شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روایتی از یک دانشمند گمنام که در حمله تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید

به گزارش کرونا، سایت هلدینگ غدیر سیاه پوش شده و بر تارک آن نوشته است 《شهادت هنر مردان خداست》. دانشمند جوان و جهادگر، شهید دکتر سید فریدالدین معصومی، ۳۹ ساله و اهل تهران بود. این نخبه مهندسی مدرک کارشناسی خود را در ایران اخذ کرد و سپس برای طی کردن دوره تحصیلات تکمیلی راهی نیوزلند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 83448
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

کرونا :

روایتی از یک دانشمند گمنام که در حمله تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید

به گزارش کرونا، سایت هلدینگ غدیر سیاه پوش شده و بر تارک آن نوشته است 《شهادت هنر مردان خداست》.

دانشمند جوان و جهادگر، شهید دکتر سید فریدالدین معصومی، ۳۹ ساله و اهل تهران بود.

این نخبه مهندسی مدرک کارشناسی خود را در ایران اخذ کرد و سپس برای طی کردن دوره تحصیلات تکمیلی راهی نیوزلند شد و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را در این کشور گذراند.

ضیاءالدین معصومی، برادر شهید گفت: ایشان مدرک دکترای خود را در رشته مکاتورنیک گرفته بود، همچنین یک ربات طراحی و اختراع کرده بود که ثبت جهانی نیز شده بود، اما بسیار فروتن بود و دوست نداشت در این باره صحبتی شود.

شهید معصومی نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر بود که احداث پروژه ۹۱۳مگاواتی سیکل ترکیبی لامرد را بر عهده داشت.

این پروژه شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است که عملیات احداث واحد اول گازی آن از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ پیش از این نیز، فعالیت های مربوط به احداث پست های ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت و دو خط انتقال منشعب از نیروگاه عسلویه مجموعا به طول ۴۶ کیلومتر برای تامین ۵۲۰ مگاوات برق مورد نیاز بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور (سالکو) در جنوب استان فارس شهرستان لامرد به پایان رسیده و در دست بهره‌برداری قرار گرفته است.

شهید معصومی در دیداری که ۲۷ مهرماه با استاندار فارس داشت، اعلام کرد: این نیروگاه در صورت تکمیل، در آینده می‌تواند بخش زیادی از مشکلات برق صنایع استان فارس به ویژه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را حل کند.

جزئیات سقوط جنگنده/ خلبان چگونه از تلفات انسانی بالا جلوگیری کرد؟
دنبال کنید

روایتی از یک دانشمند گمنام که در حمله تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید

برادر شهید در توضیح حضور وی در شیراز و لحظات منجر شهادت او گفت: شهید مدیر عامل هلدینگ غدیر بود که ساخت پروژه های نیرو گاهی کشور را بر عهده دارد و ایشان در رأس این مجموعه عظیم فعالیت داشت و در راستای همین فعالیت ها سفر یک روزه ای به شیراز داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: چند پروژه در فارس داشتند و شهید معصومی برای انجام یک سری هماهنگی ها با مسئولان استان صبح روز چهارشنبه ۴ آبان ماه به شیراز رفت و همان روز ساعت ۸ شب پرواز داشت به مقصد تهران.

قبل از آنکه از شهر شیراز خارج شوند برای اقامه نماز و زیارت به حرم می روند که حادثه تروریستی رخ می دهد.

برادر شهید معصومی در خصوص چگونگی اطلاع از شهادت این دانشمند نخبه گفت: ما به محض اطلاع از حمله به حرم، به او زنگ زدیم اما پاسخ نمی داد.

دلهره ها و تماس ها بیشتر شد تا اینکه بالاخره یک نفر تلفن ایشان را جواب داد و وقتی متوجه شد خانواده شهید هستیم اول گفت ایشان در حادثه زخمی شده است و با پیگیری های بعدی فهمیدیم به شهادت رسیده اند.

به گفته برادر شهید، دکتر معصومی اهل حاشیه نبود، نمی خواست مطرح شود دوست داشت گمنام بماند و نیتش قربت الی الله بود.

اکنون چند روزی است که دیگر گمنامی سید فریدالدین معصومی، با مهر شهادت پایان یافته است.
سایت هلدینگ غدیر سیاه پوش شده و بر تارک آن نوشته است «شهادت هنر مردان خداست.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi