دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره  تحصیل پزشکی در مجارستان

همه چیز درباره  تحصیل پزشکی در مجارستان مجارستان  به عنوان یک کشور اروپایی با سطح  علمی مطلوب،  امکان تحصیل   مقرون به صرفه و به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم  کرده است. کیفیت بالای آموزش و پذیرش آسان به نسبت  بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر    این کشور را به یک مقصد محبوب برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85621
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

کرونا :

همه چیز درباره  تحصیل پزشکی در مجارستان

همه چیز درباره  تحصیل پزشکی در مجارستان

مجارستان  به عنوان یک کشور اروپایی با سطح  علمی مطلوب،  امکان تحصیل   مقرون به صرفه و به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی فراهم  کرده است. کیفیت بالای آموزش و پذیرش آسان به نسبت  بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر    این کشور را به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. رشته پزشکی از محبوب ترین  رشته هایی است که دانشجویان بین المللی   تقاضای  تحصیل در این رشته را دارند. اگر شما هم به دنبال اخذ پذیرش در رشته پزشکی از یکی از دانشگاه های مجارستان هستید در ادامه اطلاعات جامعی در این باره ارائه خواهد شد. مواردی که به بررسی آن ها می پردازیم  شامل مراحل پذیرش، شهریه و هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان و معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل  پزشکی در این کشور هستند.

همه چیز درباره  تحصیل پزشکی در مجارستان 3

رشته پزشکی در مجارستان

در مجارستان داوطلبانی  که قصد  تحصیل در رشته پزشکی دارند باید در یک دوره پیش پزشکی یا فاندیشن شرکت کنند در این دوره که حدود دو ترم زمان می برد و به زبان انگلیسی هم تدریس می شود دانش آموزانی  که پایه تحصیلی ضعیف تری دارند می توانند خود را برای ورود به رشته پزشکی آماده کنند. پس از پایان این دوره دواطلبان باید در  آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند وارد  دانشگاه   شوند. تحصیل در رشته پزشکی مجارستان حدود ۶سال زمان می برد و دانشجویان پس از این شش سال مدرک پزشکی عمومی را کسب خواهند کرد . هم چنین در این کشور امکان ادامه تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی هم فراهم است. برای تحصیل در مجارستان نیازی به یادگیری زبان مجارستانی    نیست چون بیشتر دوره ها در این کشور به زبان انگلیسی هم تدریس می شوند.

دانشگاه های برتر مجارستان  برای تحصیل پزشکی

دانشگاه های  مختلفی برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارند که اکثر آن ها از زیر ساخت های آموزشی ایده‌آل و سطح علمی خوبی برخوردار هستند.  چهار مورد از بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل  پزشکی شامل موارد زیر هستند. لازم به ذکر است که این دانشگاه ها  مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

  • دانشگاه پچ
حفظ محیط زیست، وظیفه مهم انسانی، اجتماعی، دینی و فرهنگی است/ محیط زیست می‌تواند عامل وحدت ادیان باشد/ دولت یازدهم، دولت محیط زیست است/ ایران پرچم‌دار مبارزه با افراطی‌گری و خشونت در جهان است/ راه نجات، میانه روی و دوری از افراط است/ توسعه پایدار با صلح امکان پذیر است
دنبال کنید

 

دانشگاه پچ با ۲۰۰۰۰ دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی مجارستان است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال ۲۰۲۳ رتبه ای بین  ۷۰۱ تا ۷۵۰ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه بیش از ۴۵۰۰ دانشجوی بین المللی دارد  و بیش از ۳۰۰ برنامه تحصیلی به چندین زبان  را ارائه می دهد.

– دانشگاه دبرسن

 

دانشگاه دبرسن یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاه ‌های پزشکی  مجارستان است. در این دانشگاه بیش  از ۲۹۰۰۰ دانشجو  مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی بین المللی هستند. رتبه دانشگاه  دبرسن در رتبه بندی Qs سال ۲۰۲۳ بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ تعیین شده است. این دانشگاه بیش از ۲۳۶۰۰ دوره، ۸۷ برنامه کارشناسی و ۱۰۰ برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. اگر مقاله نویسی را خوب بدانید و بتوانید چند پیپر جذاب در ژورنال های معتبر منتشر کنید، شانس بالایی برای اخذ پذیرش این دانشگاه خواهید داشت.

 

-دانشگاه Szeged

دانشگاه szeqed هم یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان است رتبه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و تایمز به ترتیب ۴۰۰_۳۵۱ و  ۱۲۰۰_۱۰۰۱ است.  این دانشگاه دارای جمعیت کل دانشجویی ۲۲۰۰۰ نفر است که ۵۰۰۰ نفر آنها از ۱۳۰ کشور جهان هستند.

 

-دانشگاه سملویز

 

دانشگاه Semmelweis یک دانشگاه پزشکی محبوب در مجارستان است و در پایتخت بوداپست واقع شده است. اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی در مجارستان فارغ التحصیلان Semmelweis هستند. رتبه این دانشگاه در رتبه بندی جهانی  QS 250_201 است.

دانشگاه Semmelweis دارای جمعیت دانشجویی ۱۱۰۰۰ نفر است که بیش از ۳۰٪  درصد آنها دانشجویان بین المللی هستند.

 

هزینه های تحصیل پزشکی در مجارستان  

هزینه تحصیل در مجارستان هم مانند هر کشور دیگری به نوع برنامه تحصیلی  و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. به طور  کلی می توان گفت نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی    هزینه  تحصیل در مجارستان  مقرون به صرفه است.

تحصیل پزشکی در کالج های این کشور به نسبت دانشگاه ها کم هزینه تر است و معادل ۶ تا ۸ هزار یورو است.  هم چنین تحصیل  در رشته  پزشکی در دانشگاه های این  کشور بین ۱۶۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ دلار در سال هزینه دارد.  هزینه های زندگی در این کشور  هم به  تقریب بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است متوسط هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان ماهیانه  بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو است .

نظارت فدراسیون بر داوری ها در این مرحله اهمیت دارد
دنبال کنید

شرایط پذیرش و مدارک لازم برای تحصیل  پزشکی در مجارستان

اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در مجارستان پروسه نسبتا آسانی دارد. دواطلبان بعد از دریافت دیپلم از کشور خود می توانند با ارائه این مدرک و ریز نمرات برای پذیرش درخواست دهند. هم چنین دواطلبان باید مدرک زبان آیلتس با نمره ۵/۵ یا ۵/۶ را ارائه دهند. قبل از ورود به دانشگاه دواطلبان دو ترم که از نظر زمانی تقریبا یک سال است را در دوره پیش پزشکی می گذرانند. ضمنا پذیرش پزشکی در این کشور با آزمون است اما قبولی در آزمون ورودی  برای افرادی  که دوره فاندیشن را گذرانده اند کار سختی نیست. چون بیشتر میاحث آزمون در این دوره تدریس شده اند. داشتن توصیه نامه و  مقالات بین المللی و افتخارات علمی می تواند به اخذ پذیرش سریع تر کمک کند. برای آشنایی بیشتر با مقالات علمی معتبر و نحوه مقاله نویسی استاندارد می توانید از طریق گوگل اسکولار وابزار های مشابه به مقالات علمی متنوعی دسترسی پیدا کنید.

به طور کلی مهم ترین مدارک عمومی لازم برای دریافت پذیرش در دانشگاه های مجارستان  شامل موارد زیر هستند.

  • مدرک پایان تحصیل
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • رسید بانکی پرداخت هزینه درخواست
  • تسلط به زبان انگلیسی با نمره کلی ۵٫۵ تا ۶٫۵ در آیلتس یا معادل آن
  • گواهی سلامت پزشکی
  • کپی پاسپورت
  • نامه تشویق

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت برای تحصیل پزشکی در یک کشور اروپایی با هزینه مقرون به صرفه را دارید؛ مجارستان از بهترین گزینه ها است. در این کشور دانشگاه های معتبر در سطح جهانی و امکانات آموزشی متنوعی در دسترس هستند. هم چنین هزینه های تحصیل و گذران زندگی در مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. در این نوشتار ضمن معرفی چند دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در مجارستان، هزینه های تحصیل و نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور تشریح شد.

 

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Eusebia پنجشنبه , 27 بهمن 1401 - 21:53

I like it when individuals come together and share thoughts.

Great site, continue the good work!

وقتی افراد دور هم جمع می شوند و افکارشان را به اشتراک می گذارند دوست دارم.

سایت عالی، به کار خوب ادامه دهید!

logo-samandehi