شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش کرونا، حبیب‌الله آسوده امروز در اختتامیه نخستین جشنواره علمی و هنری زکات که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار در حال برگزاری است، اظهار کرد: بنا به تاکید رهبری در راستای اجرای جهاد تبیین اگر بخواهیم بصیرت افزایی داشته باشیم باید به آینده‌پژوهی و آینده‌نگری مبتنی بر احکام دینی توجه کنیم. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86254
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

کرونا :

۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش کرونا، حبیب‌الله آسوده امروز در اختتامیه نخستین جشنواره علمی و هنری زکات که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار در حال برگزاری است، اظهار کرد: بنا به تاکید رهبری در راستای اجرای جهاد تبیین اگر بخواهیم بصیرت افزایی داشته باشیم باید به آینده‌پژوهی و آینده‌نگری مبتنی بر احکام دینی توجه کنیم.

وی افزود: وظیفه ما در کمیته امداد آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی است، لازم است خدمات این نهاد به مددجویان و غیرمددجویان به‌ویژه در حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی برجسته شود.

به گفته آسوده، ۲ میلیون ۲۵۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد هستند. مردم در هشت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش زکات این ۹ماهه درکشور بوده است، گفت: نزدیک به ۶۰ درصد آن توسط گروه‌های مردمی از مردم جمع شده به خود مردم داده شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به مصادیقی از مردمی‌سازی خیر و احسان در کمیته امداد، تصریح کرد: ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور ۶ هزار میلیارد تومان کمک جمع آوری کردند و این میزان در بین مردم تقسیم شد.

این مسئول افزود:۴۱۹ هزار فرزند محسنین زیر ۱۸ سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی مردمی دارند که پول مستقیم به حساب یتیم واریز می‌شود.

آسوده با اعلام اینکه۵ میلیون صندوق صدقه در خانه‌ها وجود دارد ۳۰۰ هزار صندوق در سطح اماکن نیز نصب شده است در مجموع امسال ۳۷۰ میلیارد تومان از این منابع جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: درصدی از این کمک‌ها برای کمک‌های موردی، جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن و غیره هزینه می‌شود هیچ پولی انتقال داده نمی‌شود و به پرسنل داده نمی‌شود.

شهید جلیل پور پیشنهاددهنده جهاد سواد آموزی درکشور
دنبال کنید

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در مازندران و مسئولان دیگر خواستار شد؛ تا شورای زکات به‌صورت منظم در استان جدی گرفته شود.

این مسئول افزود: از مودیان، مبلغان و تاثیرگذاران کشور خواهشمندیم با تبلیع در حوزه زکات به ریشه‌کنی فقر در جامعه برسیم.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi