چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر

به گزارش کرونا از یاسوج، فرودگاه هر شهر چشم و چراغ آن شهر محسوب می‌شود که مسافران و گردشگران و سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط کشور و حتی جهان به محض ورود عیار آن شهر را با فرودگاه می‌سنجند. اما در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از هر طرف که فرودگاه را بنگری در محاصره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 88897
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر

به گزارش کرونا از یاسوج، فرودگاه هر شهر چشم و چراغ آن شهر محسوب می‌شود که مسافران و گردشگران و سرمایه‌گذاران از اقصی نقاط کشور و حتی جهان به محض ورود عیار آن شهر را با فرودگاه می‌سنجند.

اما در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از هر طرف که فرودگاه را بنگری در محاصره زباله‌ها و تلی از خاک و نازیبایی قرار گرفته و هر کسی که برای اولین بار با پرواز وارد فرودگاه یاسوج می شود این شهر را با اطراف فرودگاه آن می‌سنجد.

هر چند فرودگاه یاسوج در سالیان اخیر رشد و توسعه خوبی پیدا کرده و از یک فرودگاه معمولی خارج شده و روی سردر آن تابلوی فرودگاه بین المللی حک شده اما همچنان اطراف این فرودگاه زشت و نازیباست.

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر 6
اوضاع و احوال بلوار ورودی شهر یاسوج روبروی فرودگاه!؟

خوب می‌دانیم که شهر یاسوج چند سالی هست نام پایتخت طبیعت ایران را به خود گرفته و از هر تریبون و منبری از این شهر به نام پایتخت طبیعت یاد می‌شود اما وقتی که به درون آن نگاه کنیم نازیبایی و بی‌سلیقگی زیاد دیده می شود که اطراف فرودگاه شهر یاسوج خود گویای وضعیت ظاهری این شهر است.

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر 7

در سال‌های گذشته اقداماتی برای زیبا کردن مبلمان شهری یاسوج و همچنین ایجاد و احداث بلوار و جمع آوری برخی از صنوف از جمله مصالح فروشی ها در اطراف فرودگاه یاسوج صورت گرفت؛ اما هنوز ناکافی و ناچیز بوده و همچنان چهره فرودگاه شهر یاسوج در میان زباله‌ها و نخاله‌ها چهره‌ای نازیبا بوده که قطعاً با نگاه اول گردشگران و توریست ها و سرمایه گذاران این شهر را مقصد گردش و یا سرمایه‌گذاری قرار نخواهند داد.

پویش «من آنجا هستم» با محوریت اربعین آغاز به کار کرد
دنبال کنید

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر 8

در همین خصوص سعید ذاکری یکی از همسایگان اطراف فرودگاه شهر یاسوج در بلوار خروجی این شهر می‌گوید واقعاً برای شهری که نام پایتخت طبیعت گرفته بسیار زشت است که اطراف فرودگاه آن چنین وضعیت و ظاهر نامناسب و نامطلوبی داشته باشد مسئولان باید فکری به حال این مشکل و معضل بزرگ کنند چرا که باید کاری کنند تا روح امید در مردم دمیده شود.

خانم آذریتون یکی دیگر از همسایگان اطراف فرودگاه شهر یاسوج با بیان اینکه فرودگاه چشم و چراغ یک شهر بوده و مسافران به محض ورود به فرودگاه و خروج از آن اطراف دنبال تمیزی و زیبایی هستند گفت: تاکنون ندیده و نه شنیده‌ایم که خبرنگاران و صدا و سیما در این زمینه ورود پیدا کنند.

برای پی بردن به چنین وضعیتی باید موضوع را با معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کنیم اما چون استان فعلا معاون عمرانی ندارد مجبور شدیم به سراغ دیگر مسئولان برویم.

به سراغ عنایت‌الله انصاری‌فرد مدیر فرودگاه شهر یاسوج رفتیم که او هم از چنین وضعیتی می‌نالید و می‌گفت که ما هم خون به دل شده‌ایم.

او می‌گوید: این چنین وضعیتی را باید از شهرداری یاسوج و شهرداری مادوان و یا معاون عمرانی استاندار بپرسید ما به وظیفه خودمان در فرودگاه عمل می‌کنیم اما خارج از فنس دیگر بر عهده ما نیست ما خودمان اقداماتی برای زیبایی فرودگاه یاسوج انجام داده ایم اما وقتی در بیرون از فرودگاه چنین وضعیتی باشد مثل این است که شخصی یک کت و شلوار شیک و تمیز پوشیده باشد اما پیراهن زیر آن مندرس و چرکین باشد.

انتقاد امام جمعه یاسوج از بهره‌وری ضعیف در کهگیلویه و بویراحمد/حسینی: در برخی نقاط کشور از بیابان «زر» درو می‌کنند!
دنبال کنید

فرودگاه یاسوج در محاصره زشتی/ وقتی توریست و سرمایه‌گذار بی‌خیال یاسوج می‌شود+تصویر 9

وی در ادامه با بیان اینکه دیگر ما هم از این وضعیت خسته شده‌ایم یادآور شد: همین امروز صبح در راه خانه به فرودگاه وقتی اطراف فرودگاه را دیدم که یکی بساط میوه و دیگری بساط لباس فروشی و آن دیگری بساط کفش مقابل درب فرودگاه پهن کرده است متاسف شدم و خجالت کشیدم، یادآور شد: مسئولان مرتبط از جمله شهرداری‌ها باید بدانند که با بین المللی شدن فرودگاه یاسوج و از روزی که این فرودگاه مرز هوایی بین المللی شده دیگر فرودگاه مرز جمهوری اسلامی است یعنی اگر یک ورزشکار یا یک سرمایه‌گذار خارجی وارد شود و مواجه با چنین صحنه‌هایی شود نمی‌گوید که وارد یاسوج شده‌ام بلکه می‌گوید وارد جمهوری اسلامی شده‌ام.

مدیر فرودگاه بین‌المللی یاسوج گفت: این وضعیت در شان جمهوری اسلامی و فرودگاه بین‌المللی نیست.

او با ابراز تاسف دوباره از این وضعیت می‌گوید: ای کاش مسئولان عمرانی و شهرداری‌ها به این دیدگاه برسند که فرودگاه ما مرز هوایی است.

وی با بیان اینکه تا آنجا که می دانم اینجا طرح برای زیباسازی و عبور از این وضعیت دارد یادآور شد: اگر آن را به یک پارک حاشیه ای تبدیل کنند جلوه زیبایی به شهر و فرودگاه داده می‌شود متاسفانه هر چه در داخل کار کنیم اما بیرون آن چنین باشد گویی کاری انجام نداده‌ایم.

انتهای پیام/ 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi