شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام بیش از 12 هزار نقطه ضخامت‌‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش کرونا از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمایش‎های ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه مستعد خوردگی شامل ۳۲۰۳۷۸دسی متر مربع انجام شد. وی بیان کرد: در تاسیسات و خطوط لوله شامل ۴ ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

انجام بیش از 12 هزار نقطه ضخامت‌‎سنجی در شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش کرونا از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمایش‎های ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۱۲ هزار و ۵۲۵ نقطه مستعد خوردگی شامل ۳۲۰۳۷۸دسی متر مربع انجام شد.

وی بیان کرد: در تاسیسات و خطوط لوله شامل ۴ ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران و نرگسی، مجتمع گاز و گاز مایع ۱۲۰۰، چندراهه‌های گازی گچساران و لخته‌گیر سیاهمکان این اقدام با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: انجام این فعالیت در ۶۸ نقطه کاهش ضخامت مشاهده و شناسایی و تعویض آنها در دستور کار قرار گرفت.

 کاهکش عنوان کرد: شناسایی این نقاط به منظور ایمن‎سازی محیط کارکارکنان، تاسیسات شرکت و جلوگیری از وقوع حوادث است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات در کارخانه‎ها و واحدهای مختلف به میزان ۱۸۰ نفر در روز انجام شد.

 وی گفت: این اقدام با انجام تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات، نقاط ضعف و بحرانی تجهیزات و تاسیسات شناسایی و برنامه‌ریزی برای تعمیر و رفع عیوب آنها انجام شد.

کاهکش افزود: اندازه‌گیری و پایش میزان خوردگی داخلی در تاسیسات و خطوط لوله ۷۰نقطه بوده است.

وی اظهار کرد: با انجام پایش در تاسیسات از وضع و میزان خوردگی داخلی اطلاعات کامل به دست آمده و با بهینه‎سازی و تنظیم میزان تزریقی مواد ممانعت‌کننده از بروز خوردگی شدید جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: جا دارد از کارکنان سخت کوش نفت گچساران به اقدام‎های انجام شده در اداره بازرسی فنی و خطوط نفت و گاز این شرکت اشاره و از آنها تقدیر و تشکر کرد.

دخل و خرج اعتبارات کهگیلویه با هم نمی‌خواند/ وقتی برای یک پروژه بعد از هفت سال ۱۲۰ میلیون تومان لحاظ می‌شود
دنبال کنید

 کاهکش اظهار داشت: بازرسی دوره‌ای و مستمر سامانه‌های حفاظت کاتدی نصب شده روی خطوط لوله زیرزمینی و همچنین اندازه‌گیری میزان اختلاف ظرفیت الکتریکی خطوط و لوله حفاظت کاتدی به تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مورد و بازرسی سامانه‌های تزریق پیوسته مواد شیمیایی در تاسیسات و خطوط لوله جمعٱ به میزان ۳۲۴ دستگاه با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi