جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت

ابوالحسن غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عاشورا یک واقعه تاریخی محض و یک روایت تلخ معمولی نیست، عاشورا فرهنگی ناب و انسان‌ساز است. وی افزود: امروزه تاثیرات و برکات فرهنگ عاشورا این واقعه تاریخی مذهبی در تمامی حوزه‌های زندگی جامعه بشری ملموس است. مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96229
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۵

کرونا :

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت

ابوالحسن غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عاشورا یک واقعه تاریخی محض و یک روایت تلخ معمولی نیست، عاشورا فرهنگی ناب و انسان‌ساز است.

وی افزود: امروزه تاثیرات و برکات فرهنگ عاشورا این واقعه تاریخی مذهبی در تمامی حوزه‌های زندگی جامعه بشری ملموس است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد؛ عاشورا فرهنگ وحدت و یکدلی و رهایی از منکرها و چنگ زدن به معروف‌ها است.

غلامی با اشاره بر اهمیت فرهنگ عاشورا و لزوم تهیه و تولید برنامه‌های متناسب با این فرهنگ ناب برای آگاهی‌بخشی نسل‌های جوان عنوان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های مختلف و متنوعی ویژه ماه محرم و ترویج فرهنگ عاشورا اجرا کرده و در دست اقدام دارد.

وی گفت: امسال اجرای برنامه اتوبوس فرهنگی قافله نینوا با هدف اشاعه‌ی فرهنگ عاشورایی برای کودکان و نوجوانان در محرم از جمله برنامه‌های ویژه محرم است.

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: اتوبوس قافله نینوا در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری و با همراهی مربیان و کودکان به میان کودکان نوجوانان محلات و روستاهای مختلف گچساران و باشت رفته و با انجام فعالیت‌هایی از قبیل قصه‌گویی، شعرخوانی، ساخت کاردستی ، معرفی سرزمین، معرفی وقایع ، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی و … محرم و حادثه عاشورا را از زاویه‌ای دیگر به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

غلامی بیان کرد: اتوبوس قافله نینوا در دهه اول محرم با حضور در هیئت‌های عزاداری شهر و روستاهای گچساران و باشت نمادی از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نفت و گاز گچساران در راستای ترویج فرهنگ ناب عاشورا است.

تعداد تخت‌های کرونایی گچساران ۲۰ درصد افزایش یافت
دنبال کنید

مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تشریح فعالیت اتوبوس قافله نینوا در مناطق مختلف گچساران و باشت افزور: قافله نینوای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در محله سادات گچساران، روستای تلخاب‌شیرین و آب‌شیرین این شهرستان، مسجدالنبی در حوزه نفت به اجرای برنامه پرداخته و طی امروز و روزهای آینده نیز در شهر باشت هیئت فاطمیه و روستای سراب‌بیز باشت،روستای آبدگاه، نارگ‌موسی و تلخاب این شهرستان نیز برنامه‌های ویژه محرم و عاشورا برای کودکان و نوجوانان را اجرا خواهد کرد.

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت 7

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت 8

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت 9

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت 10

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت 11

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi