جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر این نشست، در سخنانی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در استان گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح به سه فاکتور ١-نیروی متخصص آموزش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73310
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دبیر این نشست، در سخنانی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح ملی-آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده‌های قضایی در استان گفت: برای اجرای موفقیت آمیز این طرح به سه فاکتور ١-نیروی متخصص آموزش دیده ٢- تجهیز پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها و پاسگاههای انتظامی ٣- پذیرش نواقص و تلاش جهت رفع آنها، نیازمندیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اجرای این طرح را موجب صرفه جویی در هزینه‌های مردم و بیت‌المال عنوان و اظهار داشت: فلسفه اجرای این طرح ملی- آزمایشی در استان، حذف کامل کاغذ در روند مکاتبات است و لذا سیستمی و ثبت شدن تمام اقدامات در پرونده الکترونیکی و بهره مندی از مزایایی مانند جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری مراجعان بین مراجع قضایی و انتظامی و افزایش سطح نظارت بر عملکرد بهینه دستگاه متبوعه خواهد بود.

نادریان در ادامه گفت: هماهنگی بین سامانه های قضایی و انتظامی در ارسال اطلاعات موجب موفقیت پلیس در سایر مأموریت های محوله است، چون از اعزام غیرضروری پرسنل ناجا به دادسرا می کاهد و نیروی انتظامی استان می تواند عمده توان خود را بر پیشگیری از وقوع جرم قرار دهد. وی افزود: بعضاً مشاهده شده است که در راستای اجرای این طرح در یک مرجع انتظامی، سرعت کم اینترنت، توانایی انتقال داده‌ها را به مرجع قضایی ندارد و باعث اطاله امور می‌شود و در اغلب موارد ممکن است مدارک و مستندات به صورت سنتی به مرجع قضایی تحویل داده شود که علاوه بر افزایش مدت زمان رسیدگی در مرجع قضایی که مصداق اطاله دادرسی است، موجب افزایش ‌هزینه هایی و عملاً خروج از اهداف اجرای این طرح بشویم.

برخورد مقتدر پلیس با قهوه خانه‌ها و باغ‌های متخلف شهر یاسوج
دنبال کنید

وی تصریح کرد: بنا بر آنچه گذشت، توسعه زیرساخت ها اعم از فیزیکی مانند توسعه فیبر نوری، بالا بردن سرعت اینترنت، مجهز نمودن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی به تجهیزات و وسایل مورد  نیاز، نیازمند اختصاص اعتبارات استانی و کشوری است که اجرای کامل این طرح باعث آن خواهد شد و عواید زیادی نصیب کشور گردد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح، جلوگیری از تکرار شکوائیه هایی است شاکی هم در مراجع انتظامی و هم در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌دهد.   
                
در این نشست دکتر فراست معاون قضایی دادگستری استان نیز در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: مردم قدردان زحمات دستگاه قضایی و پلیس هستند و در مدت ‌۳ ماه اجرای این طرح، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان محل اجرای آزمایشی کشوری انتخاب شده و پرونده ها به شعب دادسرا ارجاع می‌شود و در صورت موفقیت به عنوان طرح موفق در کل کشور اجرا خواهد شد.       
                
در ادامه این نشست سرهنگ اکبری جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان گفت: همکاران انتظامی بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی قادر به انجام مأموریت های محوله نیستند و شایسته است در این زمینه از دستگاه قضایی استان تشکر نمایم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در خصوص اجرای طرح آزمایشی مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی اظهار داشت: مدیریت اطلاعات پرونده های قضایی، طرح بسیار خوبی است که در اول به نفع مرجع انتظامی و سپس دستگاه قضایی خواهد بود.
 وی در پایان گفت: از مزیت های اجرای کامل این طرح، کاهش حضور مراجعین در مراجع انتظامی، اعم از کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی است.

پاسداشت یاد حاج قاسم در دهدشت با روایتی از یک همرزم+ تصاویر
دنبال کنید

نادریان دبیر این نشست تخصصی در پایان با اعلام ضرورت پایبندی به شیوه نامه ابلاغی دادستان محترم کشور، در خصوص مصوبات این جلسه و اهتمام ویژه جهت اجرایی نمودن آنها، بر راهکارهای اعلامی در خصوص خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ های استان و سایر اموال مکشوفه باقیمانده موجود در یگان‌های انتظامی استان و همچنین اهمیت استمرار آموزش ضابطین تأکید کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi