دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیاده‌رو خواری در یاسوج!/آهسته عبور کنید؛ اینجا ملک شخصی ماست؟!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ از شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌شود که سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر از اماکن این شهر دیدن می‌کنند و گاهاً برای یک یا چند شب شهر یاسوج را برای تفریح و استراحت خود انتخاب کرده و انتظار دارند که در این شهر گردشگرپذیر امکانات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81387
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

پیاده‌رو خواری در یاسوج!/آهسته عبور کنید؛ اینجا ملک شخصی ماست؟!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ از شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌شود که سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر از اماکن این شهر دیدن می‌کنند و گاهاً برای یک یا چند شب شهر یاسوج را برای تفریح و استراحت خود انتخاب کرده و انتظار دارند که در این شهر گردشگرپذیر امکانات و زیرساخت های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران وجود داشته باشد.

بی‌تردید خداوند از همه امکانات و موهبت‌ها و نعمت‌های خود به شهر یاسوج ارزانی داشته و این شهر در میان تمامی مراکز استان های کشور ظرفیتهای بیشتری در حوزه گردشگری و پذیرش مسافر دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت بیکاری را در شهر یاسوج برطرف کرد.

پیاده‌رو خواری در یاسوج!/آهسته عبور کنید؛ اینجا ملک شخصی ماست؟!+فیلم 5

شهری که اکنون با اضافه کردن حاشیه نشینان شهر در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر یاسوج جمعیت آن تا نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر هم خواهد رسید و اندک اندک یاسوج یکی از مراکز استان با جمعیت زیاد و یا کلانشهر خواهد شد.

اما متاسفانه اکنون زیرساخت های شهر یاسوج برای این کار اصلا آماده نیست و مسئولان هم با حرکتی لاک‌پشتی و بسیار کند و بعضاً بدون هیچگونه اقدامی شهر یاسوج را به حال خود رها کرده‌اند که البته به تازگی می‌بینیم در چند نقطه از شهر در حال آسفالت و یا بازگشایی برخی از معابر مثل بلوار آیت الله ملک حسینی هستند که آن هم به نوبه خود جای تقدیر دارد اما باید این گونه کارها تداوم داشته باشد.

اما مشکلات شهر یاسوج تنها به نبود و کمبود زیرساخت ها بر نمی‌گردد بلکه بی‌نظمی هایی در این شهر دیده می شود که در هیچ کجای دیگر و هیچ مرکز استانی چنین بی نظمی‌هایی به چشم نمی‌آید.

سفر آیت‌الله رئیسی و امیدی که در دل جوانان بیکار گچسارانی زنده شد
دنبال کنید

پیاده‌رو خواری در یاسوج!/آهسته عبور کنید؛ اینجا ملک شخصی ماست؟!+فیلم 6

بی‌نظمی‌هایی مثل اشغال کردن پیاده رو  که عملاً پیاده رو جزئی از مغازه ها در شهر یاسوج شده و عابران باید با احتیاط بسیار زیاد از کنار کالاهای آنها عبور کنند تا که مبادا آسیبی به کالاهای چیده شده در پیاده‌رو وارد شود؛ انگار که نه انگار اینجا پیاده رو دارد.

با وضعیت فعلی که در شهر یاسوج و در پیاده‌روهای آن مشاهده می‌شود طولی نمی کشد که ظرف یکی دو سال آینده مغازه داران اجازه عبور و مرور به عابران را در پیاده رو های شهر یاسوج نخواهند داد چرا که از هم اکنون آن را ملک شخصی خود کرده و باید عابران به جای عبور از پیاده رو در خیابان ها گذر کنند که این هم به نوبه خود در کل کشور و در میان همه شهرهای ایران موضوعی منحصر به فرد خواهد بود.

اکنون جای سوال است که کدام دستگاه متولی جمع‌آوری چنین بی نظمی در شهر یاسوج است شهری که با انباشته شدن این بی نظمی ها روی هم در آینده مکانی برای زندگی مردم نخواهد بود و تنها عده ای سودجو همه شهر را به نام خود مصادره خواهند کرد.

پیاده‌رو خواری در یاسوج!/آهسته عبور کنید؛ اینجا ملک شخصی ماست؟!+فیلم 7

دستگاه متولی جمع‌آوری چنین بی نظمی در پیاده روهای شهر یاسوج باید کمی به خود آمده و جانب مردم را گرفته تا حق و حقوقی از آنها ضایع نشود و در آینده شاهد رفتارهای نامتعارف دیگری از سوی مغازه‌داران نباشیم چرا که با ادامه این روند ممکن است خیابان‌های شهر را هم ملک شخصی و متعلق به خود دانسته و اینگونه شهر یاسوج را از نظر بی نظمی در کل ایران و جهان شهره آفاق و انفس کنند.

۱۰ کارخانه راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز گشت
دنبال کنید

اوضاع این روزها در پیاده‌روهای شهر یاسوج

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi