یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب گچساران آلودگی میکروبی ندارد/ راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز آبفا در این شهرستان

به گزارش کرونا از کهگیلویه، در روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار و بیان نگرانی هایی در خصوص آب مناطقی از شهر دوگنبدان بودیم، عمده نگرانی ها در خصوص دو منطقه کمبل و باغ فردوس در این شهرستان بوده، دو منطقه ای که عملا ارتباطی با امور آبفا ندارند. چشمه باغ فردوس متولی خود را دارد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78678
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

آب گچساران آلودگی میکروبی ندارد/ راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز آبفا  در این شهرستان

به گزارش کرونا از کهگیلویه، در روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار و بیان نگرانی هایی در خصوص آب مناطقی از شهر دوگنبدان بودیم، عمده نگرانی ها در خصوص دو منطقه کمبل و باغ فردوس در این شهرستان بوده، دو منطقه ای که عملا ارتباطی با امور آبفا ندارند.

آب گچساران آلودگی میکروبی ندارد/ راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز آبفا در این شهرستان 4

چشمه باغ فردوس متولی خود را دارد و امور آب و فاضلاب هیچ گونه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات آبی در آن منطقه و برداشت آب از آن چشمه ندارد و رودخانه کمبل در حیطه کاری آبفا نیست اگرچه برنامه بلند مدت آبفا برای شهر دوگنبدان ساماندهی فاضلاب خام مناطق آن شهر و جمع آوری و هدایت آن به تصفیه خانه فاضلاب خواهد بود.

آب گچساران آلودگی میکروبی ندارد/ راه‌اندازی آزمایشگاه مجهز آبفا در این شهرستان 5

اما در این برهه وحساسیت جدی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مسئولین شرکت آبفا کهگیلویه وبویراحمد باعث شد تا مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و بررسی و پایش وضعیت سلامت آب استان و به ویژه آب شرب گچساران را بررسی کند.

به گزارش کرونا از گچساران منتظری مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: بازدید از مرکز کنترل کیفیت و آزمایشگاه آب مرکز کهگیلویه وبویراحمد انجام و بررسی های لازم در جلسه ای تخصصی با حضور مسئولین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی از مسئولان آبفا کهگیلویه وبویراحمد وضعیت موجود تشریح شد.

وی بااشاره به حضور در گچساران بیان کرد: از نزدیک ضمن بازدید میدانی و حضور بی واسطه در جمع مسئولین و جلسه با فرماندار و مدیران مرکز بهداشت و آبفا گچساران به بررسی وضعیت و پایش آب مناطق مختلف شهر و روستاهای این شهرستان پرداخته شد.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: سلامت آب شرب خط قرمز شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو بوده ، این نه در حرف بلکه در عمل برای ما یک اصل مهم و حیاتی است. 

سامانه بارشی چه روزی میهمان کهگیلویه وبویراحمد است؟/ مارگون سردترین نقطه استان
دنبال کنید

منتظری عنوان کرد: در این موضوع هیچگونه ملاحظه کاری و دفاع غیر منطقی از هیچ یک از همکاران مان نخواهیم داشت چرا که اینجا پای سلامت مردم در میان است.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آبفا کشور ضمن تشکر از دقت و پیگیری فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: فعالیت های مرکز بهداشت و آبفا مکمل یکدیگر و در راستای سلامت جامعه بوده و با تلاشهای مسئولین زحمتکش این شهرستان، آب شهر دوگنبدان و مناطق روستایی آن هیچگونه مشکل میکروبی ندارد، مطلوبیت میکروبی آب را هم آزمایشات آبفا و هم مرکز بهداشت اثبات کرده و مطلوبیت آن بر اساس شاخص های بهداشتی قابل قبول است.

منتظری بیان کرد: اما در در کلر زنی ها، گله مندی هایی وجود دارد که به جا است، در چند نقطه روستایی به واسطه خرابی دستگاه و یا سرقت تاسیسات کلرزنی، مشکلاتی بوده و کلرزنی دستی انجام می شود که ما از مسئولین شرکت آبفا پیگیر حل آن هستیم و رصد مستمر برای رفع این مشکل در دستور کار ما خواهد بود.

وی افزود: در سفری که به زودی خواهیم داشت بررسی ها انجام و گزارش مجدد را به مردم ارائه می کنیم.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در دوگنبدان ۳ مرکز کلر زنی داریم که ۲ مورد آن ۱۰۰ درصد در مدار است و دستگاه نصب شده بر روی مخزن آب واقع در دانشگاه آزاد حدود ۶۰ درصد در مدار بوده و با رفع نقص در روزهای آتی این مرکز نیز بطور ۱۰۰ درصد وارد مدار می شود.

منتظری اضافه کرد: آزمایشگاه آب گچساران همه تجهیزات پیشرفته روز دنیا را دارد و انجام همه آزمایش های مرتبط با سلامت میکروبی و شیمیایی آب مطابق با استانداردهای روز را ممکن می‌سازد، اما محل قرارگیری آن را از منظر کیفی دچار ایراد است.

وی گفت: دقت در نگهداری و نحوه استفاده از دستگاه ها در این روزها مورد تاکید ما بود، ضمن آنکه مکان یابی جدید را انجام دادیم و قرار شد ظرف ۲ ماه آینده همه وسایل و تجهیزات موجود به مکانی با کیفیت و استاندارد در امور آبفا گچساران منتقل و قفسه بندی ها و نصب سیستم های سرمازا انجام شود.

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت
دنبال کنید

منتظری بیان کرد: مقرر و مصوب شد آب شهر و تمامی روستاهای تحت پوشش آبفا درگچساران، توسط تیم های مشترک بهداشتی آب و فاضلاب و مراکز بهداشت رصد، کنترل و پایش شود و گزارش مطلوبیت آب ارائه گردد.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: آزمایشات امور آبفا و مرکز بهداشت شهرستان مؤید این نکته است که هیچگونه ایراد میکروبی در آب شرب نیست و مسئولین و مردم گچساران از ابن لحاظ خاطرجمع بوده و مطابق مستندات ارائه‌ شده از سوی مرکز بهداشت، مطلوبیت میکروبی بخش شهری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ ( ۱۰۰ درصد ) و در سال گذشته بیش از ۹۸.۵ درصد گزارش شده که بسیار خوب ارزیابی می شود.

 مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آبفا کشور خاطر نشان کرد: برخی مناطق که خرابی از دستگاه های کلرزنی وجود داشته همکاران ما به صورت دستی کلرزنی را انجام می دهند و حدود ۱ تن کلر به گچساران تخصیص و ارائه شده که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

 منتظری اظهار داشت: اگرچه کمبودها و تنگناهای مالی زیادی متوجه شرکت های آبفا است اما این اطمینان را می دهیم این مسال هیچگاه بهانه پذیرفته شده ای برای کم کاری در هیچ شرکتی که مستقیماً سلامت مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد، نبوده است. 

وی گفت: به مردم کهگیلویه و بویراحمد و بویژه گچساران نیز این قول را می دهیم که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و آبفای کهگیلویه و بویراحمد مستمراً سلامت آب را تحت نظارت مراکز تخصصی بهداشتی رصد، کنترل و پایش تا در هر برهه ای به مردم عزیز در این باره پاسخگویی شفاف دارد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi