دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در لرستان

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش اعتبارات مربوط به سفر ریاست جمهور به لرستان در حوزه کشاورزی محقق شود و خسارات خشکسالی به کشاورزان استان لرستان جبران شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79486
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در لرستان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ، سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی  به همراه حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر ، سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و حاجی رضا زینی وند مشاور رئیس سازمان جهاد لرستان با سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کردند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهور به لرستان در حوزه کشاورزی گفت: انتظار داریم علاوه‌بر تحقق اعتبارات مصوب شده در این سفر با یک نگاه ویژه نسبت به افزایش اعتبارات استان لرستان در حوزه کشاورزی برنامه ریزی لازم صورت پذیرید چراکه عمده فعالیت مردم لرستان کشاورزی است و در این خصوص نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: خشکسالی خسارات گسترده ای به کشاورزان و باغداران استان لرستان وارد کرده است که باید خسارات ناشی از خشکسالی جبران شود.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی مرغوب در شهرستان پلدختر در سیل از بین رفته است که علیرغم تاکیدات مکرر تاکنون اقدامی در خصوص جبران خسارت صورت نگرفته است، ادامه داد: جهاد کشاورزی در شهرستان پلدختر متولی ساخت چند پمپاژ آب کشاورزی است که در سیل فروردین ۹۸ آسیب جدی دیده اند که نیازمند تزریق اعتبار جهت تسریع در تکمیل و بهره برداری آنان هستند.

کاظمی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت تبدیل اراضی شیب دار استان به باغات، گفت: ضرورت دارد با توجه به شرایط استان لرستان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به اجرای طرح های آبخیزداری و احداث بندهای خاکی یا سنگی و ملاتی اقدام کند.

تخصیص هزارتن قیر برای چندین راه روستایی شهرستان میانه
دنبال کنید

درپایان نیز وزیر جهاد کشاورزی جهت پیگیری مطالبات مطرح شده توسط نماینده پلدختر و معمولان در هیات دولت قول مساعد داد و دستورات لازم جهت رفع مشکلات را صادر نمود.

براساس این گزارش؛ همچنین این نماینده مجلس  در دوره یازدهم از سفر معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، از طرح های آبی کشاورزی ، باغات و مزارع شهرستان پلدختر بازدید صورت گرفت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi