یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ خطر خالی شدن ادارات آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تفاوت حقوق پرداختی ایجاد شده بین کادر اداری آموزش و پرورش با معلمان حاضر در کلاس، گفت: این تفاوت حقوق در کنار دو برابر شدن اضافه التدریس یا حق التدریس معلمان، منجر به خالی شدن ادارات آموزش و پرروش و حتی مدیریت و معاونت مدرسه می‌‎شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109676
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

کرونا :

زنگ خطر خالی شدن ادارات آموزش و پرورش

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با تأکید بر اینکه تصمیم گیری ها در آموزش و پرورش باید با در نظر گرفتن همه جوانب امر باشد، عنوان کرد: به عنوان نمونه اخیراً طی بخشنامه ای در آموزش و پرورش اعلام شده که حق التدریس معلمان قرار است که ۲ برابر شود که این تصمیم به خودی خود، تصمیم درستی است اما با در نظر گرفتن همه جوانب نیست.

نماینده مردم شهریار، ملایر و شهرقدس در مجلس ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد اما حق الزحمه مدیران یا حق مدیریت یا حق معاونت مدارس را افزایش ندهیم، عرصه از حضور مدیر و معاون مدرسه خالی می‌شود و همه نیروها تمایل به حق التدریس ۲ برابر شده می‌روند لذا این تصمیم باید در کنار افزایش حق مدیریت یا حق معاونت در مدارس باشد.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، افزایش حقوق کادر اداری آموزش و پرورش است که برخی از گروه های شاغل در ادارات مشمول رتبه بندی معلمان نیز نشده اند، موضوعی که به تفاوت فاحش حقوقی آن‌ها با معلمان حاضر در کلاس های درس انجامیده و منجر به نارضایتی آن ها شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت حق التدریس‌ها اقدام کند. متأسفانه هنوز حق الزحمه امتحانات و تصحیح اوراق سال های گذشته پرداخت نشده  است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد./

پیگیری برای اختصاص عوارض آلایندگی به شهرستان زرقان
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi