جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جان باختن ۱۵۹ نفر در خراسان شمالی بر اثر حوادث ترافیکی

به گزارش کرونا، محمدرضا نورس اظهار کرد: تا پایان مهر ماه ۳ هزار و ۳۹۳ مصدوم تصادف و ۱۵۹ متوفی ناشی از تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که این آمار نشان از کاهش ۸ درصدی متوفیان و رشد ۲۳ درصدی مصدومان دارد. وی گفت: از ۱۵۹ متوفی مذکور ۳۹ نفر در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84186
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

جان باختن ۱۵۹ نفر در خراسان شمالی بر اثر حوادث ترافیکی

به گزارش کرونا، محمدرضا نورس اظهار کرد: تا پایان مهر ماه ۳ هزار و ۳۹۳ مصدوم تصادف و ۱۵۹ متوفی ناشی از تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که این آمار نشان از کاهش ۸ درصدی متوفیان و رشد ۲۳ درصدی مصدومان دارد.

وی گفت: از ۱۵۹ متوفی مذکور ۳۹ نفر در حوادث درون شهری و ۱۲۰ نفر در حوادث برون شهری جان خود را از دست داده اند.

نورس ادامه داد: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد تعداد جان باختگان حوادث درون شهری ۱۵ درصد کاهش و جان باختگان برون شهری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بررسی تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی ۷ ماهه سال جاری در حوزه برون شهری با بیش از ۱۵ درصد کاهش، از ۳۹ نفر به ۳۱ نفر رسیده است.

این مقام مسئول توضیح داد: بررسی دقیق تر آمار تعداد فوتی های حوادث ترافیکی ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای مختلف نشان می دهد که بیشتر جان باختگان در محدوده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال(۲۲ نفر) و محدوده سنی بالای ۶۰ سال(۲۲ نفر) بوده اند.

وی تصریح کرد: همچنین شدت حادثه به حدی بوده که نزدیک به نیمی از افراد( ۴۹درصد) در محل حادثه و پیش از رسیدن به بیمارستان فوت کرده اند و بررسی علت مرگ در پزشکی قانونی نشان می دهد در ۴۳ درصد افراد، ضربه به سر بیشترین علت مرگ متوفی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی نسبت به رعایت سرعت مطمئنه به ویژه در روزهای پیشِ‌رو به دلیل بارندگی و لغزندگی جاده ها هشدار داد و ابراز امیدواری کرد تا با رعایت این نکات، شاهد کاهش آمار تصادفات در استان باشیم.

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه گردشگری منطقه ارسباران از هفته آینده آغاز می‌شود
دنبال کنید

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi