جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اقدامات آموزش و پرورش بهمئی در سالی که گذشت/ جهش انقلابی در تجهیز مدارس

به گزارش کرونا از بهمئی نشست خبری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی به مناسبت هفته معلم با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات برگزار شد. مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و روز ارج نهادن به زحمات این زحمتکشان را خدمت جامعه فرهنگیان سراسر کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91423
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

اقدامات آموزش و پرورش بهمئی در سالی که گذشت/ جهش انقلابی در تجهیز مدارس

به گزارش کرونا از بهمئی نشست خبری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی به مناسبت هفته معلم با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات برگزار شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و روز ارج نهادن به زحمات این زحمتکشان را خدمت جامعه فرهنگیان سراسر کشور خاصه شهرستان بهمئی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

مسعود فرحبخش افزود: همه ما می‌دانیم نقشی که یک معلم در رشد و اعتلای جامعه می تواند داشته باشد کتمان ناپذیر و تاثیرگذار با درصد بالایی است و یک جامعه برای رسیدن به قله های رفیع نیازمند توجه ویژه به جامعه فرهنگیانش دارد‌.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح شهرستان برنامه هایی داریم که اعم آنها غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده های شهدای فرهنگی، تجلیل از معلمان نمونه که در سطح شهرستان و استان حائز رتبه برتر شدند و تجلیل از بازنشستگانی که در سال تحصیلی ۱۴٠٠_۱۴٠۱ بازنشسته شدند همچنین ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت روز معلم روز پنجشنبه در تالار ماغر که میزبان همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان خواهیم بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با بیان این که مدیریت عملگرا مد نظر ماست تا اینکه بیشتر حرف بزنیم یادآور شد: به دنبال آن هستیم که در میدان عمل به صورت شبانه روزی حضور داشته باشیم هیچ موقع از کار و تلاش برای خدمت به دانش آموزان و جامعه فرهنگیان و مردم فهیم شهرستان بهمئی خسته نمی‌شویم.

وی افزود: در طی یک سالی که از دوران خدمت این خادم جامعه فرهنگی و دانش آموزی میگذرد در اولین اقدام با توجه به اینکه ۲۷ ماه به دلیل کرونا جامعه دانش آموزی از فضای آموزش و پرورش و کلاس به دور بود در تابستان گذشته طرح تعمیق کلاس های آموزشی با نظارت کافی آموزش پرورش شهرستان را داشتیم.

فرحبخش گفت: سعی کردیم تا حدی عقب ماندگی های تحصیلی دانش آموزان را جبران کنیم دومین اقدام که در آموزش پرورش انجام شد بحث آماده کردن زیرسازی و نصب چمن مصنوعی در مدرسه شهید رستمی امام محمد باقر و کار دانش فارابی با اعتباری قریب به ۶٠٠ میلیون تومان با همکاری آموزش پرورش استان بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی افزود: از ابتدای تصدی پست مدیریت آموزش پرورش تا کنون ۹ مدرسه در سطح شهرستان کلنگ زنی شد که از این ۹ مدرسه ۷ باب آنها به بهره برداری رسید دو مدرسه دیگر نیز ظرف ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید مدرسه شهدای مکه ممبی، شهید رحمت داوری رودتلخ، مظلوم گچ بلند، حضرت معصومه (س) و مدرسه رضوی، امام جواد(ع) امام حسین سر لیکک تحویل قطعی شدند دو مدرسه دیگر نیز در مراحل پایانی می باشند. 

فرحبخش گفت: یک انقلاب تجهیزاتی در سال تحصیلی گذشته صورت گرفته است با همکاری و رایزنی و پیگیری های مستمر نماینده مردم شهرستان های چهارگانه، فرماندار و مدیرکل نوسازی و مدیرکل آموزش و پرورش ۲٠ کامیون تجهیزات در سالی که گذشت به شهرستان وارد شد که شامل ۸٠ دستگاه کولر دو تکه، میز نیمکت کپی، آبسردکن وسایل کارگاهی کاردانش صندلی و میز معلم و هر آنچه که مورد نیاز یک کلاس درس و مدرسه  بوده که قریب به ۸ میلیارد تومان فقط تجهیزات وارد شهرستان شده است. 

فخرزاده: امام خمینی در 15 خرداد، جرأت انقلابی به مردم و حوزه‌های علمیه بخشید
دنبال کنید

وی افزود: در بحث فضای آموزشی نیز در سالی که گذشت تقریبا ده میلیارد در شهرستان بهمئی هزینه شد ارسال کلیه تجهیزات به مدارس با هزینه آموزش پرورش انجام شد اجازه ندادیم سرانه دانش آموزی در مدارس صرف جابه جایی و بارگیری تجهیزات شود.

وی افزود: در سالی که گذشت درتابستان گذشته بحث شاداب سازی و رنگ آمیزی ۱۵ مدرسه با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی استان و شهرستانی را داشتیم مدارسی که رنگ آمیزی شده مدرسه حضرت زینب(س) ، کاردانش امیرکبیر، اثنی عشری، روستای سید صالح، شهید باهنر، ابن سینا، شهدای فرهنگی، کاردانش رضوان، فردوسی، امام محمد باقر، آدینه، فرهنگیان پسرانه، حضرت معصومه (س) و شهید آوینی با هزینه ای قریب به ۵٠٠ میلیون تومان رنگ آمیزی شده است.

این مسئول افزود: خیلی از فضاهای آموزشی که قدمت بالایی داشتند (بالای ۳٠ سال) زمانی که  آمدیم در خیلی از کلاس های درسی چیزی به اسم زیرساخت وسایل برق برای روشن کردن یک کولر یا وسایل سرمایشی هم نداشتیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت:  تعداد ۱۴ مدرسه برق کشی کامل شدند که عبارت بودند از شهدای فرهنگی، امام محمد باقر، فرودسی، باهنر، بهشتی، عفاف، بنت الهدی، اثنی عشری، رضوان ، ابن سینا، فرهنگیان پسرانه، شهید ستمی و آوینی و تبدیل کنتور تک فاز به سه فاز در تعدادی از فضاها با اعتباری قریب به ۴٠٠ میلیون انجام شد.

فرحبخش گفت: بحث تجهیز سالن اجتماعات اداره آموزش پرورش را داشتیم سالنی که ۳٠ سال از قدمتش می گذشت مدیران گذشته اقداماتی در این سالن انجام دادند کارهایی ما انجام دادیم. سقف کاذب کف پوش، بدنه را داشتیم و برق کشی در حال انجام است قریب به ۴٠٠ میلیون تا الان در این سالن هزینه شده است در اسرع وقت این سالن را در اختیار فرهنگیان قرار خواهیم داد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی افزود: بحث گازکشی و راه اندازی مشعل و شوفاژ خانه های ۷ مدرسه در شهرستان بهمئی با اعتبار قریب به ۴٠٠ میلیون تومان با همکاری اداره کل نوسازی استان در زمستان گذشته انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: امتیاز خوبی که توانستیم امسال در بحث آموزشی داشته باشیم برای مردم ودانش آموزان شهرستانمان امتیاز مدرسه نمونه دولتی دخترانه در مقطع متوسطه دوم را داشتیم پیگیری های زیادی صورت گرفت و در نهایت ما توانستیم مجوز این مدرسه را بگیریم.

وی ادامه داد: پیگیری و اخذ مجوز استخدامی ۳٠ نفر معلم ابتدایی را داشتیم که در۸ اردیبهشت که گذشت متقاضیان شهرستانمان در آزمون شرکت کردند.

فرحبخش گفت: تعمیر کلیه دستگاه های کپی و آب سردکن صندلی بادوام دفتری کامپیوتر ها شوفاژخانه ها با هزینه حمل و نقل توسط آموزش پرورش را داشتیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی افزود: برگزاری کنکور سراسری دی ماه ۱۴٠۱ با نظم و آرامش خاصی در سطح شهرستان را داشتیم تجهیز نماز خانه های مدارس سطح شهرستان که سعی کردیم نماز جماعت پرشور در مدارس برگزار کنیم. 

وی افزود: ضمن احترام به کلیه همکاران شاغل در مجموعه آموزش پرورش به خصوص در قسمت آموزش ابتدایی ضمن اینکه ما به توانمندی همه آنها واقف هستیم ولی با توجه به نظر اولیا و دانش آموزان امسال مصوب کردیم در سالی که در آن هستیم و رو به پایان است کلیه معلمین پایه های اول و ششم ابتدایی حتما باید فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان باشند در سطح شهر لیکک و این مصوبه را هم اجرا کردیم.

آخرین وضعیت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج از زبان استاندار/ احمدزاده: رایزنی‌ها بی‌نتیجه بوده است
دنبال کنید

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت: برگزاری دو مرحله مسابقه علمی در سطح شهرستان در بین دانش آموزان و آزمون های شبه نهایی را داشتیم به صورت مستمر و مداوم استفاده از ظرفیت نیروهای تاسیساتی برای تعمیرات میز صندلی و لوله کشی و تعمیر برق مدارس و جوشکاری قریب به ۲۵٠ مورد ما حضور این نیروها را در مدارس داشتیم.

فرحبخش گفت: بحث جابه جایی دو کاردانش رضوان و امیرکبیر که در سنوات گذشته بعضا باعث بروز مشکلاتی در خیابان های دین و دانش و در سطح شهر شده بود در ابتدای کار در تابستان گذشته این دو کار دانش را جابه جا کردیم.

وی افزود: در بحث اغتشاشات که بعضا در سطح کشور به نوعی گرفتار شدند ما خوشبختانه در سطح شهرستان بهمئی با حمایت و همکاری نهادها و مسئولین امنیتی یک مورد گزارش در بحث اغتشاشات از سوی دانش آموزان شهرستان بهمئی نداشتیم.

فرحبخش افزود: چهار مدرسه در تابستان گذشته که به صورت مختلط در سنوات گذشته بودند را از هم جدا کردیم و با مدیریت صحیح و گماردن مدیران قوی زمینه رضایت اولیا را فراهم کردیم.

وی افزود: در خصوص آسیب های اجتماعی در مدارس اولا از همان ابتدای کار در مهرماه با دعوت از مدیران و معاونین مدارس و جلسات مکرر با آنها از ورود گوشی همراه به مدارس تحت هر عنوانی جلوگیری کردیم کارگاه های بسیار زیادی با حضور اساتید خبره در بحث آسیب های اجتماعی برگزار کردیم  قول می‌دهیم در ادامه کار با حمایت خانواده ها که زیربنای اساسی آموزش پرورش می باشند در بحث آسیب های اجتماعی شاهد رشد و بالندگی وافی و کافی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کسب ۱۴ رتبه برتر در مسابقات علمی توسط دانش آموزان در مرحله استانی را داشتیم توزیع قریب به ۱٠٠٠ بسته تشویقی بین دانش آموزان با همکاری گروه های خیری و شرکت نفت امیدیه را داشتیم ما سعی میکردیم هیچ سرگروهی یا حتی المقدور بدون بسته تشویقی مدارس حضور پیدا نکند. 

وی ادامه داد: برگزاری جشن ها و اعیاد ملی و مذهبی در سطح مدارس به طوری که ۲۲ بهمن امسال در سطح شهرستان جلوه ی حضور دانش آموزان جلوه ی خاصی داشت مهم ترین اقداماتی که در طی این مدت صورت گرفت با حمایت مردم عزیز شهرستانمان نخبگان افراد علمی همکاران اداری خودم بتوانیم اقداماتی که انجام گرفت با سرعت مضاعف در سالی که در آن قرار گرفته ایم ادامه بدهیم. 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی گفت؛ همین جا قول میدهم در بحث فضاهای آموزشی، تجهیزات، چمن مصنوعی، آموزش و آسیب های اجتماعی در این سال رشد و شدت حرکتمان بیشتر از سال قبل باشد. 

وی افزود: ممکن است در کار خطا هم باشد اما مردم شریف آگاه باشند که این خطاها عمدی نیست اگر انتقادی است انتقاد به حق انتقادی که افراد تشخیص می دهند انجام شود و هیچ وقت سعی نکنیم فرزندان دیارمان را تخریب کنیم نقد با تخریب فرق دارد در هر حالی با گشادگی خاطر منتظر نقد منصفانه همشهریان و افراد علمی هستیم.

پایان پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi