شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در هلال احمر این استان و همچنین انبارهای هلال احمر از نزدیک با وضعیت لجستیکی این دستگاه امداد رسان در استان آشنا شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز به ساختمان مرکزی هلال احمر در چهارراه هلال‌احمر شهر یاسوج رفت و در آنجا از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81777
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها

به گزارش کرونا از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در هلال احمر این استان و همچنین انبارهای هلال احمر از نزدیک با وضعیت لجستیکی این دستگاه امداد رسان در استان آشنا شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز به ساختمان مرکزی هلال احمر در چهارراه هلال‌احمر شهر یاسوج رفت و در آنجا از وضعیت داروخانه و تعطیلی آن ابراز نگرانی کرد و از مسئولان هلال احمر استان خواست تا هر چه زودتر داروخانه هلال احمر راه اندازی شود.

استاندار سپس به بلوار قرنی رفت تا از نزدیک وضعیت لجستیکی و همچنین تجهیزات هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده کند.

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها 6

در ادامه سید علی احمدزاده با حضور در جمع مسئولان هلال احمر استان حرف ها و خواسته های آنها را شنید و هم چنین پیشنهادی در خصوص رفع مشکلات این دستگاه امداد رسان داد.

حجت الاسلام غفاری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان با انتقاد از دستگاه‌های خدمات رسان که هیچگاه هلال احمر استان را حمایت نکرده‌اند اظهار کرد: برای مثال در یک دوره‌ای شهرداری یاسوج ۷ میلیارد تومان بابت عوارض از هلال احمر دریافت کرد در حالی که ساختمان هلال احمر در سال ۹۲ تنها شش میلیارد تومان ارزش داشت اما خوشبختانه در آن دوره هم استانداری به کمک هلال احمر آمد و پنج میلیارد تومان از آن مبلغ را پرداخت کرد.

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها 7

وی همچنین به زمینی در شهرستان دنا اشاره کرد که همچنان بلاتکلیف مانده زمینی که هلال احمر در سالهای بسیار دور مبلغ سنگینی برای به دست آوردن آن پرداخته بود و با آن مبلغ می‌توانست زمین های بیشتری را در مکان های بهتری خریداری کند.

پروژه‌ای 17 ساله در شهر سی‌سخت فقط در حد یک تابلو!/تامین اجتماعی جوابگو باشد+فیلم
دنبال کنید

در ادامه فلاحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه این دستگاه امداد رسان در هوا؛ زمین و کوه و آتش در کنار مردم است اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۰ نجات‌گر و امدادگر داریم و ثبت نام برای عضویت نیرو بیشتر شده است در حال حاضر ۶ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر هستند که تعداد بسیار خوبی به شمار می رود.

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها 8

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان نیاز برای ساختمان هلال احمر داریم گفت: ۲ میلیارد تومان نیز برای راه اندازی مجدد داروخانه هلال احمر نیاز است برای تجهیز ناوگان و همچنین آموزش ها و بیسیم های خودمان به ۱۵ میلیارد تومان نیاز داریم.

 فلاحی دوست در نزد استاندار از وضعیت زمین این نهاد امداد رسان در شهر سی سخت نیز گلایه کرد.

وی گفت: یکی از مشکلات دیگر این است که نیاز به پد بالگرد داریم همچنین در شهر سی سخت نیاز به انبار وجود دارد و یکی از دلایل بی نظمی در زلزله سی سخت که باعث شد نتوانیم چادرها را به درستی در آنجا تقسیم کنیم نبود انبار هلال احمر بود و مجبور بودیم اقلام خود را در وسط شهر در میان مردم توزیع کنیم که خود مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

وی گفت: برخی ادارات ما در شهرستان‌ها در خانه های استیجاری مردم خدمات می‌‌دهند همچنین پایگاه جوخانه را باید تجهیز کنیم.

مشکلات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد چیست؟/راهکار استاندار و گلایه مسئولان امدادی از نامهربانی‌ها 9

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که قصد دیدن توانمندی‌های هلال احمر را داشتیم گفت: توانمندی های زیادی در این دستگاه امدادرسان مشاهده شد البته نواقصی را هم دیدیم که باید برای آنها راه حلی پیدا کرد انبارها به نسبت خوب بودند و در جاهایی نیز مشکلاتی وجود داشت که کمک خواهیم کرد ناوگان حمل و نقل باید به روز باشد و همچنین سالن‌ها باید ساماندهی شوند باید از یک محل به ساختمان شما کمک کرد هر چند که دولت اکنون ساختمان جدیدی را در دستور کار قرار نداده است.

۴۱ درصد تخلفات صنفی کشف شده در کهگیلویه وبویراحمد گرانفروشی است
دنبال کنید

وی در ادامه با بیان یک راهکار گفت: هرچه زودتر طرح جامع هلال احمر را به ما بدهید تا بتوانیم هر آنچه را که نیاز داریم در یک طرح جامع گردآوری کرده برای مثال ببینیم در کجاها به پد نیاز داریم.

احمدزاده گفت: اگر طرح جامعی وجود داشته باشد می توانیم در سفر دوم هیئت دولت آن را به دولت ارائه کرده تا بتوانیم یک جا همه آنچه نیاز داریم به دست بیاوریم.

وی افزود: نقش هلال احمر در سیل بسیار خوب بود و کارهای خوبی انجام دادند در اکثر جاها حضور فعالی داشتند توزیع پلاستیک و چادر در منطقه عشایری بسیار کارساز بود.

این مسئول گفت: در جاهایی مانند نرماب که مردم هیچ گونه امکاناتی نداشتند و یک زن سرپرست خانوار با دختران خود مجبور بودند تا صبح بدون سرپناه باشند این پلاستیک‌های هلال احمر بود که توانست آنها را در برابر باران نجات دهد.

وی افزود: وقتی به مناطق عزیمت کردیم و چندین کیلومتر پیاده روی داشتیم معلوم شد که هلال احمر بسیار زودتر از ما در آن مناطق حضور داشته است سپاسگزار اقدامات شما هستیم و حمایت های لازم را از شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi