شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پذیرش دانشجویان پزشکی بستر جذب پزشکان متخصص را فراهم می‌کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس،گفت:پذیرش دانشجویان پزشکی بستر جذب پزشکان متخصص را فراهم می‌کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72335
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

پذیرش دانشجویان پزشکی بستر جذب پزشکان متخصص را فراهم می‌کند

به گزارش  خبرگزاری خانه ملـت،حجت‌الاسلام محمد سبزی در تشریح  نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه که در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پتانسیل مهاجرپذیری سالانه یک هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه می‌شود که این مهم نیاز به توجه ویژه در زمینه رشته‌های دانشگاهی دارد.

 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: برخی شهرها در زمینه تعریف رشته‌ها به لحاظ آمایش سرزمینی درست اقدام نکردند که عدم استقبال دانشجویان سبب تغییر کاربری فضاهای آموزشی شده است.

وی ادامه داد: ساوه رو به رشد بوده و موقعیت جغرافیایی این شهرستان ظرفیت جذب دانشجویان بومی و غیر بومی در رشته های مختلف کشور را دارد.

سبزی با بیان اینکه ۴۰۰ روستا در سطح شهرستان نیاز به پزشک دارند، تصریح کرد: افزوده شدن رشته پزشکی و ارتقاء دانشکده به دانشگاه مطالبه جدی مردم ساوه در حوزه سلامت است.

وی عنوان کرد: ۴۷ درصد صنایع استان در شهرستان ساوه مستقر بوده اما برغم این ظرفیت در حق مردم این شهرستان بی‌مهری شده و پس از پیروزی انقلاب در ساوه بیمارستان دولتی ساخته نشده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی از اولویت‌های سفر ریاست جمهوری است، گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی تخصیص یافته است که امیدواریم با کمک خیرین این مرکز درمانی هر چه سریعتر تکمیل شود و مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

سبزی بیان کرد: مرکز جراحی قلب شهرستان با کمک خیرین در دست احداث است و خوشبختانه خیرین در توسعه زیرساخت‌های درمانی نقش بسزایی دارند.

بی‌توجهی صنایع پارس جنوبی به نخبگان استان بوشهر قابل تحمل نیست
دنبال کنید

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان ساوه به لحاظ وسعت دومین شهرستان استان مرکزی بوده و براساس خدمات ارائه شده و واکسیناسیون فراگیر بیش از ۳۶۰ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند.

«مهدی الیاسی» ادامه داد: نرخ باسوادی در شهرستان ۹۸ درصد بوده در حالی که ۱۴ مرکز آموزش عالی با ۱۳ هزار دانشجو در سطح شهرستان فعال هستند که نشان از ظرفیت و استقبال مطلوب شهروندان از تحصیلات تکمیلی در این شهرستان دارد.

وی گفت: سه بیمارستان و ۲۷ مرکز جامع سلامت در ساوه به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند اما با توجه به مهاجرپذیری شهرستان به علت ظرفیت صنعتی، این تعداد مراکز درمانی کافی نیست./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi