چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

کسب رتبه نخست قزوین در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش محمدمهدی اعلایی در حاشیه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که شنبه شب ۲۳ مهر در استانداری قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران جدید و توسعه سرمایه‌گذاری اولویت‌‎ تمامی استان‌هاست اما قزوین چون در حوزه‌های مختلف مزیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد این موضوع به صورت ویژه در در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82565
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش محمدمهدی اعلایی در حاشیه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که شنبه شب ۲۳ مهر در استانداری قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران جدید و توسعه سرمایه‌گذاری اولویت‌‎ تمامی استان‌هاست اما قزوین چون در حوزه‌های مختلف مزیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد این موضوع به صورت ویژه در در دستور کار استان و دستگاه‌های اقتصادی استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در کشور و استان به صورت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قابل تعریف است. در سال ۱۴۰۰ با پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه‌گذاری ۹۶ میلیون یورویی در سطح استان قزوین رتبه یک جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را به دست آوردیم البته این عدد، رقم قابل‌توجهی نیست و برای اینکه بتوانیم شاهد پیشرفت بیشتری در حوزه‌های اقتصادی باشیم بایستی حجم سرمایه‌گذاری خارجی بیش از این میزان افزایش یابد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری‌های داخلی با ۲ رویکرد جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های فعلی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم توسعه کسب و کار و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد استان را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: جلسه امروز کارگروه مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری بود که در آن برنامه‌ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری استان و توسعه خدمت‌رسانی دستگاه‌ها در جهت افزایش سرعت ارائه مجوزها به سرمایه‌گذاران مطرح شد تا در حوزه نقش‌آفرینی مثبتی رقم بخورد.

اعلایی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی اتفاق بیفتد ولی بعضاً برخی از صنایع برای سرمایه‌گذاری در مقیاس بالا به زمین نیاز دارند که به دلیل حجم بالای تقاضا در استان، شهرک‌های صنعتی نمی‌تواند زمین در اختیار آن‌ها قرار دهد لذا باید ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید و زیرساخت‌های صنعتی را دنبال کنیم. اما طی این جلسه برخی از فرآیندها اصلاح شد تا به‌ندرت اگر سرمایه‌گذاران‌ کلان می‎‌خواهند مستقل از شهرک‌های صنعتی در استان مستقر شوند این کار با سرعت بیشتر اتفاق بیفتد.

چاپ چسب نواری
دنبال کنید

وی افزود: استان هم تأکید دارد حتی‌الامکان سرمایه‌گذاری در بیرون از شهرک‌های صنعتی اتفاق نیفتد اما تغییر کاربری که در جلسه امروز مطرح شد مربوط به حوزه‌های خدماتی و مراکز بین‌راهی بود که بهرحال باید تغییر کاربری اراضی برای آن‌ها اتفاق بیفتد چون این مراکز خدماتی نمی‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

استاندار قزوین تأکید کرد: اصل بر این است اراضی کشاورزی حفظ شود لذا اراضی کشاورزی کاربری که تغییر کاربری پیدا می‌کنند درجه مرغوبیت پایینی دارند و اراضی کشاورزی مرغوب به هیچ وجه به شکل قانونی و اجرایی امکان تغییر کاربری ندارند.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi