودرو پژو از این قطعه استفاده می‌شود تا کیفیت رانندگی افزایش پیدا کرده و نیاز به تعویض دنده توسط راننده نباشد. در نتیجه، فشار کم‌تری به موتور وارد می‌شود؛ زیرا تمام فرایندها توسط سیستم‌ها و سنسورهای پیشرفته الکترونیکی انجام می‌گیرد.

[toc]

مزایای استفاده از گیربکس zf

این قطعه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و نصب آن روی ماشین می‌تواند موجب افزایش کارایی آن شود؛ به همین دلیل بسیاری از متخصصان فنی، خرید گیربکس زد اف را به رانندگان توصیه می‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این قطعه اشاره کنیم.

استفاده راحت و آسان

نصب این گیربکس موجب می‌شود تا راننده هیچ دخالتی در تعویض دنده نداشته باشد و همین امر موجب افزایش آسایش و عملکرد خودرو می‌شود. فرض کنید شما در ترافیک کلان‌شهرهایی مثل تهران گرفتار شده‌اید؛ اگر ZF اتوماتیک روی ماشین شما نصب باشد، دیگر دغدغه‌ای بابت تعویض دنده و آسیب‌هایی که به زانوی شما وارد می‌شود نخواهید داشت؛ زیرا ماشین در تمام طول مسیر بسته به سرعت شما کار جابه‌جایی خودکار بین دنده‌ها را انجام می‌دهد.

عملکرد بهینه

در ساخت گیربکس zf از سنسور و سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته استفاده شده است؛ به همین دلیل به شکلی کاملاً هوشمند دور موتور و نحوه رانندگی را تشخیص داده و اقدام به تعویض دنده می‌کند. در نتیجه میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کرده و عمر قطعات ماشین به دلیل عملکرد مناسب ZF بیشتر می‌شود.

کُت اصلاح طلبی و پیژامه رادیکالیسم! / بازخوانی وارونگی هویت در قاموس چپ
دنبال کنید

تعویض سریع دنده

یکی از ویژگی‌های این نوع از قطعه، Quickshift یا تعویض سریع دنده است که به سیستم گشتاور ماشین اجازه می‌دهد، در سریع‌ترین زمان ممکن، نیرو را به چرخ‌ها منتقل کند. جالب است بدانید این تغییر دنده بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. همین امر موجب می‌شود تا بسیاری از افراد برای خرید گیربکس زد اف، اشتیاق فراوانی داشته باشند. در بسیاری از مدل‌های مشابه در هنگام تعویض دنده ضربه‌ای به اتاق وارد می‌شود که موجب آسیب به آن می‌شود.

گیربکس zf پژو 2

تطبیق‌پذیری بالا

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم در ساخت این قطعه، از سیستم‌های الکترونیکی و سنسورهای بسیار پیشرفته استفاده شده است که موجب می‌شود نیازهای موتور به‌خوبی شناسایی شده و دنده‌ها به شکلی کاملا هوشمند تعویض شوند. جالب است بدانید سبک رانندگی شما و مسیری که در آن رانندگی می‌کنید، توسط سیستم‌های موجود در گیربکس zf شناسایی شده و با استفاده از آن عملکرد خود را بهینه می‌کند.

 

معایب گیربکس zf

همان‌طور که می‌دانید هر قطعه و وسیله در کنار تمام امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، معایبی نیز دارد. zf نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به برخی از معایب این گیربکس اشاره می‌کنیم.

هزینه بالا

هزینه ساخت و تهیه این قطعه به دلیل وجود سنسورها و سیستم‌های الکترونیکی مختلف بسیار بالاست؛ در نتیجه قیمت گیربکس، تعمیر و نگهداری آن نیز هزینه بالایی دارد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در فواصل زمانی مشخص اقدام به سرویس این گیربکس کنید تا مجبور به پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض آن نشوید. اگر قصد تهیه روغن گیربکس با کیفیت برای گیربکسzf را دارید، به شما توصیه می کنیم به وب‌سایت گیربکس هاب مراجعه کنید تا بهترین نوع را در اختیار شما قرار دهند.

گیربکس zf پژو 3

پیچیدگی ساختار

طراحی و ساختار این قطعه نسبت به مدل‌های مشابه کمی پیچیده‌تر است و همین موضوع باعث شده تا پیداکردن یک متخصص که بتواند مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کند، کمی دشوار باشد. به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه نوع اصلی این قطعه حتما به مراکز معتبر فروش گیربکس و تعمیر آن مراجعه کنید.

سفیر ایران در فرانسه: امیدواریم شاهد جهانی دور از خشونت، جنگ، تحریم و ترور باشیم
دنبال کنید

وزن بیشتر

گیربکس zf وزن بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی این قطعات دارد. در نتیجه، مصرف سوخت و کارایی خودرو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؛ به همین دلیل است که نصب این قطعه روی تمام ماشین‌های موجود در بازار توصیه نمی‌شود. اگر می‌خواهید نوع گیربکس ماشین خود را به ZF تغییر دهید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از انجام این کار به یک متخصص مراجعه کنید تا تغییرات لازم را در ماشین شما اعمال کند. در غیر این صورت ممکن است این تغییر موجب عدم تعادل در سیستم گشتاور و سوخت خودرو شما شود.

 

بررسی نکات مهم برای گیربکس دستی به گیربکس zf

اگر از تعویض دنده و رانندگی با گیربکس‌های دستی خسته شده‌اید و می‌خواهید دنده ماشین خود را اتومات کنید، به شما توصیه می‌کنیم به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

  • حتماً گیربکس zf را از مراکز معتبر فروش گیربکس تهیه کنید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.
  • مدل نو این گیربکس در حال حاضر به‌سختی پیدا می‌شود. پس بهتر است از نوع دسته دوم آن استفاده کنید.
  • قبل از تبدیل ماشین دستی به اتومات باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، شتاب ماشین کم شده و مصرف سوخت آن افزایش پیدا می‌کند.
  • اگر اقدام به تعویض گیربکس کردید، باید بخش‌هایی مثل دست دنده، سیم‌کشی و … را نیز تعویض کنید.
  • قیمت گیربکس زد اف به دلیل کیفیت، کمی بالاتر از سایر مدل‌های مشابه آن است.
  • از روغن گیربکس مرغوب استفاده کرده و به‌صورت دوره‌ای اقدام به تعویض آن کنید تا از آسیب‌های احتمالی به این قطعه جلوگیری کنید.

 

جمع‌بندی

گیربکس zf یکی از بهترین نوع گیربکس موجود در بازار است که استفاده از آن می‌تواند لذت رانندگی را دوچندان کند؛ به همین دلیل در این مقاله این قطعه را به شما معرفی کردیم، مزایا و معایب آن را بررسی کردیم تا اگر قصد خرید و تعویض آن را دارید، با چالش و مشکل مواجه نشوید. یکی از مراکزی که می‌توانید نوع با کیفیت zf را از آن تهیه کنید،

گیربکس هاب است. کافی است به سایت آن‌ها مراجعه کرده و قطعه مورد نظر خود را تهیه کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi