دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم. ******* تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات یکی از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104180
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

کرونا :

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات

فارس پلاس؛ خط ویژه – خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات

یکی از سرفصل های «جنگ ترکیبی» در سال گذشته، تمرکز دشمن بر «گسل قومیتی» بود. دشمن به بهانه های مختلف تقلا کرد تا این گسل را فعال کرده و بر آتش آشوب و اغتشاش بدمد.

اما هوشمندی مردم عزیز ایران و اقوام مختلف از کرد و لر و ترک و بلوچ و ترکمن و عرب…این نقشه شوم را نقش بر آب کرد. حال شاهدیم که برخی رسانه های جریان غربگرا دقیقا همسو و همراستا با عملیات روانی دشمن، بر گسل قومیتی متمرکز شده و در پی تحریک آن هستند.

در جدیدترین نمونه، روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حقوق اساسی ملت فراموش شده است» نوشت:«نباید فراموش کرد یکی از مهم‌ترین گزاره‌های مرتبط با آزادی‌های مشروع برابری افراد در برابر قانون است، اما در ایران بین ۱۲تا۱۵ درصد از جمعیت ایرانیان را اقوامی (ترک‌ها، کردها، بلوچ‌ها و…) تشکیل می‌دهند که در ایران هرگز حقوقی مساوی با سایر شهروندان در حوزه‌هایی چون آموزش، مدیریت در کشور، تصدی مدیریت‌های کلان و… نداشته‌اند. بنابراین اصل مهم در تحقق آزادی‌های مشروع که تساوی همه شهروندان در برابر قانون و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و… است، نقض شده است.»
 

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات 5

 

در ادامه این مطلب آمده است:«بر این اساس روند تحقق توسعه در این نوع مناطق هرگز با سایر نقاط کشور برابر نبوده است.بسیاری از جاده‌های مناطق غرب کشور از خطرناک‌ترین و حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور است، اما تلاشی برای اصلاح این جاده‌ها و بهبود زیرساخت‌های ضروری صورت نگرفته است. در واقع روند توسعه در استانی چون آذربایجان‌غربی با پیشرفت زیرساخت‌ها در استان‌هایی چون زنجان و همدان و… قابل مقایسه نیست.»

یاسوج ۷سال گرفتار ساخت یک پل!/ گره در پل چهارم بشار کجاست؟
دنبال کنید

این روزنامه غربگرا هیچگاه اخبار خوب درباره استان های سیستان و بلوچستان و کردستان و خوزستان و لرستان و آذربایجان غربی و شرقی و…را منتشر نمی کند، از افتتاح راه آهن استراتژیک در سیستان و بلوچستان تا طرح عظیم آبرسانی در کردستان و از احیای دریاچه ارومیه تا طرح بزرگ آبرسانی خوزستان و…

استقبال اینترنشنال از موضعگیری یک روزنامه داخلی

شبکه ضدایرانی و تروریستی اینترنشنال از موضعگیری روزنامه شرق حمایت کرد.

این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در مطلبی نوشته است:«مشکلات فراگیر در همه عرصه‌های زندگی ما رخنه کرده و فاصله بروزش کوتاه و کوتاه‌تر شده است. در ۱۴۰۱ وقتی مردم حوادث گشت ارشاد را می‌دیدند و متوجه نبود عدالت می‌شدند، واقعه مهسا امینی عامل ماشه می‌شود. اما صرفا عامل ماشه نمی‌توانست باعث تداوم آن در این مدت طولانی شود، بلکه همان مشکلات پیچ‌درپیچ علت تداوم بود. در این واقعه فقط جوانان و زنان نبودند که عامل اصلی بودند؛ پشت آنها پدران و مادران‌شان، اعتراضات اقتصادی، اعتراضات سیاسی و طبقه متوسط و حتی مشکلات اجتماعی عمیقی بود که توانست به آن تداوم بخشد. اگر اینها نبودند، قطعا این‌طور تداوم پیدا نمی‌کرد. در واقع صورت قضیه زنان، سبک زندگی و جوانان است؛ اما پشتوانه آن، بحران‌ها و گسل‌هایی است که اتفاق افتاده و همچنان وجود دارد.»
 

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات 6

 

در ادامه این مطلب آمده است:«اما چون عامل مبقیه وجود دارد،‌ این قضیه با یک حادثه دیگر رنگ‌و‌بوی دیگری پیدا می‌کند. تردید نکنید که جامعه دلخور است، اما این را که عامل ماشه چیست، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند. مشخص نیست چه گروه‌هایی پیشانی اعتراض، شورش یا به عبارتی این انفجار اجتماعی خواهند بود. در ۱۴۰۱ جوانان و زنان بودند. در ۹۸ حاشیه‌‌نشین‌ها بودند و اینکه در دوره بعدی را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. اما عامل مبقیه یعنی گسل‌های سیاسی عمیق وجود دارد و هر روز سخت‌تر هم می‌شود؛ چون به آنها پاسخ داده نمی‌شود. »
 

«لیگ جت» طرحی برای ایمن‌سازی دانش‌آموزان در برابر شبهات
دنبال کنید

تمرکز جریان غربگرا بر «گسل قومیتی» در آستانه سالگرد اغتشاشات 7

 

رسانه های معاند به عنوان بازوهای دشمن در پی آن هستند که به هر بهانه ای که شده، جرقه آشوب و اغتشاش را بزنند. اما نکته اینجاست که برخی رسانه ها در داخل، خواسته یا ناخواسته در این پازل نقش بازی می کنند.

پایان پیام/.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi