یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خسارت گسترده به مزارع برنج دو شهرستان رودسر و املش/سهل‌انگاری‌ها در پروژه تصفیه خانه طول‌لات مصداق ترک فعل است

نماینده مردم رودسر و املش ضمن ابراز تاسف شدید از خسارت گسترده به مزارع برنج و قطع آب شرب دو شهر رودسر و املش و برخی از روستاها گفت: در پروژه تصفیه خانه طول لات سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد که همه آنها می تواند مصداق ترک فعل باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78122
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

خسارت گسترده به مزارع برنج دو شهرستان رودسر و املش/سهل‌انگاری‌ها در پروژه تصفیه خانه طول‌لات مصداق ترک فعل است

محمد صفری ملک میان نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه طول لات سالهای سال نیمه کاره رها شد اما به محض ورودم به عرضه نمایندگی پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات این پروژه را در دستور کار قرار دادم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه علیرغم پیگیری‌ها برای جذب اعتبارات روند اجرای پروژه تصفیه خانه قابل قبول نبوده است افزود: این امر و بی توجهی هایی که در این زمینه رخ داده همواره جزو گلایه‌های بنده از شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان بوده است.

حجت‌الاسلام صفری ملک میان ضمن ابراز تأسف از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای برای تمدید مدام و شش ماه به شش ماه پروژه تصفیه خانه طول لات اضافه کرد: با وجود همه تاکیداتی که به وزیر نیرو ، معاون وزیر و دیگر شخصیت‌های مرتبط داشتم اما در حوزه کار عملیاتی برای پروژه تصفیه خانه سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد که همه آنها میتواند مصداق ترک فعل باشد.

وی در مورد پروژه سد پلرود هم ابراز داشت: در روزهای پایانی کار دولت گذشته توانستیم معادل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب کنیم و در دولت جدید هم با رایزنی‌های گسترده‌ای که انجام دادیم مصوبه تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه را گرفتیم و بخشی از این اعتبار هم به پروژه تخصیص پیدا کرد اما در حوزه اجرا دیدیم که باز هم شرکت آب منطقه‌ای گیلان نتوانست به وظایف خود در حوزه تملک و تمهید مقدمات عمل کند.

برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی و احیای اراضی ملی و منابع طبیعی جزو مهمترین کارهای قوه قضائیه در بحث حقوق عامه است
دنبال کنید

وی ادامه داد: آب شرب و کشاورزی دو شهرستان رودسر و املش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید از طریق سد پلرود و تصفیه خانه طول لات تامین شود بنابراین مردم از کندی کار این دو پروژه بسیار گلایه دارند.

صفری ملک میان یادآور شد: در شرایط خشکسالی فعلی که حادثه شده مردم شهر املش و برخی از مناطق تا یک هفته آب آشامیدنی نداشتند و در شهر رودسر هم بعد از سالیان سال شاهد بی آبی بودیم در حالیکه در سال گذشته حتی یک روز آب شرب در شهر املش قطع نشد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر شهر املش، شهر رودسر، رحیم‌آباد و بسیاری از روستاهای دو شهرستان از عدم مدیریت مدیران ذیربط در حوزه تامین آب شرب گلایه مند هستند اضافه کرد: در حوزه آب کشاورزی نیز به علت عدم تامین آب و عدم مدیریت درست خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با تاکید بر اینکه بسیاری از مزارع برنج این دو شهرستان به علت بی‌ آبی خسارت‌های زیادی دیدند گفت: متاسفانه کسی نمی‌تواند این حجم از خسارت‌ها که به کشاورزان برنجکار وارد شده است را جبران کند.

حجت‌الاسلام صفری ملک میان تصریح کرد: یکی دیگر از گلایه‌‌هایی که دارم این است که چند وقت پیش وزیر کشور به جهت بازدیدی که از آزادسازی سواحل به گیلان داشتند مصاحبه‌ای انجام دادند که این مصاحبه بسیار ناراحت کننده بود و ما هم در تماس تلفنی با ایشان عرض کردیم که اطلاعاتی که به ایشان می‌رسد اطلاعات صحیح و درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال یکی از بدترین شرایط مدیریت آب شرب، آب کشاورزی و مدیریت پسماند را داریم اما وزیر کشور کاملا این موضوع را عکس جلوه داده‌اند زیرا با وجود تاکید نمایندگان مجلس و رییس جمهور هیچ کار اساسی در حوزه پسماند انجام نگرفته بلکه شرایط حوزه پسماند بسیار ناگوارتر از سالهای گذشته شده است به همین دلیل به وزیر نیرو تذکر دادم تا خود شخصا موضوع عدم مدیریت آب را در دو شهرستان رودسر و املش پیگیری کنند.

پروژه چهار خطه فیروزآباد – دهبرم کلنگ زنی شد
دنبال کنید

پایان پیام/

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi