یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید فرماندار کهگیلویه برای امداد رسانی به مناطق سیل زده

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید عبدالعزیز موسوی با توجه به بارش‌های اخیر در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده حین بحران و پس از آن گفت: کمک و امدادرسانی در شهر به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداری‌ها به صورت جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78886
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

تاکید فرماندار کهگیلویه برای امداد رسانی به مناطق سیل زده

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید عبدالعزیز موسوی با توجه به بارش‌های اخیر در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده حین بحران و پس از آن گفت: کمک و امدادرسانی در شهر به واحدهایی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی منازل شدند توسط نیروهای هلال‌احمر، شهرداری‌ها به صورت جمع‌آوری روان آب‌ها با پمپ انجام شده است.

فرماندار کهگیلویه افزود: در پی  بارش‌های اخیر در بخش‌های دیشموک، چاروسا و مرکزی  با توجه به خسارت به برخی هموطنان به ویژه در مناطق عشایری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان با محوریت هلال احمر و امور عشایری  تاکنون به ٢٠٠ خانوار از آسیب دیدگان در این مناطق توزیع اقلام مورد نیاز و آذوقه صورت گرفته است.

موسوی بیان کرد: بروز سیلاب رودخانه‌های حوضه آبریز کهگیلویه باعث تخریب بیش از ۴٠ سراب کشاورزی در بخش های چاروسا دیشموک و دهستان دشمن زیاری شده است.

وی از مسدود شدن راه‌های روستایی در بخش‌های چاروسا و دیشموک خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی  برای گذر از وضعیت پیش آمده، کمک به مردم در معرض خطر و تلاش برای بازگشایی راه‌های مسدود شده در حال فعالیت شبانه‌روزی هستند و تلاش‌ها برای کاستن از مخاطرات بارش‌های پیش‌رو ادامه دارد.

فرماندار کهگیلویه از تخریب زمین‌های حاشیه رودخانه ها در روستاهای رودسمه، فارتق، آجم، رودریش، برفکون، دلی کما، سبزمیر، بنار و کوه سیاه خبر داد و افزود: به ٢۵ هکتار از تاکستان‌های امامزاده پهلوان و دو مزرعه پرورش ماهی بخش دیشموک خسارت جدی وارد شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در این بارش دیوارهای حائل شهری، فیبر نوری و شبکه آب روستایی برخی مناطق شهرستان نیز دچار تخریب شده است.

غبار روبی گلزار شهدای گچساران به مناسبت هفته قوه قضائیه+تصاویر
دنبال کنید

وی در خصوص عملکرد مدیریت بحران شهرستان گفت: از روز چهارشنبه ستاد بحران تشکیل شد و همه نیروها در حالت آماده باش و به صورت لحظه‌ای همه مناطق را پایش و کنترل می‌کنند.

موسوی پاکسازی معابر شهری و روستایی از رسوبات سیلاب توسط شهرداری و راهداری را از جمله اقدامات لازم و فوری عنوان و تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم‌اکنون در چند نقطه از شهرستان نسبت به رفع خطر وضعیت موجود در حال اقدام است.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران کهگیلویه با اشاره به پاکسازی و بازگشایی برخی مسیل ها وکانال‌های هدایت آب که در دهستان راک احتمال خطرآفرینی حتمی بود گفت: عملیات بازگشایی در مسیل یادشده  یک روز قبل از شروع بارندگی انجام و از بروز خطر به موقع پیشگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت اضطراری و بحران سیل تا اعلان هواشناسی و مدیریت بحران استان در کهگیلویه ادامه دارد.

انتهای پیام۸۲۰۱۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi