دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تامین آب کشاورزی پاکدشت اولویت جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای استان تهران باشد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: تامین آب کشاورزی پاکدشت اولویت جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای استان تهران باشد تا هر چه سریعتر مشکل کشاورزان این منطقه حل شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81012
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

تامین آب کشاورزی پاکدشت اولویت جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای استان تهران باشد

فرهاد بشیری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در خصوص تامین آب کشاورزی شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: تامین آب کشاورزی برای کشاورزان یکی از موارد ضروری به شمار می رود و با توجه به اینکه خشکسالی هم در کشور وجود داشته است بنابراین تامین آب را با مشکل مواجهه کرده است.

وی افزود: در زمان های دور تامین آب کشاورزی پاکدشت و روستاهای اطراف آن از رودخانه جاجرود انجام می گرفت اما پس از بهره برداری از سد ماملو پاکدشت بخشی از این آب به کشاورزی اختصاص داشت ولی به دلیل خشسکالی هایی که وجود دارد حدود ۲ سال تامین آب کشاورزی از سد ماملو صورت نمی پذیرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس بیان کرد: تامین آب کشاورزی پاکدشت از ۳ محل که شامل سد ماملو، کانال پساب تهران و چاه های زیرزمینی است انجام می گرفته اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی ها از سد ماملو آب تامین نمی شود و فقط برای شرب مصرف می شود همچنین از کانال پساب تهران مقداری برای آب کشاورزی استفاده می شود و آن هم مربوط به روستاهای پایین دست است و روستاهای بالا دست را شامل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: پیگیری های مستمری انجام گرفت تا آب کشاورزی پاکدشت و روستاهای اطراف آن  به ویژه روستاهای بالادست کانال تامین شود و البته مسئولان مختلف هم در حال پیگیری برای انجام این کار هستند که انتظار می رود سرعت العمل خود را بالا ببرند تا این اتفاق برای کشاورزان انجام شود.

هیات پارلمانی ایران با هیات پارلمانی سوریه دیدار و درباره مسایل دوجانبه گفت وگو کردند
دنبال کنید

بشیری تاکید: انتظار می رود انشعاب خط انتقال پساب تهران به روستاهای بالا دست هم کشیده شود چرا که با این کار آب به این روستاها برده می شود و  دغدغه کشاورزان مرتفع می شود البته قول هایی برای کلنگ زنی این پروژه داده شده که باید هرچه سریعتر انجام گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مکاتباتی با مدیرعامل آب منطقه ای و همچنین با مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران انجام شده است تا مشکل آب کشاورزان پاکدشت و روستاهای اطراف آن هرچه سریعتر بر طرف شود و این مهم نیز اهتمام جدی را میطلبد و بایستی به صورت جهادی پای کار بیایند تا اینکه مشکل کشاورزان عزیز منطقه حل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi