دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مواضع رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در اجلاسیه‌های IPU مخالفت با سند ۲۰۳۰ بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس، گفت: مواضع رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اجلاسیه‌های IPU مخالفت با سند ۲۰۳۰ و علیه رویه استعمارگرd کشورها بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110116
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

کرونا :

مواضع رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در اجلاسیه‌های IPU مخالفت با سند ۲۰۳۰ بوده است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم؛ عنوان کرد: در شرایط کنونی منطقه و کشور، حمایت مجدد مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند بر دیپلماسی فعال و عزتمندانه کشورمان مهر تأیید بزند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان رأی‌گیری متاسفانه با بداخلاقی‌های سیاسی در مورد برخی نمایندگان از جمله افرادی شاخص و بسیار توانمند و متعهد هم‌چون خانم سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس مواجه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ادامه داد: در یک اظهارنظر عجیب متوجه شدم که مطالبی پیرامون حمایت وی از برخی اصول سند ٢٠٣٠ در نشست IPU در کشور آنگولا مطرح شده است که برای اینجانب به عنوان همکار ایشان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس، بسیار جای تأسف و البته تعجب دارد.

گلرو تاکید کرد: خانم رفیعی -رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس- در اجلاسیه‌های IPU که مرتبط با محیط زیست بوده شرکت داشته و مواضعی محکم و در چارچوب نظام اتخاذ کرده و به عنوان الگوی یک زن مسلمان ایرانی مورد تحسین قرار گرفته‌اند. تمامی مواضع ایشان در چارچوب سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و دقیقا مخالف سند مرسوم به ٢٠٣٠ بوده است.

دبیرکل شورای بین المجالس IPU در مجلس یازدهم افزود: در سخنرانی نشست IPU در کشور آنگولا، شعار «صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی» که معادل هدف ١۶ از اهداف کلی توسعه پایدار است، به عنوان دستور کار و بیانیه پایانی این اجلاس مطرح بود که خانم رفیعی در کمیته مرتبط طی سخنرانی خود تأکید کرد «در راستای شعار کلی این اجلاس که قرار است بیانیه‌ای در آن صادر شود، حتما باید رژیم صهیونیستی محکوم شود»؛ لذا استناد وی به شعار کلی اجلاس است نه اهداف توسعه پایدار.

کمبود امکانات در شهرستان‌های خراسان رضوی باعث بسیاری از مهاجرت‌ها به مرکز استان شده است
دنبال کنید

گلرو افزود: همچنین هم‌زمان با این نشست که در اوایل آبان ١۴٠٢ برگزار شد، تنها چند هفته از آغاز جنگ غزه گذشته بود و وی خواستار محکومیت رژیم غاصب در قالب شعار اجلاس و توسط تمامی مجالس از جمله اروپاییان بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ادامه داد: در عین حال کمیته مزبور تحت عنوان کمیته امور اقتصادی، تجارت و امور مالی فعالیت می‌کند که موسوم به توسعه پایدار است. از سوی دیگر در این کمیته در همین دوره یازدهم مجلس و سایر مجالس قبلی نمایندگان بسیار زیادی شرکت کرده و از مواضع جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل جایگاه دبیرکلی خود در گروه بین‌المجالس مجلس یازدهم و همچنین عضو ارشد کمیته مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری خشونت‌بار IPU وظیفه اخلاقی خود می‌دانم که تأکید کنم هیچ‌گونه تأییدی از سوی خانم سمیه رفیعی – رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس نسبت به سند ٢٠٣٠ هرگز مطرح نشده، بلکه بالعکس مواضع مقتدرانه این خواهر گرامی علیه رویه استعمارگری کشورها بوده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi