چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

نیم نگاه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به جام جهانی قطر/ عمان مقصد محصولات صادراتی استان

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در نشست شورای برنامه‌ریزی با اشاره به فرصت جام جهانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جام جهانی در کشور قطر فرصت مناسبی است تا محصولات صادراتی استان به جهان معرفی شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت و معدن، گردشگری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75022
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

نیم نگاه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به جام جهانی قطر/ عمان مقصد محصولات صادراتی استان

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در نشست شورای برنامه‌ریزی با اشاره به فرصت جام جهانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جام جهانی در کشور قطر فرصت مناسبی است تا محصولات صادراتی استان به جهان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت و معدن، گردشگری و جهاد کشاورزی دستگاه‌هایی هستند که از آنها خواستیم در این زمینه پای کار باشند و گزارش دهند چه اقدامی انجام داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مقصد جدید صادراتی استان معرفی شود.

در ادامه سید علی احمدزاده با بیان اینکه آهنگ کار در استان برای استفاده از فرصت جام جهانی به کندی انجام می‌شود ، گفت: جام جهانی قطر بازار فوق‌العاده بزرگی در کنار ما ایجاد خواهد کرد باید بتوانیم از فرصت استفاده و بازار جدیدی در قطر و کشورهای عربی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: آب معدنی استان می‌تواند در ایام جام جهانی عرضه شود لذا آب معدنی و سایر محصولات استان باید به استاندارد جهانی برسند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از مناطق فوق‌العاده برای صادرات آب معدنی است، گفت: میوه‌های تولیدی استان از جمله سیب و لیمو بهترین محصولات در خاورمیانه است، ضمن اینکه صنایع دستی و محصولات دانش‌بنیان کارهای خوبی است که می‌تواند به بازار قطر راه پیدا کند.

احمدزاده با بیان اینکه در این زمینه کارگروه تشکیل شود ، گفت: از طریق وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی رایزنی کنیم تا محصولات استان در قطر عرضه شود، ضمن اینکه ممکن است لازم باشد  مدیران استان برای رایزنی به قطر سفر کنند.

لباس سفید بر تن پایتخت طبیعت ایران +تصاویر
دنبال کنید

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه استان باید مقصد صادراتی معرفی کند، گفت: عمان به عنوان قطب جدید اقتصادی مطرح است که این کشور به عنوان مقصد صادرات مشخص و محصولات ما از طریق عمان به کشورهای عربی عرضه شود.

وی با اشاره به صادرات سیمان مارگون به کویت گفت: مواد تولیدی استان از شوینده‌های سینره تا بقیه محصولات آماده عرضه به بازار جهانی شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi