پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مقابله با آفت «ملخ مراکشی»

به گزارش کرونا، لقمان قربانی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در راستای توسعه و پیشرفت کشور از جمله استان گلستان نقش آفرین است. وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و غیره اشاره کرد و افزود: یکی از توانمندی های جهاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78092
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

کرونا :

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای مقابله با آفت «ملخ مراکشی»

به گزارش کرونا، لقمان قربانی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در راستای توسعه و پیشرفت کشور از جمله استان گلستان نقش آفرین است.

وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و غیره اشاره کرد و افزود: یکی از توانمندی های جهاد دانشگاهی فعالیت در حوزه های علمی و پژوهشی است و می توان از این ظرفیت به منظور افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و مبارزه با آفات استفاده کرد، متأسفانه یکی از معضلات شهرستان مراوه تپه شیوع آفت ملخ مراکشی است که آسیب زیادی به کشاورزی منطقه می‌زند و در حال حاضر این آفت در شهرستان بومی گزینی شده است.

فرماندار مراوه تپه از جهاد دانشگاهی خواست تا در واکاوی و بررسی مطالعات آفت ملخ مراکشی و شیوه های مبارزه با آن به کمک مراوه تپه بیاید و تأکید کرد: متأسفانه این معضل زمان زیادی است که گریبان گیر شهرستان مراوه تپه شده و از مجموعه جهاد دانشگاهی درخواست می کنیم با انجام مطالعات و پژوهش های علمی برای مقابله با این آفت به مراوه تپه کمک کند.

قربانی به نقش ارزشمند جهاد دانشگاهی در توسعه منطقه اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی در حوزه دانشگاه ها نیز اقدامات جهادی بسیار خوبی را انجام داده که می توان از این ظرفیت در حوزه شهرستانی و در راستای پویایی بیشتر دانشگاه های شهرستان بهره بُرد.

وی اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق شعار سال به ویژه در حوزه دانش بنیان را اقدامی قابل تحسین برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه های دانش بنیانی گام برداشته و خدمات گسترده ای در حوزه‌ های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان ارائه کرده که تحسین برانگیز است.

منبع: ایسنا

پیگیری ضرورت بازنگری طرح هادی و گسترش محدوده روستا
دنبال کنید

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi