جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشفتگی بازار محصولات کشاورزی و دامی در کهگیلویه

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید علی معتمدی‌پور در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان اظهار کرد: تصمیماتی در سطح کلان کشور گرفته شده است و بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت این مواد غذایی و امنیت غذایی و اقتصادی  در بحث دامداری دامپروری است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73524
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

آشفتگی بازار محصولات کشاورزی و دامی در کهگیلویه

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید علی معتمدی‌پور در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان اظهار کرد: تصمیماتی در سطح کلان کشور گرفته شده است و بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت این مواد غذایی و امنیت غذایی و اقتصادی  در بحث دامداری دامپروری است ، به همین دلیل بخش دام اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: سه کشتارگاه طیور در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ کشتارگاه در بویراحمد و یک کشتارگاه در گچساران فعال است.

این مسؤول افزود:  ۳۳ تا ۴۴ مرغداری در شهرستان کهگیلویه بزرگ وجود دارد و نیاز به احداث کشتارگاه ضروری است و در کنار آن نیاز به سردخانه به شدت احساس می‌شود.
 
معتمدی، عنوان کرد: در سطح شهرستان یک کارخانه شیر وجود دارد که در حال حاضر فعال نیست و در تلاش هستیم که آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به عدم فعالیت کارخانه شیر، گفت: دو مشکل عمده وجود دارد یکی تامین ۲ ماشین حمل شیر و مشکل دیگر گازرسانی به آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان بالای تولیدات گندم و دیگر محصولات کشاورزی در شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان ابراز کرد: متاسفانه نبود سیلو یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی این منطقه است.

معتمدی‌پور با اشاره به وضعیت اتحادیه‌ها در شهرستان کهگیلویه، گفت: اتحادیه ها در کهگیلویه نسبت به دیگر شهرستان‌ها ضعیف‌تر است و این نخستین نشستی است که  می‌تواند بارقه‌ای از امید ایجاد کند.

وی به مشکلات بخصوص در حوزه خوراک دام در شهرستان اشاره کرد و افزود: تقریبا نسبت به سال گذشته توزیع خوراک دام در بین دامداران رشد  ۶۰درصدی را نشان می‌دهد.

تاکید فرماندار کهگیلویه برای امداد رسانی به مناطق سیل زده
دنبال کنید

معتمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گندم که حدود ۱۲هزار تومان و  یک هزار تومان هم پاداش است، گفت:سیاست وزیر دولت جدید بر این است که تا قراردادی نباشد، هیچگونه تولیدی انجام نشود و محصولات کشاورزی باید دارای تضمین خرید باشند.

وی، تاکید کرد: هر محصولی که بر اساس خرید یارانه دولتی باشد باید نظارت بر فروش،و توزیع آن بر اساس قانون جدید صمت و کشاورزی انجام شود.

معتمدی‌پور گفت: به طور قطع تولیدکنندگان واقعی از این افزایش قیمت متضرر نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: در ایام  پایانی سال میزان تولید مرغ  ۳۲ درصد افزایش داشته است و در ایام تعطیلات و گردشگرپذیر بشدت میزان نیازمان به مرغ به سه برابر و به ۱۱۸۹ تن در مدت مشابه سال گذشته رسید که از مرغ منجمد استفاده کردیم  که در ۷۵ نقطه توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: در بحث زیر ساختی مجموعا نزدیک به ۴۰ میلیارد به سه پروژه سد کوهبرد، سد ایلی‌اباد و پروژه دشت‌بن لنده اختصاص داده شده است.

معتمدی‌پور، تصریح کرد: ۱۰۴میلیارد تومان با توجه به تسهیلات تبصره ماده ۱۸سهمیه داشتیم که با پیگیری‌های نماینده در سطح وزارتخانه و  استاندار میزان نیاز ما نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بود که حدود ۷۵۰میلیارد تومان در اختیار ما قرار دادند که جهش بزرگی در زمینه زیر ساختی و کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi