پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد امام جمعه یاسوج از بهره‌وری ضعیف در کهگیلویه و بویراحمد/حسینی: در برخی نقاط کشور از بیابان «زر» درو می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری………….. از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از پایه‌های عبودیت انسان روزه‌گرفتن است اسلام بر پنج چیز استوار شده که یکی از آنها روزه است از پایه های پاکی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71275
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

انتقاد امام جمعه یاسوج از بهره‌وری ضعیف در کهگیلویه و بویراحمد/حسینی: در برخی نقاط کشور از بیابان «زر» درو می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری………….. از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از پایه‌های عبودیت انسان روزه‌گرفتن است اسلام بر پنج چیز استوار شده که یکی از آنها روزه است از پایه های پاکی و اخلاص انسان و مایه تقرب او به ذات باری تعالی است اگر کسی بخواهد اخلاص خود را نشان دهد روزه داری کند.

امام جمعه یاسوج گفت: در همه دوران‌ها پیامبران الهی از حضرت موسی گرفته تا حضرت ابراهیم و پیامبر اکرم روزه وجود داشته اما به نحو اکمل و کاملتر در زمان پیامبر اسلام بوده است.

حسینی گفت: روزه آثار و برکات فراوانی برای زندگی بشر و انسان‌ها دارد آثار تربیتی اخلاقی داشته و موجب می شود که انسان بر شهوات خود غلبه کند، به دستور الهی آب و غذا نمی‌نوشد فرمان خدا را روی زمین نمی‌گذارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزه انسان را از حالت حیوانی خارج می‌کند ثواب روزه غیر قابل شمارش است کسانی که اهل روزه هستند از درب مخصوصی وارد بهشت می‌شوند روزه سپری در برابر آتش جهنم است.

وی در ادامه با بیان اینکه روزه آثار بهداشتی فراوانی دارد و خیلی از مریضی‌ها توسط روزه برطرف می‌شود گفت: معده خانه دردهای انسان است که با روزه‌داری دستگاه گوارش استراحت می‌کند.

این خطیب جمعه گفت: انسان مداوم بخورد و بیاشامد دچار مشکل می‌شود در طب قدیم آثار معجزه‌آسایی برای روزه بر شمرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۱ با تبریک سال نو و همچنین بازخوانی شعار سال گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر شعار سال را تولید و اشتغال و اقتصاد مد نظر قرار داده‌اند معلوم است که بحث اقتصاد و تولید برای کشور و ملت بسیار مهم است.

نامه مالک شریعتی به رئیس جمهور درباره افزایش قیمت‌ ال‌پی‌جی
دنبال کنید

حسینی گفت: ظرفیت های خوبی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده ظرفیت هایی که کشور و استان ما دارد بی بدیل است استانی که آب، خاک، کوه، دشت، معادن نفت و گاز فراوانی دارد باید شاکر این نعمت ها باشیم.

وی گفت: به برکت نظام تحرک خوبی صورت گرفته پیشرفت و توسعه خوبی داشتیم اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم به خصوص در استان ما ظرفیت‌های بالا و فراوانی وجود داشته اما بهره‌وری در آن کم است باید از این ظرفیت ها مثل آب و جنگل و نفت و کشاورزی به خوبی استفاده کرد.

حسینی گفت: در زمان های گذشته مردم با همین ظرفیت‌ها و بدون کمک دولت کار می‌کردند در حالی که دولت شاهنشاهی نیز در کنار مردم قرار نداشت اما اکنون علاوه بر این نعمت‌ها، دولت جمهوری اسلامی نیز در کنار مردم است.

وی با بیان اینکه نباید فقط همه کارها را برای دولت بگذاریم یادآور شد: ظرفیت های خیلی خوبی داریم برخی کشورها نیمی از جمعیت آنها کاری به کار دولت ندارند البته دولت هم باید موانع سرمایه‌گذاری را بردارد و هفت خوان رستم را از پیش پای مردم و بخش خصوصی برداشت و با میدان دادن به آنها در بخش خصوصی رونق تولید و اشتغال را فراهم کرد.

حسینی گفت: در همین کشور عده ای از بیابان لم یزرع زر درو می کنند بهترین زراعت و محصول را به دست می‌آورند استان ما هم ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: امروز روز جمهوری اسلامی است مردم انتخاب درست خردمندانه و هوشمندانه داشتند مردم ایران به دنبال حاکمیت ارزشهای دینی بودند که در راس آن یک رهبر اخلاقی معنوی و علمی قرار دارد ولی فقیه بر اساس هوای نفس عمل نمی‌کند.

گذار از روابط عمومی سنتی به تحول گرا در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است 
دنبال کنید

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون در دنیا با عزت و قدرت است گفت: روزگاری اسرائیل در یک روز چند کشور عربی را شکست می‌داد اما اکنون با حمایت جمهوری اسلامی یک غذه کوچک اسرائیل را هراسان کرده و آنها را عاجز و سرگردان کرده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi