شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت سریعا اعتبارات لازم برای جبران خسارت مناطق سیل زده خراسان جنوبی را تخصیص دهد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به افزایش میزان خسارت سیل خراسان جنوبی به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر ارزیابی خسارت ناشی از سیل تکمیل و هیات دولت سریعا نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت‌ها اقدام کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110006
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

دولت سریعا اعتبارات لازم برای جبران خسارت مناطق سیل زده خراسان جنوبی را تخصیص دهد

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص وضعیت مناطق سیل زده خراسان جنوبی طی هفته گذشته و امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه) گفت: در هفته گذشته و هفته جاری شاهد بارش باران‌های سیل آسایی در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و سایر مناطق استان خراسان جنوبی از جمله زیرکوه بودیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باران رحمت الهی که پس چندین سال خشکسالی شاهد بودیم به همراه خود خساراتی را نیز به بخش کشاورزی، تعدادی از قنوات، زیر ساخت‌های مواصلاتی خصوصا راه‌های روستایی وارد کرد و تعدادی از منازل مسکونی با آب گرفتگی مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه از ساعت‌های ابتدایی سیل‌های اخیر با مسئولین استانی و مدیریت بحران کشور در ارتباط بودم، افزود: مسئولین بنیاد مسکن نیز در مناطق سیل زده خراسان جنوبی حضور پیدا کردند. از خسارت‌های وارد شده، برآورد اولیه صورت گرفته است هرچند که به دلیل آبگرفتگی حجم خسارت‌ها به صورت کامل مشخص نیست و به زمان نیاز است تا آبگرفتگی ها فروکش کند و به صورت دقیق تر ارزیابی لازم صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شورای مدیریت بحران چندین مرتبه تشکیل شده و امروز نیز به منظور تصمیم گیری در خصوص چگونگی مواجه با مسائل به وجود آمده و جبران خسارت مردم در شهرستان نهبندان اعضای این شورا حاضر شدند و تصمیماتی نیز اتخاذ گردید. امیدوارم هرچه سریع‌تر ارزیابی خسارت ناشی از سیل تکمیل و هیات دولت سریعا نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت‌ها اقدام کند.

تعلل دولت در واردات خودرو قابل قبول نیست
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ضرورت دارد بخشی از کمک‌های دولت به مردم سیل زده استان خراسان جنوبی با توجه به محرومیت منطقه بلاعوض و تسهیلات باشد، تصریح کرد: یکی از مواردی که باید دولت مدنظر قرار دهد استمهال تسهیلات دریافتی کشاورزان و برخی از دامداران خسارت دیده است.

نخعی با تاکید بر اینکه امیدواریم با کار جهادی و اهتمام بیشتر مسئولان، مشکلات مناطق سیل زده استان خراسان جنوبی کاهش پیدا کند، عنوان کرد: در کنار سیل شاهد رحمت الهی و آبگیری خوب بسیاری از سدها، بندهای خاکی و همچنین تالاب کجی شهرستان نهبندان به عنوان تنها تالاب استان بودیم که می‌تواند نوید بخش سال خوبی برای مردم و کشاورزان باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در هفته گذشته برای کل استان خراسان جنوبی حدود ۲ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت شده اما با توجه به سیل هفته جاری تخمین زده می‌شود که این میزان به حدود ۳ هزار الی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده باشد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi