شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت/ محیط زیست؛ هشدار داده بودیم

به گزارش کرونا از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از اتلاف آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت خبر داد و اظهار کرد: یک ماه قبل محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه درخصوص جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز آب و خشک شدن رودخانه هشدار داده بود. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81669
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

مرگ آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت/ محیط زیست؛ هشدار داده بودیم

به گزارش کرونا از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از اتلاف آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت خبر داد و اظهار کرد: یک ماه قبل محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه درخصوص جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز آب و خشک شدن رودخانه هشدار داده بود.

وی بیان کرد: یک ماه قبل کارشناسان محیط زیست کهگیلویه، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان از رودخانه دره شور بازدید کردند، متأسفانه ۸ نفر از کشاورزان با پمپاژهای غیرمجاز، آب رودخانه را با هدف آبیاری مزارع ذرت و یونجه برداشت کرده و همین امر باعث کاهش دبی آب در پایین دست شده است. 
 

مرگ آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت/ محیط زیست؛ هشدار داده بودیم 4

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان با مشاهده عدم رعایت حقابه زیست محیطی توسط کشاورزان، موضوع را طی نامه‌ای هشدار گونه به آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان ارسال و خواهان اقدام مقتضی شدیم.

جاودان‌خرد ادامه داد: اداره آب منطقه‌ای پس از دریافت نامه محیط زیست با طرح دعوی در مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرده و در حال رسیدگی است. 

وی افزود: محیط زیست شهرستان کهگیلویه پیرو شکایت آب منطقه‌ای با تنظیم شکوائیه‌ای از طریق مراجع قضایی علیه این ۸ نفر کشاورز که به‌طور غیر مجاز پمپاز و برداشت آب دارند طرح دعوی کرده است.
 

مرگ آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت/ محیط زیست؛ هشدار داده بودیم 5

پایان پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi